%۲.۳
فوتون تونلند G7
۳,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی J7
۲,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ری را
۲,۱۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
اطلس G
۹۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۸
هایما ۸S
۳,۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
کی ام سی X5
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
فونیکس آریزو 8
۳,۸۶۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
کوییک S
۷۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۶
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۷۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
آریسان ۲
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
مزدا 3
۵,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
اکستریم VX
۶,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۳
ساینا S
۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۵
اطلس GL
۹۱۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۳
رانا پلاس
۱,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
شاهین اتوماتیک
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
اکستریم LX
۳,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
کی ام سی T9
۴,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۳۲,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۸۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
شاهین GL
۱,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۱
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۱
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۱
ساینا S دوگانه سوز
۸۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
کی ام سی ایگل
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳
فوتون تونلند G7
۳,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی J7
۲,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ری را
۲,۱۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
اطلس G
۹۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۸
هایما ۸S
۳,۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
کی ام سی X5
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
فونیکس آریزو 8
۳,۸۶۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
کوییک S
۷۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۶
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۷۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
آریسان ۲
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
مزدا 3
۵,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
اکستریم VX
۶,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۳
ساینا S
۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۵
اطلس GL
۹۱۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۳
رانا پلاس
۱,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
شاهین اتوماتیک
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
اکستریم LX
۳,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
کی ام سی T9
۴,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۳۲,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۸۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
شاهین GL
۱,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۱
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۱
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۱
ساینا S دوگانه سوز
۸۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
کی ام سی ایگل
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰

تویوتا و استخراج بیش از ۴۰۰ اسب بخار قدرت از موتور ۲ لیتری جدید

منتشر شده در 25 دی 1403 ساعت 14:00
نویسنده سعید علیپور
قدرت موتور تویوتا

مدیر ارشد فناوری تویوتا، هیروکی ناکاجیما، از نسل جدید موتورهای چهار سیلندر این شرکت به عنوان یک «تغییردهنده قواعد بازی» یاد می‌کند. این موتورها که ۱.۵ و ۲ لیتری توربو شارژ هستند، با اولویت برقی‌ سازی و استفاده در پیشرانه‌ های هیبریدی طراحی شده‌اند. با وجود این، تویوتا می‌گوید توجه به لذت رانندگی در موتورهای جدید نادیده گرفته نشده و خیال مشتریان باید از این بابت راحت باشد.

کمپانی ژاپنی برای اثبات ادعای خود به موتور ۲ لیتری توربو شارژ اشاره می‌کند. این موتور که سال گذشته در یک دستگاه لکسوس IS نصب و مورد آزمایش قرار گرفت، امسال در هاچبک پر سر و صدای GR یاریس به کار گرفته شده است. جالب اینکه این موتور در قسمت میانی اتاق هاچبک مورد نظر قرار دارد. تویوتا این خودرو را در غرفه خود در نمایشگاه توکیو به نمایش گذاشته است.

استخراج حداقل ۴۰۰ اسب بخار قدرت از موتور ۲ لیتری تویوتا

تویوتا جزئیات دقیقی از خروجی موتور ۲ لیتری توربو شارژ جدید ارائه نکرده، اما در حاشیه برگزاری نمایشگاه خودروی توکیو آقای ناکاجیما اعلام کرد برای این موتور دستیابی به قدرتی بیش از ۴۰۰ اسب بخار جزو اهداف اصلی است. در مصاحبه‌های پیشین هم، گشتاور این موتور بیش از ۵۰۰ نیوتن متر برآورد شده است.

موتور 2 لیتری تویوتا

مقایسه با رقبا و برنامه‌های آینده تویوتا

موتورهای چهار سیلندر با خروجی بیش از ۴۰۰ اسب بخار در دنیای خودرو نادر نیستند و پیشتر چند شرکت دیگر موفق به تولید چنین موتورهایی شده‌اند. برای مثال، موتور M139 شرکت مرسدس AMG در مدل‌های سری ۴۵ توانایی تولید ۴۱۶ اسب بخار قدرت را دارد. خروجی این موتور در مرسدس C63 تا ۴۶۹ اسب بخار افزایش یافته است. همچنین، میتسوبیشی Evo X FQ-440 MR  نیز یک دهه پیش با موتور ۲ لیتری ۴۴۰ اسب بخاری معرفی شد.

تویوتا برنامه‌ریزی کرده تا نسخه‌ای ضعیف‌تر از این موتور را با ۲۹۶ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن ‌متر گشتاور عرضه کند. این موتور که قابلیت نصب به صورت عرضی و طولی را دارد، در خودروهای مسابقه‌ای و بدون محدودیت می‌تواند بیش از ۶۰۰ اسب بخار قدرت در اختیار راننده بگذارد.

موتور تویوتا

شایان ذکر است تویوتا در حال حاضر از موتور ۲ لیتری توربو شارژ ب ام و در کوپه سوپرا استفاده می‌کند. احتمال می‌رود موتور جدید جایگزین این موتور اصالتاً آلمانی شود.

بازگشت مدل‌های کلاسیک اسپرت با موتور جدید؟

گزارش‌ها حاکی از آن است که تویوتا احتمالاً مدل‌های کلاسیک اسپرت خود مانند سلیکا یا MR2 را با موتور جدید احیا خواهد کرد. این موتور احتمالاً در قلب خودروهای اسپرت آینده تویوتا جای گرفته و جایگاهی بالاتر از موتور سه سیلندر ۱.۶ لیتری موجود در مدل‌های GR یاریس و GR  کرولا خواهد داشت. علاوه‌ بر این، برند لکسوس هم به احتمال زیاد از این موتور در مدل‌های آتی خود بهره خواهد برد.  

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X