%۱.۰۴
فونیکس آریزو 8
۳,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۰۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۹۱۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۲
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۶۶,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم LX
۳,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۶
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ری را
۲,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۸
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
آریسان ۲
۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
جک J4
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
رانا پلاس
۱,۰۵۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی ایگل
۱,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
کی ام سی J7
۲,۸۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
شاهین GL
۱,۲۷۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۴,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
کی ام سی X5
۲,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی T9
۴,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۲۸,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
اطلس G
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۴
هایما ۸S
۳,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۱
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۵,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۱۹,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
فونیکس آریزو 8
۳,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۰۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۹۱۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۲
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۶۶,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم LX
۳,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۶
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ری را
۲,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۸
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
آریسان ۲
۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
جک J4
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
رانا پلاس
۱,۰۵۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی ایگل
۱,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
کی ام سی J7
۲,۸۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
شاهین GL
۱,۲۷۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۴,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
کی ام سی X5
۲,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی T9
۴,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۲۸,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
اطلس G
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۴
هایما ۸S
۳,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۱
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۵,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۱۹,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰

تست تصادف کیا سورنتو ۲۰۲۵ برگزار شد؛ نمایش قابل قبول از کراس اوور محبوب کره‌ای

منتشر شده در 14 آبان 1403 ساعت 18:00
نویسنده سعید علیپور
تست تصادف کیا سورنتو ۲۰۲۵

موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا که به اختصار با عنوان IIHS شناخته می‌شود، یکی از معتبرترین مراجع ارزیابی ایمنی خودروهای جدید به حساب می‌آید. این موسسه اخیراً نتایج تست تصادف مربوط به شماری از مدل‌ها را منتشر کرده که در بین آنها نام کیا سورنتو ۲۰۲۵ نیز به چشم می‌خورد. این کراس اوور کره‌ای موفق شده از IIHS امتیاز Top Safety Pick را کسب کند.

به گزارش آخرین خودرو، موسسه IIHS سیستم امتیازدهی اختصاصی خود را دارد و برخلاف انکپ برای ارزیابی ایمنی خودروها از تعداد ستاره استفاده نمی‌کند. این موسسه به خودرویی که بالاترین استانداردهای ایمنی را داشته باشد، نشانTop Safety Pick+ را اعطا می‌کند. به مدل‌هایی هم که عملکرد آنها یک رده پایین‌تر باشد، نشان Top Safety Pick اهدا می‌شود.

تست کیا سورنتو

نکته حائز اهمیت اینکه IIHS همواره به سختگیری معروف بوده و برای به چالش کشیدن خودروسازان، تست‌های خود را به طور مداوم بروزآوری می‌کند. برای مثال تست برخورد از جلو با همپوشانی نیمی از کاپوت جلو در ماه جولای بروز آوری شد و حالا خودروسازان برای کسب بالاترین امتیاز مجبور هستند محصولات خود را همگام با جدیدترین تغییرات تولید کنند.

عملکرد کیا سورنتو ۲۰۲۵ در تست تصادف IIHS

کیا برای کسب امتیاز بهتر در تست‌های بروزآوری شده، در محل سگک کمربند سرنشینان عقب تجدید نظر کرده و با افزایش ارتفاع آن را از نزدیکی لگن به محلی همتراز با شکم برده است. علی‌رغم تلاش کیا، این جابجایی مفید نبوده، چرا که آدمک‌های مخصوص تست از ناحیه سر و گردن دچار صدمه شده‌اند. در واقع همین موضوع باعث شده کیا سورنتو در کسب بالاترین امتیاز ممکن ناکام باقی بماند.

بررسی ایمنی کیا سورنتو

البته نتایج تست‌های IIHS حاکی از آن هستند که عملکرد کیا سورنتو ۲۰۲۵ در دیگر بخش‌ها خوب بوده و این کراس اوور در سایر سناریوها می‌تواند به خوبی از سرنشینان خود محافظت کند. 

مرور بر عملکرد سایر مدل‌ها

آکورا ZDX، هوندا پرولوگ و نیسان آلتیما دیگر خودروهایی هستند که توسط IIHS ارزیابی شده‌اند. آلتیما اگرچه در تست برخورد از جلو نمایش مناسبی داشته، اما در تست برخورد از کنار و عملکرد سامانه‌های پیشگیری از برخورد موفق به کسب امتیازهای خوبی نشده است. هر دو مدل ZDX و پرولوگ هم در تست برخورد از جلو امتیاز «خوب» را دریافت کرده‌اند، ولی در تست پیشگیری از برخورد با عابر پیاده امتیاز «قابل قبول» به آنها داده شده؛ در بخش عملکرد چراغ‌های جلو هم پرولوگ امتیاز «قابل قبول» را کسب کرده است. به دلیل استفاده از چراغ‌های جدید در ZDX، این خودرو موفق شده امتیاز «خوب» را از IIHS دریافت کند. با توجه به امتیازهای از دست رفته، این سه مدل‌ نیز نتوانسته‌اند بالاترین امتیاز ممکن، یعنی Top Safety Pick+ را به خود اختصاص دهند.

ویدیو های پیشنهادی
  1. رضایی گفت:

    و بازهم کیا در صدر. کیا قاتل جاپنی ها

    ۰
    ۱
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X