%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰

اتفاقی عجیب در چین ؛ نیو تعویض رایگان مادام‌العمر باتری را به دلیل سوء استفاده مشتریان لغو کرد

منتشر شده در 29 تیر 1404 ساعت 15:00
نویسنده سعید علیپور
اتفاقی عجیب در چین ؛ نیو تعویض رایگان مادام‌العمر باتری را به دلیل سوء استفاده مشتریان لغو کرد

در اتفاقی عجیب که جنجال گسترده‌ای در چین بر پا کرده، تعداد زیادی از مالکان محصولات نیو از لغو ناگهانی و غیرمنتظره امتیاز تعویض رایگان مادام‌العمر باتری خودروهای برقی خود خبر داده‌اند. به نظر می‌رسد. شرکت نیو «سوء استفاده» از سیاست سخاوتمندانه تعویض باتری و برخورد با خاطیان را دلیل این تصمیم خود عنوان کرده است.

لغو امتیازات بدون توضیح مشخص

به گزارش رسانه چینی سینا (Sina)، یکی از مشتریان با نام مستعار «آقای گائو» در سال ۲۰۲۰ یک دستگاه نیو ES8 Signature Edition را به قیمت بیش از ۶۰۰,۰۰۰ یوان (معادل ۸۴,۰۰۰ دلار) خریداری کرده است. وی جزو اولین گروه از مشتریانی بود که گارانتی مادام‌العمر و تعویض نامحدود و رایگان باتری را به عنوان بخشی از پکیج مالکیت خود دریافت کرد. با این حال، در تاریخ ۹ جولای ۲۰۲۵، او و برخی دیگر از مالکان اولیه نیو، پیامک‌هایی مبنی بر لغو این مزایا و توقف خدمات دریافت کردند. در تاریخ ۱۰ ژوئن، نیو با انتشار اطلاعیه‌ای در اپلیکیشن رسمی خود، خواستار دریافت اطلاعات درباره «خودروهای تجاری که به طور نامناسب از مزایای مالک اول استفاده می‌کنند» شد. این شرکت اعلام کرد که موارد استفاده نادرست از گارانتی، تعویض باتری و امتیازات شارژ از راه دور را شناسایی کرده است.

سیاست رسمی نیو؛ فقط استفاده شخصی و نه تجاری!

بر اساس «اعلامیه حقوق اولیه مالکان نیو»، مزایایی مانند گارانتی مادام‌العمر و تعویض رایگان باتری، صرفاً برای استفاده شخصی و غیرتجاری در نظر گرفته شده است. بنابراین، خودروهایی که برای خدمات تاکسیرانی، تاکسی‌های اینترنتی یا سایر فعالیت‌های تجاری استفاده شوند، با محدودیت‌هایی از جمله لغو تعویض رایگان باتری و پوشش گارانتی مواجه خواهند شد.

از یخچال سوپرمارکت تا روشنایی کارخانه؛ سوءاستفاده‌های خلاقانه از باتری‌های نیو!

تحقیقات رسانه چینی Dutenews نشان می‌دهد که برخی از مالکان نیو، از سیاست تعویض رایگان باتری به روش‌های نوآورانه‌ای سوء استفاده کرده‌اند! برای مثال برخی از مدیران پروژه‌های ساختمانی از خودروهای نیو به عنوان منبع تغذیه برای دفاتر موقت سایت کمک گرفته‌اند! شماری از صاحبان کارخانه‌ها هم از باتری‌های تعویض‌ شده نیو برای تأمین برق سیستم‌های روشنایی بهره برده‌اند!

اتفاقی عجیب در چین ؛ نیو تعویض رایگان مادام‌العمر باتری را به دلیل سوء استفاده مشتریان لغو کرد

اما جالب‌ترین مورد سوء استفاده به مالک یک سوپرمارکت مربوط می‌شود. این فرد از قابلیت تعویض باتری نیو برای تأمین برق شش یخچال، دو دستگاه تهویه مطبوع و تجهیزات نظارتی در سوپرمارکت خود استفاده کرده  است! گفته می‌شود این فرد به روش مذکور ماهانه بیش از ۲,۰۰۰ یوان (معادل ۲۸۰ دلار) هزینه‌های برق خود را کاهش داده که رقمی قابل توجه به حساب می‌آید.

نگاهی به تاریخچه سیاست‌های نیو

 در آگوست ۲۰۱۹ بود که شرکت نیو سیاست «تعویض نامحدود و رایگان باتری و گارانتی مادام‌العمر» را برای نخستین گروه از خریدان مدل‌های ES8 و ES6 معرفی کرد. در آن زمان که زیرساخت‌های شارژ خودروهای برقی هنوز خیلی توسعه ‌نیافته بود، این سیاست به نیو کمک کرد تا خود را به عنوان یک برند لوکس و خدمات‌محور معرفی کند و توجه مشتریان را به خود جلب نماید.

اما با افزایش تعداد کاربران، نیو به تدریج سیاست‌های خود را سخت‌گیرانه‌تر کرد. در اکتبر ۲۰۲۰ تعویض نامحدود باتری به شش بار در ماه برای مالکان جدید تغییر یافت.  از آوریل ۲۰۲۳ این رقم به به چهار بار تعویض در ماه کاهش پیدا کرد. در نوامبر ۲۰۲۳ هم تخلیه رایگان برق (Power Discharge) به ۱۵ کیلووات ساعت در ماه محدود شد و برای استفاده بیشتر، مشتریان باید هزینه اضافی پرداخت کنند.

آیا حق با شرکت نیو است؟

مالکان اولیه نیو امتیاز تعویض رایگان مادام‌العمر باتری را با این شرط صریح دریافت کردند که از آن برای مقاصد تجاری استفاده نکنند. با این حال، گستردگی اپلیکیشن‌های تاکسی اینترنتی در چین، ثبت‌نام خودروها برای استفاده تجاری را برای مالکان آسان می‌کند. از آنجایی که بعید است شرکت‌های تاکسی اینترنتی داده‌های خود را با نیو به اشتراک بگذارند، جمع‌آوری شواهد قطعی از سوء استفاده برای نیو چالش‌برانگیز است.

در نتیجه، نیو به احتمال زیاد برای شناسایی سوء استفاده‌های احتمالی، به مدل‌های تحلیل داده متکی است. لغو امتیازات برای مالکان پرمصرف را می‌توان بخشی از تلاش‌های مستمر نیو در سال جاری برای کاهش هزینه‌های عملیاتی و دستیابی به هدف سودآوری در سه‌ماهه چهارم سال دانست.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X