%۰.۴۱
رانا پلاس
۹۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
اطلس GL
۸۳۲,۰۰۰,۰۰۰
هایما ۸S
۲,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
کی ام سی J7
۲,۸۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸
فونیکس آریزو 8
۳,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
اکستریم VX
۶,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
سورن پلاس - XU7P
۹۸۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۷۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
فوتون تونلند G7
۳,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
اطلس G
۸۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
شاهین اتوماتیک
۱,۳۶۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۰۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
آریسان ۲
۷۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
شاهین GL
۱,۱۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۵
کی ام سی T9
۳,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
بک X3 پرو
۱,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
ساینا S
۷۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۵
کوییک S
۷۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
جک J4
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
ری را
۱,۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۱
رانا پلاس
۹۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
اطلس GL
۸۳۲,۰۰۰,۰۰۰
هایما ۸S
۲,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
کی ام سی J7
۲,۸۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸
فونیکس آریزو 8
۳,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
اکستریم VX
۶,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
سورن پلاس - XU7P
۹۸۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۷۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
فوتون تونلند G7
۳,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
اطلس G
۸۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
شاهین اتوماتیک
۱,۳۶۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۰۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
آریسان ۲
۷۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
شاهین GL
۱,۱۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۵
کی ام سی T9
۳,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
بک X3 پرو
۱,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
ساینا S
۷۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۵
کوییک S
۷۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
جک J4
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
ری را
۱,۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰

تاتا آلتروز ریسر معرفی شد ؛ هاچبکی اسپرت با قیمت پایه ۶۶۰ میلیون تومان

منتشر شده در 21 خرداد 1403 ساعت 17:29
نویسنده سعید علیپور
تاتا آلتروز ریسر

شرکت تاتا پس از مدت ها انتظار، عرضه نسخه ریسر از هاچبک آلتروز را آغاز کرد. همانطور که قابل حدس است، این نسخه در مقایسه با مدل استاندارد آلتروز طراحی و عملکرد اسپرت تری دارد. پس از ورود به بازار، این نسخه باید به مصاف هیوندای i20 N برود. قیمت این نسخه جدید از ۹۴۹ هزار روپیه آغاز شده و تا ۱۰۹۹۰۰۰ روپیه بالا می رود. این ارقام با نرخ روز ارز معادل تقریباً ۶۶۰ و ۷۷۰ میلیون تومان می شوند.

مشخصات فنی تاتا آلتروز ریسر

در زیر کاپوت تاتا آلتروز ریسر یک موتور ۱.۲ لیتری سه سیلندر توربو قرار دارد. این موتور به لطف بازنگری ها ۱۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. برای مقایسه، این میزان خروجی ۱۰ اسب بخار و ۳۰ نیوتن متر بیشتر از خروجی آلتروز نسخه iTurbo است. ناگفته نماند با این خروجی، نسخه ریسر قدرتی مشابه با شاسی بلند تاتا نکسون دارد.

تاتا آلتروز ریسر هاچبک

آلتروز ریسر، به جای گیربکس ۵ سرعته دستی از گیربکس ۶ سرعته دستی بهره می برد. امکان سفارش این نسخه با گیربکس اتوماتیک وجود ندارد، در عوض سیستم اگزوز آن صدای جذاب تر و گیراتری تولید می کند. برخلاف هیوندای i20 N، در سیستم تعلیق یا فرمان آلتروز ریسر هیچ تغییری اعمال نشده است. به گفته تاتا با روی کار آمدن نسخه ریسر، نسخه iTurbo دیگر بازنشسته خواهد شد.

ویژگی های ظاهری و کابین

تاتا آلتروز ریسر فقط در سه رنگ نارنجی، سفید و خاکستری عرضه خواهد شد. برای ایجاد تمایز با مدل استاندارد، نیمه بالایی اتاق کلاً به رنگ مشکی بوده و دو نوار باریک روی کاپوت و سقف اضافه شده است. جلوپنجره هم در این نسخه اندکی تغییر شکل داده و نشان «ریسر» روی گلگیرهای جلو به چشم می خورد. نکته عجیب اینکه رینگ های ۱۶ اینچی این نسخه از مدل استاندارد به امانت گرفته شده اند و کاملاً یکسان هستند.

در داخل کابین دامنه تفاوت ها بیشتر است. نمایشگر لمسی مرکزی در آلتروز ریسر رشد کرده و اندازه ای برابر با ۱۰.۲۵ اینچ دارد. سیستم عامل خودرو نیز ارتقا پیدا کرده و به گفته تاتا از گرافیک بروزتر و عملکرد روان تری برخوردار است. اطلاعات مورد نیاز راننده هم از طریق نمایشگر ۷ اینچی جدید که در پشت فرمان نصب شده، ارائه می شود. آلتروز ریسر اولین مدل در کلاس خود است که از صندلی های جلوی مجهز به سیستم تهویه سود می برد. دوربین ۳۶۰ درجه و سانروف از دیگر امکانات این نسخه به شمار می روند. در بخش ایمنی هم باید به ۶ کیسه هوا و سامانه کنترل پایداری اشاره کنیم. استفاده از نورپردازی و نوارهای نارنجی رنگ در برخی قسمت های داشبورد و کنسول میانی از تفاوت های کابین نسخه ریسر با مدل استاندارد است.

کابین تاتا آلتروز ریسر
ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X