فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰

تویوتا FT-Se ؛ کانسپتی به دنبال احیای MR2

منتشر شده در 08 آبان 1402 ساعت 16:33
نویسنده سجاد کجوری
تویوتا FT-Se ؛ کانسپتی به دنبال احیای MR2

تویوتا FT-Se یک خودروی برقی دو نفره دارای برند GR می باشد و طرحی کاملاً جدید را در بدنه و کابین ارائه می دهد.

در پایان سال ۲۰۲۱، تویوتا با رونمایی از مجموعه کاملی از مدل های مفهومی الکتریکی تقریباً همه را شگفت زده کرد. خودروی امیدوارکننده Sports EV یکی از آنها بود و اکنون، تکاملی از آن خودروی عملکردی بدون آلایندگی در نمایشگاه حمل و نقل ژاپن معرفی شده است. این خودروی دو نفره که با نام تویوتا FT-Se شناخته می شود، با افتخار برند Gazoo Racing را یدک می کشد و نسبت های یک خودروی اسپرت موتور وسط را دارد.

تویوتا FT-Se ؛ کانسپتی به دنبال احیای MR2

طراحی خارجی کانسپت تویوتا FT-Se

این خودروی برقی با ظرافت رنگ نارنجی چشمگیر با سقف مشکی متضاد را در بدنه دارد. اما به گونه ای طراحی شده است که ورودی های عظیم هوا به همراه آینه های درب و دستگیره ها را در خود جای دهد. لزوماً تا آنجا پیش نخواهیم رفت که بگوییم این یک نسخه تقریباً تولیدی از کانسپت اصلی است. به خصوص که تویوتا هیچ مشخصات فنی برای به اشتراک گذاشتن در مورد FT-Se ارائه نکرده است. کانسپت قبلی دارای یک سقف قابل جابجایی بود، در حالی که به نظر می رسد این خودرو یک کوپه با سقف ثابت دارای دو بخش شیشه ای جداگانه است.

تویوتا FT-Se ؛ کانسپتی به دنبال احیای MR2

جالب اینجاست که برخی از تصاویر، تویوتا FT-Se را روی یک پیست نشان می دهند در حالی که یک بال ثابت بزرگ را در پشت خودرو به رخ می کشند که نشان می دهد تویوتا، FT-Se را در یک نسخه مخصوص پیست نیز تصور کرده است. اسپویلر به جای نشان خودرو ساز، نشان GR را دارد. نوار های نوری کشیده ، هم در جلو و هم در عقب حس یک خودروی عریض تر را القا می کند.

تویوتا FT-Se ؛ کانسپتی به دنبال احیای MR2

طراحی داخلی کانسپت تویوتا

بسیار شبیه به طراحی بیرونی که تمایز شدیدی نسبت به GR86 و سوپرا دارد، در داخل اتاق نیز یک کابین کاملاً جدید را پیشنهاد می کند که اساساً کلید های تعویض دنده حذف شده اند.  فرمان یوغ مانند است که یک جفت صفحه نمایش لمسی شبیه گوشی هوشمند در طرفین آن قرار گرفته است و راننده از آنجا به تمام عملکرد های موجود دسترسی دارد. به نظر می رسد که این به روندی در میان خودرو سازان ژاپنی برای خودرو های اسپرت تبدیل شده است، زیرا در کانسپت نیسان هایپر فورس که در مقاله ای دیگر بررسی کردیم هم این مورد دیده می شود. همچنین یک پشت کیلومتر دیجیتالی پهن و مسطح در قسمت بالایی داشبورد، بالای فرمان نصب شده است.

بدون هیچ جزئیات مشخصی از تویوتا، فقط می توانیم امیدوار باشیم که FT-Se روزی به یک مدل تولیدی تبدیل شود.  این یک احیای عالی برای MR2 در عصر برقی ها خواهد بود، اما اجازه دهید هنوز امیدمان را زیاد نکنیم.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X