%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰

تاخت و تاز شیائومی در بازار خودروهای برقی ؛ درآمد نزدیک به ۳ میلیارد دلار تنها در سه ماه

منتشر شده در 29 مرداد 1404 ساعت 15:00
نویسنده سعید علیپور
تاخت و تاز شیائومی در بازار خودروهای برقی ؛ درآمد نزدیک به ۳ میلیارد دلار تنها در سه ماه

شرکت شیائومی که سال‌ها به ‌عنوان غول دنیای فناوری و گوشی‌های هوشمند شناخته می‌شد، اکنون ثابت کرده که در عرصه خودروهای برقی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. تازه‌ترین گزارش مالی این کمپانی برای سه‌ماهه دوم سال جاری نشان می‌دهد ورود شیائومی به بازار شلوغ خودروهای برقی نه یک آزمایش موقت، بلکه یک حرکت هوشمندانه و بلندمدت بوده است.

درآمد ۲۰.۶ میلیارد یوانی شیائومی در سه ماهه دوم

بر اساس گزارش منتشرشده، بخش خودروهای برقی شیائومی در سه‌ماهه دوم سال جاری ۲۰.۶ میلیارد یوان (۲.۸۷ میلیارد دلار) درآمدزایی داشته است. این رقم نسبت به سه‌ماهه نخست سال جاری حدود ۱۴ درصد رشد کرده و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل جهشی چشمگیر ۲۳۲ درصدی را نشان می‌دهد. هرچند این رشد سالانه فوق‌العاده به نظر می‌رسد، اما باید توجه داشت که فروش مدل SU7 از اواخر سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۴ آغاز شده است.

بهبود حاشیه سود و کاهش زیان عملیاتی

رسیدن به سودآوری در صنعت خودروسازی، آن هم برای یک تازه‌وارد، چالشی بزرگ محسوب می‌شود. با این حال شیائومی در همین ابتدای راه نشانه‌های مثبتی از خود بروز داده است. حاشیه سود بخش «کسب‌ و کارهای نوآورانه» این شرکت (که شامل خودروهای برقی و هوش مصنوعی می‌شود) در سه‌ماهه دوم به ۲۶.۴ درصد رسیده؛ این عدد نسبت به حاشیه سود ۲۳.۲ درصدی سه‌ماهه اول رشد قابل‌توجهی به حساب می‌آید.

تاخت و تاز شیائومی در بازار خودروهای برقی ؛ درآمد نزدیک به ۳ میلیارد دلار تنها در سه ماه

هرچند این بخش هنوز زیان عملیاتی ثبت کرده، اما میزان آن از ۵۰۰ میلیون یوان در سه‌ماهه اول به ۳۰۰ میلیون یوان در سه‌ماهه دوم کاهش یافته است. این روند کاهشی می‌تواند نویددهنده رسیدن سریع شیائومی به نقطه سربه‌سر و در ادامه سودآوری پایدار باشد.

رکوردشکنی در تحویل خودروهای برقی

عامل اصلی موفقیت مالی شیائومی در این دوره، افزایش محسوس تحویل خودروها به مشتریان بوده است. طبق آمار، این شرکت در سه‌ماهه دوم سال توانسته ۸۱,۳۰۲ دستگاه خودرو برقی به مشتریان تحویل دهد. این رقم نسبت به سه‌ماهه نخست ۷ درصد رشد داشته و در مقایسه با سال قبل جهشی معادل ۱۹۸ درصد دارد. بخش عمده این موفقیت به لطف فروش بالای سدان برقی SU7 رقم خورده است؛ خودرویی که به طور رسمی در تاریخ ۲۸ مارس ۲۰۲۴ رونمایی و عرضه شد.

معرفی شاسی‌بلند YU7؛ گام بعدی شیائومی

شیائومی تنها به موفقیت‌های سدان SU7 بسنده نکرده است. این شرکت در تاریخ ۲۶ ژوئن از اولین شاسی‌بلند برقی خود با نام YU7 پرده‌برداری کرد. تحویل این مدل نیز از ۶ جولای آغاز شد ه تا تنوع محصولات شیائومی در بازار خودروهای برقی بیشتر شود.

معرفی شاسی‌بلند YU7؛ گام بعدی شیائومی

توسعه شبکه فروش خودرو

برای پشتیبانی از افزایش فروش و پاسخ به تقاضای بازار، شیائومی در حال گسترش حضور فیزیکی خود در بازار داخلی است. تا پایان ماه ژوئن، این شرکت موفق به افتتاح ۳۳۵ نمایندگی فروش خودرو در ۹۲ شهر چین شده است؛ اقدامی که بی‌شک نقش مهمی در افزایش دسترسی مشتریان و رشد فروش در آینده ایفا خواهد کرد.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X