%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰

خط و نشان چینی ها برای فراری SF90 ؛ گریت وال یک ابرخودروی V8 هیبریدی می سازد

منتشر شده در 05 مرداد 1404 ساعت 14:00
نویسنده سعید علیپور
خط و نشان چینی ها برای فراری SF90 ؛ گریت وال یک ابرخودروی V8 هیبریدی می سازد

رقابت در دنیای ابر خودرو های چینی به ‌سرعت در حال داغ شدن است. پس از معرفی محصولاتی همچون فاو هونگچی S9، بی وای دی یانگ وانگ U9 و جی ای سی آیون هایپر SSR، حالا شرکت گریت وال موتورز با یک پروژه پنج ساله وارد میدان شده و با انتشار تیزری، اولین گام را در معرفی ابر خودروی اختصاصی خود برداشته است؛ خودرویی که در صورت تحقق وعده‌ها، می‌تواند معادلات بازار را تغییر دهد.

اولین تصویر از ابرخودروی مرموز گریت وال، به مناسبت سی و پنجمین سالگرد تأسیس این شرکت و توسط «وی جیانجون» رئیس هیئت مدیره کمپانی در شبکه اجتماعی چینی ویبو منتشر شده است. اگرچه جیانجون به طور مستقیم به این خودرو اشاره‌ای نکرده، اما حضور آن در مرکز تصویر و در میان مدیران ارشد، پیامی روشن دارد. در این تصویر یک پوشش مشکی روی خودرو کشیده شده تا جزئیات آن فعلاً فاش نشود.

طراحی تهاجمی با الهام از بزرگان

بررسی دقیق و موشکافانه تصویر منتشرشده، گویای آن است که سوپر اتومبیل گریت وال طراحی کلاسیکی داشته و موتور آن در قسمت میانی اتاق قرار دارد. از جمله ویژگی‌های این سوپر اتومبیل باید به مواردی مثل ارتفاع کم، بدنه‌ای عریض و کشیده در بخش عقب که به یک طراحی اصطلاحاً دم-بلند ختم می‌شود، اشاره کرد. در نمای روبرو، ورودی‌های هوای تهاجمی و قرارگیری چراغ‌های اصلی روی گلگیرها، سبک طراحی پورشه را تداعی می‌کند. ورودی‌های هوای اضافی موجود در نمای جانبی هم بر تئوری استفاده از پیشرانه موتور وسط صحه می‌گذارند؛ چرا که این ورودی‌ها برای خنک‌ کاری پیشرانه‌ ای که پشت سر راننده قرار دارد، حیاتی هستند.

خط و نشان چینی ها برای فراری SF90 ؛ گریت وال یک ابرخودروی V8 هیبریدی می سازد

قلب تپنده هیبریدی: قدرت V8 در سینه اژدهای چینی

با وجود عدم انتشار مشخصات رسمی، منابع معتبر پیش‌بینی می‌کنند که گریت وال این سوپر اسپرت را به پیشرانه ۴ لیتری V8 توئین توربوی مجهز خواهد کرد. این موتور که به تازگی توسعه یافته، با یک سیستم هیبریدی پلاگین (PHEV) همراه می‌شود. شاید بدانید این قوای محرکه قدرتمند که به طور کامل توسط مهندسان گریت وال طراحی و ساخته شده، پیشتر در نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۲۵ رونمایی شده بود. گریت وال قصد دارد از این موتور پیشرفته در طیف وسیعی از محصولات خود، از جمله شاسی‌ بلندها و پیکاپ‌ های اسپرت خود نیز استفاده کند.

فراتر از فراری SF90؟ جاه‌طلبی‌های بی‌پایان گریت وال

وو هویی‌شیائو (Wu Huixiao) مدیر ارشد فناوری گریت وال، در آوریل ۲۰۲۵ برای اولین بار وجود این پروژه را تأیید کرد. او گفته بود توسعه این ابرخودرو از پنج سال قبل آغاز شده و هدف اصلی تیم مهندسی، دستیابی به عملکردی خارق‌العاده بدون برچسب قیمتی نجومی است.

هویی‌ شیائو فاش کرده که این سوپر اتومبیل جذاب روی یک شاسی مونوکوک از جنس فیبر کربن ساخته خواهد شد؛ ساختاری که وزن را به حداقل و استحکام را به حداکثر می‌رساند. او حتی با جسارت گفته این خودرو از رقیب پرآوازه‌ای مثل فراری SF90 بهتر خواهد بود. جالب اینکه برای بهبود قابلیت‌های دینامیکی خودرو، تیم‌هایی از مهندسان اروپایی باتجربه در فرایند توسعه این خودرو حضور دارند.

قیمت‌گذاری رقابتی و زمان عرضه احتمالی

گرچه گریت وال هنوز تاریخ رسمی رونمایی را اعلام نکرده، اما گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که این ابرخودروی جدید ممکن است تا پیش از پایان سال جاری میلادی به طور کامل معرفی شود. رسانه‌های محلی قیمت این سوپر اتومبیل چینی را حدود ۱ میلیون یوان (تقریباً معادل ۱۴۰٬۰۰۰ دلار آمریکا) پیش‌بینی می‌کنند.

این برچسب قیمتی، محصول پرسروصدای گریت وال را در جایگاهی بسیار رقابتی و پایین‌تر از رقبای تمام الکتریکی خود قرار می‌دهد. برای مقایسه، قیمت جی‌ای‌سی آیون هایپر SSR از ۱٬۲۸۶٬۰۰۰ یون (۱۷۹٬۲۰۰ دلار) و قیمت بی وای دی یانگ وانگ U9 از ۱٬۶۸۰٬۰۰۰ یوان (۲۳۴٬۲۰۰ دلار) شروع می‌شود. این استراتژی قیمت‌گذاری می‌تواند برگ برنده گریت وال برای تسخیر بخشی از بازار سوپراسپرت‌ها باشد.

چینی‌ها فراری و مکلارن را جدی به چالش می‌کشند؟

با ورود گریت وال به بازار خودروهای سوپر اسپرت، بازیگران اروپایی مانند فراری و مکلارن دیگر نمی‌توانند بازار آسیا را دست‌کم بگیرند. این شرکت چینی با بهره‌گیری از فناوری داخلی، شاسی فیبرکربن و طراحی رقابتی، در تلاش است تا ابرخودرویی بسازد که نه ‌تنها از نظر عملکرد، بلکه از نظر قیمت نیز بازار را تکان دهد. باید دید آیا این پروژه پرهزینه که پنج سال زمان برده، می‌تواند به جایگاهی شایسته در بازار دست یابد یا تنها به یک تجربه بلندپروازانه تبدیل خواهد شد.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X