اشکودا کودیاک ۲۰۲۴ با پیشرانه پلاگین هیبریدی

اشکودا کودیاک ۲۰۲۴ با فضایی بیشتر از نسل قبلی خود و سیستم تامین قدرت پلاگین هیبریدی دارد و از فناوری های جدید برخوردار است.
اشکودا کودیاک ۲۰۲۴ پس از یک کمپین تبلیغاتی طولانی مدت به طور رسمی وارد بازار شد. یک جایگزین جادار تر برای فولکس واگن تیگوان ۲۰۲۴، این شاسی بلند سایز متوسط از یک طراحی بیرونی تکامل یافته ترکیب شده با یک فضای داخلی اصلاح شده که بر روی صفحه نمایش تمرکز می کند، استفاده می کند، اما بدون آن که تمام کنترل های فیزیکی متعارف از بین برود. یک سیستم پلاگین هیبرید در نهایت به عنوان بخشی از یک مجموعه گسترده تر از به روز رسانی های آماده شده برای نسل دوم در دسترس است.

طراحی بدنه اشکودا کودیاک ۲۰۲۴
با طراحی خارجی خودرو شروع می کنیم. اشکودا مدل جدید کودیاک را ۲.۴ اینچ (۶۱ میلی متر) کشیده است تا طول کلی آن را به ۱۸۷.۳ اینچ (۴۷۵۸ میلی متر) برساند در حالی که فاصله بین دو محور دست نخورده باقی مانده است ، ۱۱۶.۹ اینچ (۲۹۷۱ میلی متر). در یک حرکت غیر معمول برای نسل جدید یک وسیله نقلیه، عرض خودرو ۰.۷ اینچ (۱۸ میلی متر) کاهش یافته و به ۷۳.۳ اینچ (۱۸۶۴ میلی متر) رسیده است، در حالی که ارتفاع آن ۰.۶ اینچ (۱۷ میلی متر)، در مقایسه با مدلی که جایگزینش شده، پایین تر آمده است و در حال حاضر ۶۵.۳ اینچ (۱۶۵۹ میلی متر) است.

اشکودا کودیاک ۲۰۲۴ با مجموعه گسترده ای از رینگ های آلیاژی در اندازه های ۱۷ تا ۲۰ اینچ، همراه با نه رنگ، از جمله یک سایه جدید به نام Bronx Gold Metallic در دسترس است. تریم Sportline به عنوان بالا ترین رده دارای یک مجموعه سخاوتمندانه از تزئینات مشکی ، از جمله ستون های D کاملا تیره برای اولین بار است. ریل های سقف، قاب پنجره ها، قاب آینه های جانبی، اطراف جلو پنجره ، دیفیوزر عقب و نشان ها همگی مشکی هستند.


به عنوان نسخه پرچمدار، اشکودا نشان هاى Sportline به روی گلگیر های جلو را همراه با رینگ های ۱۹ اینچی منحصر به فرد با یک پوشش براق و یا مجموعه ۲۰ اینچی آپشنال با روکش های آیرودینامیک متناسب کرده است.
اشکودا کودیاک ۲۰۲۴ یک طراحی تکاملی را با یک نوار نوری در چراغ های عقب به کار می گیرد، ظاهرا تمام خودرو ها در سال ۲۰۲۳، از جمله خواهر خودش از ولفسبورگ، این طرح را دارند. در مورد نورپردازی، اشکودا فناوری LED نسل دوم خود را برای چراغ های جلو نصب کرده است، که در حال حاضر دارای ۵۰ درصد عناصر نورى بیشتر و ارائه ۱۵ درصد خروجی نور بیشتر است. این چراغ های هوشمند در Sportline به صورت استاندارد هستند و می توانند با یک نوار نور افقی در سراسر جلو پنجره همراه باشند.
بررسی کابین مدرن
با قدم گذاشتن در داخل اشکودا کودیاک ۲۰۲۴، تغییرات بلا فاصله قابل توجه است. ما فقط در مورد صفحه نمایش بزرگ صحبت نمی کنیم، زیرا تغییرات اضافی وجود دارد. برای شروع، انتخابگر دنده در حال حاضر بر روی ستون فرمان نشسته است تا فضای بیشتری بین صندلی های جلو ایجاد شود. از زمانی که اشکودا صفحه کلید های هوشمند ( Smart Dials ) را روی کنسول میانی نصب کرده است، کلید های کمتری نسبت به قبل وجود دارد. این کلید ها به شکل صفحه نمایشگر های ۱.۲۵ اینچی ساخته شده در سه کلید چرخشی مانند آئودی TT هستند.

در حالی که نمایشگر های بیرونی به راننده و مسافر اجازه می دهند دمای داخلی، گرم کن صندلی و سرد کن صندلی را تنظیم کنند، نمایشگر مرکزی را می توان برای نمایش چهار عملکرد مختلف تغییر داد: ولوم صدای سیستم اطلاعات و سرگرمی، سرعت فن، جهت پرتاب باد و تهویه مطبوع هوشمند. بقیه ویژگی ها از طریق سیستم اطلاعات و سرگرمی استاندارد ۱۰ اینچی یا گزینه ۱۳ اینچی آپشنال قابل دسترسی هستند. راننده دارای یک پشت کیلومتر دیجیتال ۱۰ اینچی است که می تواند با یک نمایشگر هد آپ آپشنال نسل بعدی تکمیل شود.

