تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۸
ساینا S
۶۶۶,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۶
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۸
اکستریم LX
۳,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۲۴
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۶
شاهین اتوماتیک
۱,۲۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۵
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۸
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۶.۳۲
آریسان ۲
۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
رانا پلاس
۹۱۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۴
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۶
اطلس GL
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۲
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۶
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۵
سورن پلاس - XU7P
۸۸۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۴
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
اکستریم VX
۶,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۳
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۴۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۹
اطلس G
۷۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۰۴
هایما ۸S
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۸
ساینا S
۶۶۶,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۶
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۸
اکستریم LX
۳,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۲۴
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۶
شاهین اتوماتیک
۱,۲۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۵
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۸
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۶.۳۲
آریسان ۲
۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
رانا پلاس
۹۱۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۴
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۶
اطلس GL
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۲
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۶
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۵
سورن پلاس - XU7P
۸۸۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۴
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
اکستریم VX
۶,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۳
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۴۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۹
اطلس G
۷۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۰۴
هایما ۸S
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰

جنگ ستارگان در آستین آمریکا با قهرمانی مکس ورشتپن

منتشر شده در 29 مهر 1404 ساعت 11:00
نویسنده علیرضا تمدنی

مکس ورشتپن (Max Verstappen) پنجمین پیروزی فصل خود را در گرندپری آستین (Austin) آمریکا کسب کرد. این راننده تیم ردبول جلوتر از لاندو نوریس و چارلز لکلرک قهرمان شد و در باشگاه ۳۰۰ امتیازی‌ های فصل ۲۰۲۵ قرار گرفت. ورشتپن شروع قدرتمندی در مسابقه داشت، راننده هلندی از جایگاه اول پیشتاز بود و بقیه رانندگان پیچ اول مسابقه را بسیار بهتر از sprint پرجنب‌ و جوش روز شنبه پشت سر گذاشتند!

به گزارش آخرین خودرو، اگرچه در مراحل اولیه مسابقه سوالاتی در مورد انتخاب استراتژی وجود داشت اما همه رانندگان حاضر در پیست، توقف یک مرحله‌ای را انتخاب کردند و این امر برای ورشتپن که پس از توقفش در جایگاه اول باقی مانده بود، بسیار مفید واقع شد و مدافع عنوان قهرمان جهان با اختلاف ۷.۹۵۹ ثانیه نسبت به نفر دوم از خط پایان عبور کرد و پنجمین پیروزی گرندپری خود در این فصل را قطعی کرد.

جنگ ستارگان در آستین آمریکا با قهرمانی مکس ورشتپن

پشت سر ورشتپن، رقابت نزدیکی بین نوریس (Norris) و لکلرک (Leclerc) در جریان بود، رقابتی که ابتدا در مراحل اولیه پس از اینکه لکلرک در شروع مسابقه از مک‌لارن پیشی گرفت، آغاز شد. با رویارویی دوباره این دو در دورهای پایانی، نوریس سرانجام با یک حرکت سریع، جایگاه دوم ارزشمند را از آن خود کرد و لکلرک در جایگاه سوم مسابقه را به پایان رسانید.

جنگ ستارگان در آستین آمریکا با قهرمانی مکس ورشتپن

لوئیس همیلتون (Lewis Hamilton) با کسب جایگاه چهارم – جایگاهی که ظاهراً با وجود پنچر شدن تایرش در دور آخر، آن را حفظ کرد – به امتیازهای تیم فراری (Ferrari) افزود، در حالی که اسکار پیاستری (Oscar Piastri)، صدرنشین جدول قهرمانی فصل ۲۰۲۵، با کسب جایگاه پنجم، دوباره آخر هفته سختی را به پایان رساند اما همچنان معتقد است که سرنوشت قهرمانی دست خودش است.

جورج راسل از تیم مرسدس (Mercedes) در جایگاه ششم، بالاتر از یوکی سونودا از تیم ردبول (Red Bull) و نیکو هالکنبرگ از کیک سائوبر (Kick Sauber) قرار گرفت. اولی بیرمن در پیست خانگی تیم هاس (Haas) در جایگاه نهم ایستاد و فرناندو آلونسو از آستون مارتین (Aston Martin) در جایگاه دهم قرار گرفتند.

لیام لاوسون در جایگاه یازدهم از تیم ریسینگ بولز (Racing Bulls) امتیازی بدست نیاورد. از دست داد و خودروی دیگر آستون مارتین یعنی لنس استرول نیز در جایگاه دوازدهم قرار گرفت. کیمی آنتونلی (Kimi Antonelli) با برگشتی مناسب به جایگاه سیزدهم رسید؛ این راننده مرسدس در اوایل مسابقه پس از برخورد با کارلوس ساینز از تیم ویلیامز، در انتهای مسابقه قرار گرفته بود.

جنگ ستارگان در آستین آمریکا با قهرمانی مکس ورشتپن

راننده دیگر تیم ویلیامز (Williams) یعنی الکس آلبون جایگاه چهاردهم را از آن خود کرد و پس از او استبان اوکان از تیم هاس (جایگاه پانزدهم) و ایزاک هاجار (Isack Hadjar) از ریسینگ بولز (جایگاه شانزدهم) قرار گرفتند. فرانکو کولاپینتو (Franco Colapinto) پس از نادیده گرفتن دستور تیم برای حفظ موقعیت پشت سر هم‌ تیمی‌ اش پیر گسلی (Pierre Gasly)، جایگاه هفدهم را برای تیم آلپین (Alpine) به دست آورد، در حالی که گابریل بورتولتو از کیک سائوبر در جایگاه هجدهم قرار گرفت. کارلوس ساینز (Carlos Sainz) تنها راننده مسابقه بود که پس از برخوردش با آنتونلی که قبلاً ذکر شد، از پیست خارج شده بود و در جدول این مسابقه آخرین راننده نام گرفت!

جنگ ستارگان در آستین آمریکا با قهرمانی مکس ورشتپن

در جدول رده‌بندی فصل ۲۰۲۵ و پس از مسابقه‌ی آستین، ورشتپن اکنون تنها ۴۰ امتیاز با پیاستری در قهرمانی رانندگان فاصله دارد، در حالی که نوریس تنها ۱۴ امتیاز با هم‌تیمی خود در صدر جدول اختلاف دارد.

جنگ ستارگان در آستین آمریکا با قهرمانی مکس ورشتپن
ویدیو های پیشنهادی

One Response to “جنگ ستارگان در آستین آمریکا با قهرمانی مکس ورشتپن”

  1. تنابنده گفت:

    پنجمین قهرمانی مکس بی شک رقم خواهد خورد ،ما مافیای خودرو سازی داریم اونا هم مافیای فرمول یک

    ۳
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X