%۳.۰۹
ری را
۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۹
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
ساینا S
۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۴
آریسان ۲
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۴۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۲
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۸
شاهین اتوماتیک
۱,۳۶۷,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۵
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۰۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۶
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
اطلس GL
۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۴
بک X3 پرو
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۴
جک J4
۱,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۸۵
شاهین GL
۱,۱۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۰۳
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷۷
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
کوییک S
۷۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۸.۴۶
کی ام سی J7
۲,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۹
کی ام سی T9
۳,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۴
اکستریم LX
۳,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱۲.۹۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۱
اکستریم VX
۶,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۷
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۲۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
کی ام سی X5
۲,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
رانا پلاس
۹۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۱۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۹
ری را
۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۹
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
ساینا S
۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۴
آریسان ۲
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۴۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۲
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۸
شاهین اتوماتیک
۱,۳۶۷,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۵
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۰۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۶
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
اطلس GL
۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۴
بک X3 پرو
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۴
جک J4
۱,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۸۵
شاهین GL
۱,۱۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۰۳
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷۷
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
کوییک S
۷۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۸.۴۶
کی ام سی J7
۲,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۹
کی ام سی T9
۳,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۴
اکستریم LX
۳,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱۲.۹۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۱
اکستریم VX
۶,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۷
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۲۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
کی ام سی X5
۲,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
رانا پلاس
۹۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۱۸,۰۰۰,۰۰۰

اپل کارپلی اولترا با همکاری استون مارتین معرفی شد؛ انقلاب در تجربه دیجیتال خودروها

منتشر شده در 27 اردیبهشت 1404 ساعت 16:00
نویسنده سعید علیپور

پس از مدت‌ها انتظار، اپل کار پلی اولترا سرانجام به‌ طور رسمی معرفی شد. با توافقات صورت‌ گرفته، استون مارتین اولین خودروسازی است که از این نسخه در خودروهای استفاده خواهد کرد و تمامی سفارش‌های جدید برای مدل‌های DBX، ونتیج، DB12 و ونکوئیش به صورت استاندارد به کار پلی اولترا مجهز خواهند شد.

طراحی اختصاصی اپل برای استون مارتین

استون مارتین اعلام کرده که با همکاری نزدیک با اپل، نسخه‌ای از کارپلی را طراحی کرده که با فلسفه طراحی منحصر بفرد این برند بریتانیایی هماهنگ است و هویت بصری کمپانی را حفظ می‌کند. این طراحی شامل چندین گزینه گرافیکی برای سرعت‌سنج و دور موتور، نمایش نقشه تمام صفحه در صفحه پشت فرمان و امکان شخصی‌سازی کامل صفحه نمایش از جمله انتخاب تم، رنگ و پس‌زمینه می‌شود.

اپل کارپلی اولترا با همکاری استون مارتین معرفی شد؛ انقلاب در تجربه دیجیتال خودروها

قابلیت‌هایی فراتر از انتظار

اپل کارپلی اولترا اجازه می‌دهد تا کاربران ویجت‌ های اپل را بر روی نمایشگرهای مختلف قرار دهند و به مدیریت سامانه‌های داخلی خودرو مانند سیستم صوتی و تهویه مطبوع بپردازند. البته، در کنار کنترل‌های لمسی و دیجیتال، دکمه‌های فیزیکی نیز حفظ شده‌اند و راننده همچنان می‌تواند کارهایی نظیر انتخاب دنده، اگزوز، تنظیم شاسی و سیستم گرمایش و سرمایش را به صورت دستی نیز انجام دهد.  افزون بر این، دستیار سیری (Siri) نیز برای کنترل عملکردهای مختلف خودرو در دسترس است.

تاریخچه کوتاه اپل کارپلی اولترا

اپل برای نخستین بار در سال ۲۰۲۲ از کارپلی اولترا رونمایی کرد و دو سال بعد، در سال ۲۰۲۴، ویدیوی تبلیغاتی آن منتشر شد. اما عرضه رسمی این نسخه تا سال ۲۰۲۵ به تعویق افتاد. به نظر می‌رسد این تأخیر به دلیل همکاری عمیق‌تر اپل با برندهایی مانند استون مارتین برای ایجاد نسخه‌ای کاملاً اختصاصی از این سیستم بوده است.

اپل کارپلی اولترا

همه برندها علاقه‌مند نیستند

در حالی که استون مارتین و پورشه از برندهایی هستند که به طور رسمی با اپل برای توسعه کارپلی اولترا همکاری کرده‌اند، برخی خودروسازان مانند جنرال موتورز به‌شدت مخالف این رویکرد هستند و حتی استفاده از کارپلی را در محصولات جدید خود حذف نموده‌اند. استارتاپ ریوین نیز تمایلی به واگذاری اکوسیستم دیجیتال خودرو به اپل ندارد. در نقطه مقابل، فراری تصمیم گرفته سیستم ناوبری اختصاصی خود را کنار بگذارد و از اپل کمک بگیرد.

عرضه جهانی تا پایان سال

استون مارتین اعلام کرده که عرضه کارپلی اولترا در حال حاضر فقط در ایالات متحده و کانادا آغاز شده، اما این سیستم طی ماه‌های آینده در تمامی بازارهای جهانی در دسترس قرار خواهد گرفت. البته، برای استفاده از کارپلی اولترا، به یک آیفون ۱۲ یا جدیدتر با نسخه ۱۸.۵۴  ازسیستم عامل iOS یا بالاتر نیاز دارید.

به نظر می‌رسد با شروع عرضه اپل کارپلی اولترا، رقابت میان خودروسازان برای ارائه بهترین تجربه دیجیتال درون خودرو وارد فاز تازه‌ای شود.

اپل کارپلی اولترا

ویدیو های پیشنهادی
  1. هادی گفت:

    چه قدر خوب و کاربردی.
    به نظرم اپل کارپلی یکی از کاربردی ترین آپشن های ماشینه.

    ۱
    ۱
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X