اتفاقی غافلگیرکننده در شانگهای ؛ رونمایی چینی ها از یک موتور V8 توئین توربو

با وجود تمرکز ویژه نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۲۵ بر خودروهای الکتریکی، شرکت گریت وال موتورز (GWM) نشان داد که هنوز هم به قدرت موتورهای درونسوز ایمان دارد. این خودروساز چینی با رونمایی از موتور جدید هشت سیلندر توئین توربو(موتور V8 توئین توربو) به حجم ۴ لیتر، توجه علاقهمندان به خودروهای پرقدرت بنزینی را به خود جلب کرده است. جالب اینکه این موتور با سامانه هیبریدی نیز ترکیب خواهد شد.
مشخصات فنی موتور ۸ سیلندر گریت وال موتورز، غول آرام یا هیولای پنهان؟
اگرچه هنوز جزئیاتی درباره قدرت خروجی موتور هشت سیلندر چینیها اعلام نشده، اما طبق گزارش برخی منابع، این پیشرانه به فناوری تزریق سوخت دوگانه و دو پمپ روغن مجهز شده است و محدوده قرمز آن از عدد تحسینبرانگیز ۸۰۰۰ دور بر دقیقه آغاز میشود. چنین مشخصاتی نشان میدهد که با یک موتور تنبل طرف نیستیم.
پیشرانه هیبریدی، اما نه مثل همیشه!
موتور V8 شرکت گریت وال موتورز به عنوان بخشی از یک سیستم پلاگین هیبرید طراحی شده که در آن یک موتور الکتریکی بین موتور و گیربکس قرار گرفته است. این ترکیب اجازه میدهد خودرو در سرعتهای پایین و ترافیک شهری تنها با نیروی برق حرکت کند، اما در بزرگراه یا مسیرهای دشوار، از تمام توان موتور بنزینی بهره ببرد.

استفاده در انواع خودروهای لوکس، شاسیبلندها و وانتهای سنگین
گریت وال در نظر دارد از موتور V8 توئین توربوی خود در انواع خودروهای لوکس، شاسی بلندها و پیکاپها که به قدرت بیشتر برای یدککشی نیاز دارند، استفاده کند. این موتور ابتدا شاسی بلند آفرودی تانک ۳۰۰ به کار گرفته خواهد شد؛ خودرویی با طراحی مکعبی که بیشباهت به مرسدس بنز G کلاس نیست.
استرالیا اولین کشور میزبان موتور V8 توئین توربو گریت وال
نکته جالب اینکه اولین تصاویر رسمی از این موتور توسط شاخه استرالیایی گریت وال موتورز منتشر شده، جایی که این شرکت حضور پررنگی در آن دارد. مدل تانک ۳۰۰ در استرالیا با موتورهای ۲ لیتری توربوشارژ، دیزل ۲.۴ لیتری و هیبریدی ۲ لیتری به فروش میرسد. در نمایشگاه شانگهای نیز نسخهای ویژه این شاسی بلند به نمایش درآمده که ممکن است نخستین محصول با موتور جدید V8 باشد.