%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰

باتری انقلابی کره ای بعد از ۱۰۰۰ بار شارژ تقریبا ۹۰ درصد کارایی خود را حفظ میکند

منتشر شده در 17 دی 1403 ساعت 14:00
نویسنده سعید علیپور
کارایی باتری کره ای

پژوهشگران موسسه علوم و فناوری دائگو گیونگ‌ بوک (DGIST) در کره جنوبی موفق به توسعه نسل جدیدی از باتری های لیتیومی شده‌اند که به الکترولیت جامد پلیمری سه‌ لایه مجهز است. این باتری نوآورانه نه تنها قابلیت خاموش کردن خود در صورت آتش‌سوزی را دارد، بلکه پس از ۱۰۰۰ چرخه شارژ و دشارژ همچنان ۸۷.۹ درصد از عملکرد اولیه خود را حفظ می‌کند.

چرا این طراحی جدید مهم است؟

به گزارش آخرین خودرو، در باتری‌های پلیمری سنتی، در طول فرایند شارژ و دشارژ، لیتیوم می‌تواند به شکل‌گیری ساختارهایی به نام دندریت منجر شود. این دندریت‌ها شبیه شاخه‌های درخت بوده و ممکن است باعث تخریب اتصالات داخلی باتری و افزایش خطر آتش‌سوزی شوند. مشکل دندریت‌ها یکی از موانع اصلی در استفاده کامل از پتانسیل باتری‌های لیتیومی به حساب می‌آید.

در مطالعه‌ای که در مجله علمی Small منتشر شده، پژوهشگران DGIST طراحی جدیدی ارائه کرده‌‌اند که شامل لایه‌های نرم در بیرون برای تماس بهتر با الکترودها و یک لایه میانی قوی به منظور تقویت ساختار باتری است. علاوه بر این، الکترولیت باتری با موادی همچون دکابرمو دی‌ فنیل اتان (به‌ عنوان ماده ضد حریق)، نمک لیتیوم غلیظ و زئولیت تقویت شده است.

باتری کره ای جدید

عملکرد طولانی‌مدت و ایمنی بیشتر

باتری جدید نه تنها از نظر ایمنی پیشرفته‌تر است، بلکه طول عمر بالاتری نسبت به باتری‌های کنونی دارد. به گفته دکتر کیم جائه‌-هیون، پژوهشگر اصلی این پروژه، باتری ابداعی آنها پس از ۱۰۰۰ چرخه شارژ و دشارژ حدود ۸۷.۹ درصد از ظرفیت اولیه خود را حفظ می‌کند. بد نیست بدانید بیشتر باتری‌های فعلی پس از این تعداد چرخه معمولاً ۲۰ تا ۳۰ درصد از ظرفیت خود را از دست می‌دهند.

برای درک بهتر، تصور کنید یک خودروی برقی با برد ۳۰۰ مایل (۴۸۲ کیلومتر) از این باتری استفاده کند. پس از ۳۰۰,۰۰۰ مایل (۴۸۲ هزار کیلومتر) کارکرد، این خودرو می‌تواند بیش از ۲۶۰ هزار مایل (۴۱۸ هزار کیلومتر) برد داشته باشد. همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، این باتری در صورت آتش‌سوزی به‌ طور خودکار خاموش می‌شود، قابلیتی که می‌تواند تحول بزرگی در صنعت باتری ایجاد کند.

عملکرد باتری جدید کره ای

کاربردی فراتر از صنعت خودرو

هرچند خودروهای برقی اصلی‌ترین هدف این فناوری هستند، اما کاربردهای باتری جدید به این حوزه محدود نمی‌شود. می‌توان از این مزایای این باتری، از تلفن‌های همراه و دستگاه‌های پوشیدنی گرفته تا سیستم‌های ذخیره‌سازی انرژی در مقیاس بزرگ، بهره گرفت.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X