شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰

ب ام و M3 CS تورینگ رکورد سریع ترین استیشن پیست نوربرگرینگ را شکست

منتشر شده در 12 مرداد 1404 ساعت 18:00
نویسنده سعید علیپور

شرکت ب ام و به تازگی اعلام کرده با M3 CS تورینگ توانسته رکورد سریع‌ترین استیشن پیست معروف نوربرگرینگ آلمان را بشکند. این رکورد در ماه آوریل ۲۰۲۵ ثبت شده و پس از طی فرایندهای مربوطه اکنون به صورت رسمی خبر آن انتشار پیدا کرده است.

زمانی فراتر از انتظار برای یک استیشن خانوادگی

ب ام و M3 CS تورینگ توانسته یک دور پیست نوربرگرینگ را در زمان ۷ دقیقه و ۲۹.۴۹ ثانیه طی کند و رکورد قبلی را که متعلق به M3 تورینگ استاندارد بود، بهبود ببخشد. این رقم شاید در برابر رکورد تقریباً ۷ دقیقه‌ای ابرخودروها، خیلی درخشان به نظر نرسد، اما باید در نظر داشته باشیم که یک استیشن پنج نفره با فضای بار بزرگ و گسترده آن را ثبت کرده است.

برای درک بهتر دستاورد ب ام و M3 CS تورینگ باید گفت رکورد این استیشن پرچمدار، از شورولت کامارو ZL1، شورولت کوروت C8 و نسل قبلی ب ام و M5 سریع‌تر بوده و کمتر از یک ثانیه از نیسان GT-R افسانه‌ای کندتر است. جالب‌تر اینکه راننده این رکورد، نه یک راننده حرفه‌ای مسابقات اتومبیلرانی، بلکه یکی از مهندسان ارشد بخش توسعه ب ام و به نام «یورگ وایدینگر» بوده است.

ب ام و M3 CS تورینگ رکورد سریع ترین استیشن پیست نوربرگرینگ را شکست

فرانک فن میل، مدیر بخش M ب ام و در رابطه با رکوردشکنی این استیشن هیجان‌انگیز گفته:

«از همان ابتدا برای ما روشن بود که M3 CS تورینگ قرار است استانداردهای جدیدی در زمینه دینامیک رانندگی تعریف کند. دستیابی به زمانی کمتر از ۷ دقیقه و ۳۰ ثانیه به ‌وضوح نشان می‌دهد که این خودرو می‌تواند DNA مسابقه‌ای را با قابلیت استفاده روزمره به خوبی ترکیب کند.»

مشخصات فنی ب ام و M3 CS تورینگ

ب ام و M3 CS تورینگ از یک موتور شش سیلندر خطی توربو شارژ با ۵۴۳ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد. این نیرو از طریق جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. برای کاهش وزن، در این خودرو از فیبرکربن در بخش‌های متعدد بدنه از جمله سقف و صندلی‌های سطلی استفاده شده که حس اسپرت بودن خودرو را دو چندان می‌کند.

عدم عرضه در آمریکا

ب ام و تأیید کرده که هیچ برنامه‌ای برای عرضه‌ی M3 تورینگ، چه نسخه استاندارد و چه نسخه CS، در بازار ایالات متحده ندارد. البته ممکن است در نسل بعدی، با توجه به موفقیت احتمالی M5 تورینگ در بازار آمریکا، این سیاست تغییر کند. بنابراین، جای امیدواری برای علاقه‌مندان ساکن این کشور، هر چند اندک وجود دارد.

ویدیو های پیشنهادی
  1. Farhan گفت:

    نه داداش رکورد سریعترین ماشین پیست دست منه
    تو project cars 2 با Ford gt40mk ۶:۵۳ ثبت کردم مدالمو بدید😅😂🙏

    ۰
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X