%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰

تجهیز لادا وستا به گیربکس CVT ؛ گزینه ای جدید برای بازار ایران؟

منتشر شده در 22 اسفند 1402 ساعت 13:00
نویسنده سعید علیپور
تجهیز لادا وستا به گیربکس CVT

لادا از نسخه جدید سدان وستا رونمایی کرد. این نسخه به گیربکس CVT مجهز بوده و با قیمت پایه ۱,۵۸۸,۹۰۰ روبل از روزهای آتی در بازار روسیه به فروش می رسد. چنین رقمی معادل تقریباً ۱۷۵۰۰ دلار یا ۱ میلیارد تومان می شود.

نسخه فیس لیفت لادا وستا از سال گذشته روی خط تولید قرار دارد. در مدل پایه این خودرو نیروی خود را از یک موتور ۱.۶ لیتری ۸ سوپاپ با توانایی تولید ۹۰ اسب بخار قدرت دریافت می کند. مدل فول این سدان اقتصادی به موتور ۱.۶ لیتری ۱۶ سوپاپ مجهز است. این موتور می تواند ۱۰۶ اسب بخار قدرت تولید کند. هر دوی این موتورها با گیربکس ۵ سرعته دستی ترکیب می شوند.

با عرضه نسخه جدید، لادا وستا با گیربکس CVT هم قابل انتخاب است. این گیربکس از شرکت چینی WanLiYang خریداری شده؛ جالب اینکه چری هم مشتری این شرکت بوده و از همین گیربکس در برخی از مدل های خود، مثل تیگو ۴ (ام وی ام X55) استفاده کرده است. این گیربکس هفت دنده مصنوعی را شبیه سازی می کند.

گیربکس CVT در مدل های مجهز به موتور ۱.۸ لیتری جدید به کار گرفته می شود. این موتور ساخت شرکت آوتوواز (مالک لادا) است و ۱۲۲ اسب بخار قدرت دارد؛ میزان گشتاور آن نیز به ۱۷۰ نیوتن متر می رسد. آوتوواز تأکید می کند این موتور تست های جامعی را پشت سر گذاشته و از لحاظ کیفیت ساخت و دوام در سطح بالایی قرار دارد. ترمز ABS، دو ایربگ، سیستم تهویه مطبوع و رینگ های فولادی برخی از مشخصات لادا وستا با جعبه دنده CVT هستند.

کابین لادا وستا

همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، قیمت این نسخه از لادا وستا برابر با ۱,۵۸۸,۹۰۰ روبل تعیین شده است. این رقم در مقایسه با قیمت وستای مجهز به موتور ۱.۶ لیتری و گیربکس ۵ سرعته دستی ۷۵ هزار روبل بیشتر است. آنطور که شرکت آوتوواز اعلام کرده، گیربکس CVT در سایر نسخه های وستا (استیشن و کراس) نیز نصب خواهد شد.

به گفته مدیرعامل لادا، وستا CVT اکنون ارزان ترین خودروی اتوماتیک بازار روسیه محسوب می شود. بد نیست بدانید وستا در زمره پرفروش ترین خودروهای روسیه قرار می گیرد، طوری که طبق آمار ماه فوریه شهروندان ۷,۱۶۳ دستگاه از آن را خریداری کرده اند. با ثبت این رکورد، وستا پس از لادا گرانتا عنوان دومین خودروی پرفروش بازار را در اختیار دارد.

ناگفته نماند شرکت نیکا موتور می خواهد محصولات لادا را وارد ایران کند. با توجه به اینکه این شرکت وستا و نسخه های مختلف آن را برای عرضه انتخاب کرده، احتمالاً نسخه مجهز به گیربکس CVT نیز شانس حضور در بازار ایران را خواهد داشت.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X