%۱.۵۸
بک X3 پرو
۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
کوییک S
۷۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۳
مزدا 3
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۹۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۴
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
اکستریم LX
۳,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۸
شاهین GL
۱,۲۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۵۷
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
کی ام سی J7
۲,۹۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
فونیکس آریزو 8
۳,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اطلس GL
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۶۱,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۹
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
ساینا S
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۶
فوتون تونلند G7
۳,۹۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۶
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۵۸
کی ام سی X5
۲,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۵
کی ام سی T9
۴,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۶
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۴۰۲,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
آریسان ۲
۸۰۷,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۷
رانا پلاس
۱,۰۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۳۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۵
اکستریم VX
۶,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
اطلس G
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۶
ری را
۲,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۵
شاهین اتوماتیک
۱,۴۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
هایما ۸S
۳,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
کی ام سی ایگل
۱,۵۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
بک X3 پرو
۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
کوییک S
۷۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۳
مزدا 3
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۹۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۴
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
اکستریم LX
۳,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۸
شاهین GL
۱,۲۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۵۷
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
کی ام سی J7
۲,۹۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
فونیکس آریزو 8
۳,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اطلس GL
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۶۱,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۹
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
ساینا S
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۶
فوتون تونلند G7
۳,۹۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۶
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۵۸
کی ام سی X5
۲,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۵
کی ام سی T9
۴,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۶
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۴۰۲,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
آریسان ۲
۸۰۷,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۷
رانا پلاس
۱,۰۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۳۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۵
اکستریم VX
۶,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
اطلس G
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۶
ری را
۲,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۵
شاهین اتوماتیک
۱,۴۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
هایما ۸S
۳,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
کی ام سی ایگل
۱,۵۱۰,۰۰۰,۰۰۰

بازگشت باشکوه دتوماسو با سوپر اتومبیل P72؛ زیبا قدرتمند و وفادار به سنت

منتشر شده در 26 اردیبهشت 1404 ساعت 12:00
نویسنده سعید علیپور
بازگشت باشکوه دتوماسو با سوپر اتومبیل P72؛ زیبا قدرتمند و وفادار به سنت

برند افسانه‌ای دتوماسو در سال ۲۰۱۹ با رونمایی از نمونه اولیه P72 دوباره به عرصه خودروسازی بازگشت. حالا پس از شش سال سکوت خبری، نسخه تولید انبوه این شاهکار معرفی شده و دتوماتسو وعده داده آن را تا پایان سال جاری وارد بازار خواهد کرد.

طراحی دتوماسو P72 ؛ الهام گرفته از گذشته

مدل تولیدی دتوماسو P72 تقریباً بدون تغییر نسبت به نمونه اولیه عرضه می‌شود؛ موضوعی که برای عاشقان طراحی کلاسیک خبر بسیار خوبی است. طراحی این خودرو از مدل P70 متعلق به سال ۱۹۶۵ الهام گرفته شده؛ شاید بدانید این مدل حاصل همکاری بنیان‌گذار برند یعنی آلخاندرو دتوماسو و کارول شلبی بود.

مدل معرفی‌شده با رنگ سفید براق و جزئیات رزگلد از جمله نوارها، آینه‌ها و رینگ‌های زیبا، جذابیتی خیره‌کننده دارد. ناگفته نماند رینگ‌های این سوپر اتومبیل خوش استیل تا حد زیادی به نمونه‌های استفاده‌شده در مدل کلاسیک P70 شبیه هستند.

طراحی دتوماسو P72 ؛ الهام گرفته از گذشته

مهندسی پیشرفته در ساختار بدنه

یکی از نقاط قوت P72 ساختار شاسی آن است. این خودرو از شاسی مونوکوک فیبرکربنی فیبرکربن بهره می‌برد و هیچ جوشکاری یا اتصالی در ساخت آن به کار نرفته است؛ دتوماسو این ساختار را به‌عنوان «معیار جدیدی برای خلوص ساختاری» توصیف می‌کند.

بازگشت باشکوه دتوماسو با سوپر اتومبیل P72؛ زیبا قدرتمند و وفادار به سنت

کابینی با تمرکز بر رانندگی

برخلاف خودروهای امروزی، در فضای داخلی دتوماتسو P72 هیچ خبری از نمایشگر یا سیستم سرگرمی نبوده و تمرکز طراحی بر راندن و لذت رانندگی استوار است. این بخش با چرم سفید دست‌دوز و فیبرکربن تزئین شده و مجموعه‌ای از نشانگرهای آلومینیومی تراش‌خورده به رنگ رزگلد زیبایی خاصی به داشبورد بخشیده‌اند. دسته دنده خوش فرم هم دارای همین رنگ است.

مشخصات فنی دتوماتسو P72

مشخصات فنی دتوماتسو P72 ؛ قلب آمریکایی با روح ایتالیایی

نیروی مورد نیاز P72 توسط یک موتور هشت سیلندر ۵ لیتری سوپرشارژ تأمین می‌شود. این موتور ظاهراً بر پایه موتور کویوت فورد توسعه یافته و توسط شرکت راش تیونینگ شده است. طبق اطلاعات موجود، این موتور توانایی تولیدی ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۱۸ نیوتن متر گشتاور را دارد. نیرو هم از طریق یک جعبه دنده ۶ سرعته دستی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. دتوماسو اطلاعاتی درباره شتاب صفر تا صد یا حداکثر سرعت ارائه نکرده و گفته هدف اصلی این خودرو، ثبت رکورد سرعت نیست.

مشخصات فنی دتوماتسو P72 ؛ قلب آمریکایی با روح ایتالیایی

تعهد به اصالت برند

نورمن چوی، مدیرعامل دتوماسو گفته:

« P72تحقق وعده ما برای احیای وفادارانه برند تاریخی دتوماسو است. این خودرو نماینده روح مکانیکی، زیبایی سیال در زمان و تجربه رانندگی فراتر از معیارهای مرسوم امروز می‌باشد. این پژواک ما در زمان است که حالا به واقعیت تبدیل شده است.»

قرار است تحویل اولین نسخه‌های دتوماسو P72 تا پایان سال جاری میلادی آغاز شود، در رابطه با قیمت فعلاً حرفی به میان نیامده؛ با توجه به سطح طراحی، مهندسی و تولید محدود، می‌توان انتظار داشت که با یک محصول بسیار گرانقیمت طرف باشیم.

بازگشت باشکوه دتوماسو با سوپر اتومبیل P72؛ زیبا قدرتمند و وفادار به سنت
ویدیو های پیشنهادی
  1. متین گفت:

    چطور گذشته رو اینقدر ظریف و زیبا به زمان حال پیوند زدن؟! یک طراحی اصیل و نفیس

    ۱
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X