%۰.۴۶
ری را
۲,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۵,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۲
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
رانا پلاس
۱,۰۵۴,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی T9
۴,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
فونیکس آریزو 8
۳,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
آریسان ۲
۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۴,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۱۹,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم LX
۳,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۴
هایما ۸S
۳,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۸
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
شاهین GL
۱,۲۷۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۲۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی ایگل
۱,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۹۱۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
کی ام سی X5
۲,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
جک J4
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۶
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
کی ام سی J7
۲,۸۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۰۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۱
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
اطلس G
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ری را
۲,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۵,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۲
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
رانا پلاس
۱,۰۵۴,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی T9
۴,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
فونیکس آریزو 8
۳,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
آریسان ۲
۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۴,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۱۹,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم LX
۳,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۴
هایما ۸S
۳,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۸
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
شاهین GL
۱,۲۷۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۲۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی ایگل
۱,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۹۱۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
کی ام سی X5
۲,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
جک J4
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۶
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
کی ام سی J7
۲,۸۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۰۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۱
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
اطلس G
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰

تعطیلی نمایندگی فروش پورشه در چین؛ زنگ خطری برای سایر برندهای لوکس خارجی

منتشر شده در 22 آذر 1403 ساعت 17:00
نویسنده سعید علیپور
تعطیلی نمایندگی پورشه در چین

اوضاع برای پورشه در چین اصلاً جالب نیست و محصولات آن دیگر مثل سابق مشتری ندارند. این موضوع باعث شده کمپانی آلمانی به تعطیلی شماری از نمایندگی‌های فروش خود مجبور شود. آنطور که پورشه اعلام کرده، این شرکت تا پایان سال ۲۰۲۶ شبکه نمایندگی‌های خود را در چین حدود یک ‌سوم کاهش داده و تعداد آنها را به ۱۰۰ مرکز خواهد رساند. این اقدام که تحت عنوان «بهینه‌سازی» انجام می‌شود، پاسخی است به کاهش مداوم فروش در بزرگ‌ترین بازار خودرویی دنیا.

دلایل افت فروش پورشه در چین

به گزارش آخرین خودرو، در سال ۲۰۲۳ فروش پورشه در چین با ۱۵ درصد کاهش به ۷۹,۲۸۳ دستگاه رسید. این روند نزولی در سال ۲۰۲۴ شدت گرفته و طی ۹ ماه اول سال جاری استقبال از محصولات خودروساز آلمانی با افت ۲۹ درصدی همراه بوده است. افت فروش در چین در شرایطی اتفاق می‌افتد که این کشور به مدت هشت سال بزرگ‌ترین بازار پورشه محسوب شده و بیش از ۳۰ درصد تولیدات سالانه آن راهی خیابان‌های این کشور می‌شوند.

بازار چین همواره از اهمیت بالایی برای پورشه برخوردار بوده؛ این شرکت در سال ۲۰۰۹ مدل پانامرا را برای نخستین بار در نمایشگاه شانگهای معرفی کرد تا نشان دهد چقدر به بازار این کشور توجه دارد. این سدان اسپرت به همراه دو کراس اوور کاین و ماکان، با استقبال بالای مشتریان چینی روبرو شد و پورشه به واسطه فروش زیاد آنها توانست به موفقیت نسبی دست پیدا کند. با این حال، جنگ قیمتی اخیر در بازار چین و کاهش تقاضا، فروش محصولات پورشه را در نمایندگی‌ها دشوار کرده است.

افت فروش پورشه در چین

بهینه‌سازی شبکه فروش

در حال حاضر، پورشه ۱۳۸ مرکز رسمی در چین دارد. به گفته مدیر منطقه‌ای کمپانی یعنی الکساندر پولیچ با اجرای برنامه «بهینه‌سازی» قرار است تعداد مراکز به ۱۰۰ واحد کاهش یابد. این برنامه شامل سرمایه‌گذاری در شهرهای بزرگ مانند شانگهای و پکن و گسترش ایده «مقصد پورشه» می‌شود. در این ایده، نمایندگی‌های سنتی به مراکزی جهت ارائه تجربه‌ای لوکس برای مشتریان تبدیل می‌گردند.

نوآوری در فروش آنلاین

پورشه حضور خود را در فروش آنلاین نیز تقویت کرده است. این شرکت در یک اقدام جالب ویژگی جدیدی به نام «ردیابی رویای شما» در اپلیکیشن پورشه و برنامه وی‌چت عرضه کرده که به مشتریان امکان ردیابی مراحل تولید و تحویل خودرو را در زمان واقعی می‌دهد.

فروش پورشه

تحولات بازار چین

افت فروش پورشه منعکس‌کننده تغییر و تحولاتِ بازار چین است. در این کشور خودروهای انرژی نو و تولیدات داخلی مورد توجه قرار گرفته و مشتریان به دلایل مختلف، اکنون بیش از هر زمان دیگری خرید چنین مدل‌هایی را ترجیح می‌دهند. کاهش ۱۴.۳ درصدی واردات خودروهای خارجی در ده ماه اول سال ۲۰۲۴ به خوبی این موضوع را ثابت می‌کند.

با توجه به شرایط موجود، به نظر می‌رسد پورشه تنها خودروسازی نخواهد بود که در چین با افت تقاضا روبرو می‌شود. در صورت ادامه این روند، مسلماً اوضاع برای سایر برندهای خارجی نیز سخت خواهد شد، به خصوص اینکه خودروسازان داخلی در چین روز به روز در حال قدرت گرفتن بوده و از لحاظ فاکتورهایی مثل طراحی، کیفیت، نوآوری، ایمنی و امکانات فاصله خود را با رقبای مطرح جهانی کاهش می‌دهند.

ویدیو های پیشنهادی
  1. ابوالفضل گفت:

    اشغالای پورشه خیلی گرونن حیف پول

    ۱
    ۲
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X