ام جی ۴ X پاور ، هاچبکی که در ۳.۸ ثانیه شتابگیری می کند!

ام جی ۴ X پاور قوی ترین محصول از نشان ام جی است که تابحال دیده اید. هاچبکی تمام برقی که در ۳.۸ ثانیه صفر تا صد را پر می کند!
MG نشان بریتانیایی خودروسازی است که حالا یکی از زیرمجموعه های سایک چین محسوب می شود. این نشان به دلیل سابقه درخشانی که در صنعت خودرو دارد از دیگر نشان های چینی شناخته شده تر است و به همین دلیل است که همیشه در صدر لیست پرفروش ترین چینی های بازار اروپا است. به تازگی کمپانی سایک اعلام کرده که قرار است در فستیوال خودرویی گودوود از ام جی ۴ X پاور رونمایی کند که قیمت پایه ۴۶,۴۰۰ دلاری دارد وبه زودی فروش آن آغاز می شود.

مشخصات فنی ام جی ۴ X پاور
هاچبک جدید و مدرن ام جی بر اساس پلتفرم ماژولار یا منعطف سایک موسوم به MSP ساخته شده است. ترکیب قوای محرکه در این خودرو بصورت دو موتوره است و این دو پیشرانه بصورت ترکیبی و سوار بر دو محور، توان تولید نهایت قدرت ۴۲۹ اسب بخار و نهایت گشتاور ۶۰۰ نیوتن متر را دارند. موتور جلویی ۲۰۱ اسب بخار قدرت تولید می کند و موتور عقب توان تولید ۲۲۸ اسب بخار را دارد. ترکیب این دو پیشرانه باعث می شود تا ام جی ۴ X پاور در ۳.۸ ثانیه شتابگیری کند. با این عملکرد فنی، می توان هاچبک سایک را با آئودی RS3 مقایسه کرد و نکته اینجاست که خودروی جدید ام جی بیش از ۲۰ هزار دلار از هاچبک آئودی ارزان تر است.

البته ویژگی های برجسته فنی ام جی ۴ X پاور محدود به شتابگیری نیست و کمپانی ادعا دارد که توزیع قدرت و گشتاور در چرخ ها به نحوی است که در همه حال پایداری و عملکرد قابل قبول را در این هاچبک شاهد باشیم. با سیستم جدید ام جی، توزیع هوشمند گشتاور سر هر چرخ می تواند در شرایط مختلف رانندگی بسیار کاربردی باشد و بسته به شرایط، بهترین خروجی پیشرانه در اختیار راننده قرار بگیرد. علاوه بر این سیستم تعلیق در این نسخه ارتقا داشته و تغییر در سیستم فنربندی باعث شده تا سیستم تعلیق هاچبک اسپرت ام جی ۲۵ درصد از نسخه معمولی سفت تر عمل کند و این یعنی حس رانندگی بسیار اسپرت تر خواهد بود.

چهره جذاب و اسپرت
در کنار تغییرات ذکر شده، سیستم ترمز به دیسک های ۳۴۵ میلیمتری خنک شونده مجهز شده و بصورت استاندارد تایر های بریجستون تورانزا را در این خودرو داریم. از نظر ظاهری اما تمایز ام جی ۴ X پاور با نسخه معمولی چندان ساده نیست. در واقع کمپانی سایک بیشتر تغییرات فنی را در نظر داشته و تغییرات ظاهری بسیار جزئی هستند. برای مثال کلیپر های ترمز در این نسخه نارنجی رنگ هستند و سقف مشکی طراحی شده است. رینگ ها هم ۱۸ اینچی هستند و طراحی متفاوتی در این نسخه دارند اما نکته مهم ارائه رنگ سبز مخصوص مسابقه ای است که تنها در این نسخه قابل سفارش است.

ام جی در سال گذشته با معرفی ام جی ۴ و ام جی ۷ نشان داد سبک جذابی در طراحی دارد و همچنین محصولات این نشان مشخصات فنی خوبی هم ارائه می کنند. این خودروساز برنامه دارد تا بازارهای غیر چینی خود را گسترش دهد و بخصوص سهم بیشتری از بازار اروپا داشته باشد. در دور قبلی واردات ام جی یکی از نشان های با کیفیت چینی بود که اتفاقا قرار بود در ایران مونتاژ شود اما پس از اعمال دوباره تحریم ها حضور این نشان هم در ایران منتفی شد. حالا باید دید که در دور جدید واردات خودرو محصولات ام جی هم به ایران می آیند یا نه.