با توجه به این که اکنون در مدل دو ردیفه بدون پایین آوردن صندلی های عقب، ۹۱۰ لیتر ( ۷۵ لیتر بیشتر از مدل قبل ) حجم دارید ، کاربردی بودن در این بخش بی نظیر است. صندلی ها را تا کنید و ظرفیت آن به ۲۱۰۵ لیتر می رسد که ۴۰ لیتر بیشتر از نسل اول کودیاک است. اگر مدل هفت صندلی را انتخاب کنید ، حجم بار در ردیف سوم ۳۴۰ لیتر است که ۷۰ لیتر بیشتر از مدل قبل است. ردیف سوم را تا کنید و ۸۴۵ لیتر فضا دارید که ۸۰ لیتر افزایش یافته است. حداکثر ظرفیت بار مدل سه ردیفه با جهش ۳۰ لیتری به ۲۰۳۵ لیتر رسیده است. علاوه بر این، این مدل هفت صندلی همچنین دارای فضای سر اضافی ۰.۶ اینچی (۱۵ میلی متر) برای سرنشینان عقب است.

همان طور که از یک SUV بزرگ مناسب خانواده انتظار می رود، اشکودا کودیاک ۲۰۲۴ مملو از موارد مثبت است: چهار درگاه USB-C با توان ۴۵ وات، یک USB-C دیگر با ۱۵ وات داخل آینه دید عقب، نه بلندگو (سیستم صوتی Canton با ۱۴ بلندگو آپشن است) و شارژ القایی (۱۵ وات) با عملکرد خنک کننده برای دو گوشی هوشمند. صندلی های جلوی ماساژور دار و همچنین منوی جدید کنترل تهویه مطبوع موجود است که دسترسی به آن آسان است، حتی اگر اکثر دکمه های فیزیکی اکنون از بین رفته باشند.
مشخصات فنی اشکودا کودیاک ۲۰۲۴
حرکت پذیری اشکودا کودیاک ۲۰۲۴ توسط مجموعه ای از موتور های احتراقی تامین می شود که با یک واحد بنزینی ۱.۵ لیتری توربو شارژ شروع می شود که از فناوری هیبریدی ملایم بهره می برد. این موتور ۱۴۸ اسب بخار (۱۱۰ کیلو وات) قدرت تولید می کند و دارای تکاملی از فناوری سیلندر فعال گروه فولکس واگن برای خاموش کردن سیلندر ها و صرفه جویی در مصرف سوخت در مواقعی که به نیروی اضافی نیاز نیست، می باشد. برای بهره وری بیشتر، پیشرانه از بازیابی انرژی ترمز پشتیبانی می کند و SUV می تواند با موتور خاموش کار کند.

اگر به قدرت بیشتری نیاز دارید، موتور ۲.۰ لیتری توربو شارژ بزرگتر ۲۰۱ اسب بخار (۱۵۰ کیلو وات) قدرت دارد و با سیستم چهار چرخ محرک عرضه می شود در حالی که ۱.۵ لیتری توربوشارژ فقط با دیفرانسیل جلو ارائه می شود. کسانی که هنوز موتور دیزلی می خواهند می توانند یک موتور ۲.۰ لیتری توربو شارژ با ۱۴۸ اسب بخار (۱۱۰ کیلو وات) با دیفرانسیل جلو یا ۱۹۰ اسب بخار (۱۴۲ کیلو وات) و چهار چرخ محرک دریافت کنند. صرف نظر از این که شما کدام را انتخاب می کنید، یک جعبه دنده DSG هفت سرعته قدرت موتور را به جاده منتقل می کند.

خبر بزرگ یک پلاگین هیبریدی مبتنی بر ۱.۵ لیتری توربو شارژ با ۱۴۸ اسب بخار (۱۱۰ کیلو وات) قدرت و ترکیب با موتور الکتریکی برای خروجی کل سیستم ۲۰۱ اسب بخار (۱۵۰ کیلو وات) است. یک بسته باتری لیتیوم یونی با ظرفیت ۲۵.۷ کیلو وات ساعت وجود دارد که به گفته اشکودا برای برد پیمایشی در حالت تمام الکتریکی بیش از ۶۲ مایل (۱۰۰ کیلومتر) کافی است. پس از اتمام، باتری را می توان با ۱۱ کیلو وات AC یا با استفاده از DC تا ۵۰ کیلو وات شارژ کرد.
همان طور که انتظار می رود، کاربردی بودن ضربه می زند زیرا کودیاک iV دارای ظرفیت بار تنها ۷۴۵ لیتر است. این ۱۶۵ لیتر کمتر از مدل معمولی پنج صندلی است. لازم به ذکر است که اشکودا نسخه برقی را به صورت دقیق با دیفرانسیل جلو و جعبه دنده DSG شش سرعته به فروش خواهد رساند.
پس از فروش ۸۴۱۹۰۰ دستگاه، کودیاک در حال انتقال به نسل دوم است تا جایگاه خود را به عنوان پر فروش ترین SUV اشکودا تقویت کند. قرار است این مدل اوایل سال آینده در اروپا به فروش برسد.