فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰

اتحاد جدید در صنعت خودرو؛ هیوندای و جنرال موتورز با همکاری هم چند محصول مشترک توسعه می دهند

منتشر شده در 18 مرداد 1404 ساعت 18:00
نویسنده سعید علیپور
هیوندای و جنرال موتورز

خودروسازان اکنون بیش از هر زمان دیگری با چالش‌هایی مثل رقابت بسیار فشرده، هزینه‌های سرسام‌آور توسعه و بحران تأمین مواد دست و پنجه نرم می‌کنند. از این رو، برخی از آنها رو به همکاری با یکدیگر می‌آورند تا بتوانند شانس ماندن در چرخه رقابت را افزایش دهند. در تازه‌ترین اقدام این چنینی، دو کمپانی بزرگ جنرال موتورز و هیوندای تصمیم گرفته‌اند در تولید برخی محصولات با هم همکاری کنند.

شاید بدانید این دو غول خودروسازی، سال گذشته با امضای یک تفاهم‌نامه همکاری گام نخست را برداشتند. حالا این همکاری نهایی شده و جزئیاتی از آن در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است. طبق توافقات حاصل شده، دو شرکت هیوندای و جنرال موتورز چهار خودروی جدید شامل پیکاپ‌های کوچک و متوسط، یک کراس‌ اوور و یک خودروی سواری برای بازارهای آمریکای مرکزی و جنوبی تولید خواهند کرد. این محصولات با پیشرانه کاملاً درون‌سوز یا هیبریدی عرضه خواهند شد. علاوه‌بر این‌ها، برنامه‌ریزی برای تولید یک ون تجاری تمام برقی برای بازار آمریکای شمالی نیز در دستور کار قرار دارد. این ون جثه‌ای کوچک‌تر از شورولت BrightDrop خواهد داشت.

به گفته مدیران ارشد هیوندای و جنرال موتورز، این تنها آغاز راه است و پنج خودروی فعلی، شروعی برای گسترش یک همکاری بلندمدت به شمار می‌رود.

ظرفیت تولید سالانه بالای ۸۰۰ هزار دستگاه

هدف از این همکاری، تولید بیش از ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال پس از رسیدن به ظرفیت کامل است. در این همکاری، هیوندای مسئول توسعه خودروهای کوچک و ون برقی خواهد بود، در حالی که جنرال موتورز مسئول طراحی و توسعه پیکاپ سایز متوسط خواهد بود. البته هر دو شرکت از پلتفرم‌های مشترک استفاده خواهند کرد، ولی طراحی ظاهری و کابین محصولات متفاوت خواهد بود تا هویت برندها حفظ شود.

قرار است محصولات مختص بازار آمریکای لاتین از سال ۲۰۲۸ روانه بازار شوند. همزمان، تولید ون برقی در ایالات متحده نیز آغاز خواهد شد. البته هر دو شرکت از مدت‌ها پیش فعالیت‌های طراحی و مهندسی پروژه را آغاز کرده‌اند و این اعلام رسمی، تنها پرده‌برداری از توافق نهایی است.

هیوندای و جنرال موتورز

مشارکت فراتر از تولید؛ از تأمین مواد اولیه تا توسعه تکنولوژی پیل سوختی

این همکاری صرفاً به تولید خودرو محدود نمی‌شود. تأمین مشترک مواد اولیه، قطعات و فولاد کم‌کربن نیز از جمله برنامه‌های این اتحاد است. همچنین دو شرکت در حال بررسی همکاری در زمینه فناوری پیل سوختی هیدروژنی هستند؛ مسیری که برخلاف خودروساز بزرگی مانند استلانتیس است که اخیراً توسعه سلول سوختی را متوقف کرده‌ است.

دلایل همکاری جنرال موتورز و هیوندای

دلایل متعددی برای اتحاد استراتژیک دو خودروساز کره‌ای و آمریکایی وجود دارد. همکاری‌های فنی باعث کاهش هزینه‌های توسعه، تسریع در روند مهندسی، ورود سریع‌تر به بازار و بهره‌گیری از مقیاس اقتصادی در تأمین قطعات می‌شود. در عصری که سرعت تحول بازار خودرو به ‌شدت بالاست، چنین مشارکت‌هایی برای بقا و رشد برندها حیاتی به نظر می‌رسد.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X