مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰

تویوتا پروباکس ۲۰۲۶ معرفی شد؛ استیشنی ۱۲,۳۰۰ دلاری که گویی به ۲۰ سال قبل تعلق دارد

منتشر شده در 12 آذر 1404 ساعت 18:00
نویسنده سعید علیپور
تویوتا پروباکس ۲۰۲۶ معرفی شد؛ استیشنی ۱۲,۳۰۰ دلاری که گویی به ۲۰ سال قبل تعلق دارد

تویوتا پروباکس در خیابان‌های ژاپن همیشه یک پدیده متفاوت بوده است؛ خودرویی کاربردی و ساده که ظاهری آن ترکیبی از یک ون کوچک و یک استیشن فراموش‌شده دارد. اما با وجود طراحی مینیمال و فلسفه مبتنی بر کارایی، این خودرو بیش از یک دهه است که بدون سر و صدا به فروش بالا و محبوبیت پایدار رسیده و همچنان مشتریان جدید را جذب می‌کند. جالب اینکه روند بازار و تغییر نسل خودروها نیز هرگز نتوانسته فروش‌ پروباکس را تحت تأثیر قرار دهد. با این حال، تویوتا برای مدل ۲۰۲۶ تصمیم گرفته چند بروز رسانی مهم را ارائه نماید. این بروز رسانی‌ ها بیشتر با هدف رعایت قوانین جدید ایمنی ژاپن انجام شده که نتیجه آن طبیعتاً افزایش عمر این واگن اقتصادی خواهد بود.

از آغاز تا امروز؛ بدنه‌ای آشنا که تغییر نمی‌کند

نسل نخست پروباکس در سال ۲۰۰۲ معرفی شد و نسل فعلی آن از سال ۲۰۱۴ روی خط تولید قرار دارد. این نسل بیشتر شبیه یک فیس ‌لیفت عمیق است تا یک طراحی کاملاً جدید. از آن زمان تاکنون، این خودرو تنها اصلاحات جزئی دریافت کرده و اکنون در مدل ۲۰۲۶ همان فرم بدنه آشنا و کابین ساده را حفظ کرده است. این ثبات ظاهری بار دیگر ثابت می‌کند پروباکس به سنت‌ها وفادار مانده و تغییری در سبک طراحی آن ایجاد نخواهد شد.

تویوتا پروباکس ۲۰۲۶ معرفی شد؛ استیشنی ۱۲,۳۰۰ دلاری که گویی به ۲۰ سال قبل تعلق دارد

بروزرسانی‌های تویوتا پروباکس ۲۰۲۶؛ ارتقای مجموعه ایمنی

مهم‌ترین تغییر در مدل ۲۰۲۶، اضافه شدن نسخه ارتقا یافته از سیستم Safety Sense است؛ مجموعه‌ای که بر اساس قوانین جدید ژاپن، باید سطح بالاتری از ایمنی را ارائه دهد. در این سیستم جدید، سامانه پیشگیری از برخورد (Pre-Crash Safety) اکنون در تقاطع‌ها نیز فعال می‌شود. همچنین قابلیت دستیار فعال رانندگی (Proactive Driving Assist) برای کمک به کنترل فرمان و کاهش سرعت در شرایط خاص اضافه شده است. سیستم پشتیبان ترمز پارک (Parking Support Brake) نیز به مجموعه پیوسته تا کمک ‌حال رانندگان پروباکس در مانورهای شهری و فضاهای تنگ باشد.

تویوتا پروباکس ۲۰۲۶ معرفی شد؛ استیشنی ۱۲,۳۰۰ دلاری که گویی به ۲۰ سال قبل تعلق دارد

کابینی بدون نمایشگر در سال ۲۰۲۶

در داخل کابین تویوتا پروباکس همچنان بر اصل سادگی تأکید شده است. صفحه کیلومتر آنالوگ حالا یک نمایشگر اطلاعات ۴.۲ اینچی دارد و فرمان جدید آن از مدل کرولا قرض گرفته شده تا امکانات کنترلی بیشتری در اختیار راننده بگذارد.

در این خودرو همچنان خبری از نمایشگر مرکزی نیست و جای آن یک قالب پلاستیکی یک‌ تکه قرار گرفته؛ تصمیمی که عمداً در راستای مقاومت پروباکس در برابر هرگونه تجمل یا فناوری غیرضروری اتخاذ شده است!

از میان آپشن‌ های قابل سفارش، می‌توان به آینه عقب با قابلیت مات‌ شوندگی خودکار و سیستم نظارت تصویری داخلی اشاره کرد. همچنین روکش‌های قابل شست‌وشو برای صندلی‌ها عرضه می‌شود تا خودرو برای استفاده‌های کاری و روزمره مقاوم‌تر باشد.

تویوتا پروباکس ۲۰۲۶ معرفی شد؛ استیشنی ۱۲,۳۰۰ دلاری که گویی به ۲۰ سال قبل تعلق دارد

مشخصات فنی استیشن ژاپنی تویوتا پروباکس ۲۰۲۶

از نظر فنی، پروباکس همچنان روی پلتفرم قدیمی کرولا آکسیو و فیلدر ساخته می‌شود. شاید بدانید این مدل‌ها اوایل سال جاری از خط تولید خارج شدند. این پلتفرم در تاکسی ژاپنی JPN Taxi  نیز به کار گرفته شده و ریشه آن به نسخه‌های قدیمی یاریس و پریوس بازمی‌گردد.

در مدل ۲۰۲۶، تویوتا تنوع پیشرانه‌ ها را کاهش داده است. موتور ۱.۳ لیتری حذف شده و تنها موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر باقی مانده که توان خروجی آن به ۱۰۷ اسب بخار می‌رسد. این موتور با یک گیربکس CVT عرضه می‌شود و بسته به انتخاب مشتری، نیرو را به محور جلو یا هر چهار چرخ منتقل می‌کند. نسخه هیبریدی نیز همچنان ارائه می‌شود که از همان موتور ۱.۵ لیتری اما با قدرت کمتر و همراه با یک موتور الکتریکی بهره می‌برد تا راندمان بیشتری ارائه دهد.

پروباکس، همچنان اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه

قیمت تویوتا پروباکس ۲۰۲۶ از ۱,۹۱۸,۴۰۰ ین آغاز می‌شود و تا ۲,۲۶۱,۶۰۰ ین بالا می‌رود؛ این ارقام معادل ۱۲,۳۰۰ تا ۱۴,۵۰۰ دلار هستند. با این قیمت‌ها باید گفت مدل ۲۰۲۶ حدود ۲۱۰ هزار ین (نزدیک به ۱۳۵۰ دلار) گران‌تر شده، اما همچنان یکی از ارزان‌ترین استیشن‌های بازار ژاپن برای مشتریان شخصی و ناوگان‌ها به حساب می‌آید.

تویوتا پروباکس ۲۰۲۶ معرفی شد؛ استیشنی ۱۲,۳۰۰ دلاری که گویی به ۲۰ سال قبل تعلق دارد
ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X