موضوعات داغ روز:

خودرو های رویایی و سفارشی پورشه با لیست انتظار هشت ساله

منتشر شده در 12 مهر 1402 ساعت 13:07
نویسنده سجاد کجوری
پورشه

رئیس برنامه Porsche Sonderwunsch که اتومبیل های رویایی را به واقعیت تبدیل می کند در مورد برنامه ها و هزینه حد اقل ۱۰۰ هزار دلاری برای این محصولات سفارشی می گوید.

صاحبان پورشه، علاقه مندان و رانندگان از همه اقشار این هفته در شبه جزیره مونتری برای Rennsport Reunion 7 گرد هم جمع شده اند. بدیهی است که تمرکز این رویداد، میراث مسابقه ای شاید معروف ترین برند مسابقه ای است.  با این حال، پورشه فرصتی را از دست نمی دهد تا بازار یابی قدیمی خوبی را برای این مجموعه پرشور نیز انجام دهد. نمونه بارز آن تجربه پورشه سوندروونش است که در کنار پیست در لاگونا سکا راه اندازی شده است و بازدید کنندگان رن اسپورت را تشویق می کند تا از سر و صدا و شلوغی مسابقه خارج شده و وارد دنیایی از تحقق رویا شوند. 

خودرو های رویایی و سفارشی پورشه با لیست انتظار هشت ساله

سوندروونش ( Sonderwunsch ) ، که در آلمانی به معنی “درخواست ویژه” است، برنامه جدیدی برای این خودرو ساز نیست و از سال ۱۹۷۸ وجود داشته است. اگر بتوانید خودرو هایی مانند ۹۱۱ Sally Special یا Classic Club Coupe سال گذشته را به یاد بیاورید، با این کار آشنا هستید.  تقریباً هر پورشه ( و به ویژه مدل های ۹۱۱ ) به طور گسترده از کارخانه قابل شخصی سازی هستند و گزینه های شخصی سازی بیشتر تقریباً نا محدود است.

اما الکساندر فابیگ، معاون شخصی سازی و کلاسیک پورشه، در رن اسپورت ، بینش جدیدی در مورد فرآیند، هزینه و تجربه برای مشتریانی که می خواهند ماشینشان واقعاً منحصر به فرد باشد را ارائه کرد.

حتما بخوانید : پورشه کاین S E-Hybrid ؛ الکتریکی، زیبا و قوی 

نحوه سفارشی سازی

تایکان خود را با رنگ آمیزی به رنگ پیراهن تیم بسکتبال دبیرستان داشته باشید یا کاین با چرمى که کاملاً با بند ساعت مورد علاقه تان مطابقت دارد، این انعطاف پذیری موجود است. اما فابیگ روشن کرد که سوندروونش به مشتریان اجازه می دهد تا رویا های بزرگ داشته باشند. او پیشنهاد می کند: « تصور کنید، یک مشتری یک پانامرا با سقف کانورتیبل درخواست می کند ».

پورشه

در آن سطح از ماجراجویی فردی، مشتری اساساً به تیم داخلی پورشه دسترسی پیدا می کند.  برای این پروژه های خاص، خریداران نه تنها با نوعی پشتیبان مشتری برای مدیریت و سازماندهی، بلکه با یک طراح و مهندس اختصاصی نیز کار می کنند.

بسیاری از مشتریان، حتی آن هایی که در ایالات متحده مستقر هستند، برای مشاوره حضوری به زوفنهاوزن سفر می کنند تا مواد را ببینند، لمس کنند، و حس کنند و حس ۳۶۰ درجه از وسیله نقلیه ای را که در ساخت آن کمک می کنند، دریافت کنند.

فابیگ می گوید که این مشتریان معمولاً در یکی از دو دسته قرار می گیرند: آن هایی که ایده های کاملاً شکل گرفته ای دارند که واقعاً فقط باید توسط تیم پروژه پورشه اصلاح شود، و افرادی که نوعی «ایده بزرگ» دارند اما بدون هیچ کدام از جزئیات حل شده.

خودرو های رویایی و سفارشی پورشه

به عنوان مثال، در نمونه کابریولت پانامرا ، مهندسان نه تنها باید روی چگونگی عملکرد مکانیزم سقف در محدوده استفاده جاده ای ایمن از خودرو کار کنند ، بلکه برای خریداران نیز باید شگفت انگیز و چشم نواز به نظر برسد.

پول ، زمان و صبر

به گفته فابیگ، هیچ لیست خاصی یا پیش صلاحیت های محرمانه ای ( به جز یک حساب بانکی درشت ) برای سفارش یک پورشه وجود ندارد. اما باید قدردان این تأخیر بابت تحویل خودروی راضی کننده خود باشید. تیم سوندروونش در حال حاضر روی حدود ۹ پروژه همزمان کار می کند و در حال حاضر برای پذیرش تقریباً سه پروژه جدید در سال کار می کند.

به گفته فابیگ، هدف افزایش این ظرفیت به تقریباً ده پروژه در سال، تلاش برای کاهش فهرست انتظار هشت ساله فعلی است.  این هشت سال برای به دست آوردن ماشین شما نیست،  هشت سال طول می کشد تا کار بر روی پروژه رویایی شما شروع شود است. خود ساخت نیز می تواند چندین سال طول بکشد.

پورشه

به گفته فابیگ، هزینه یک خودروی سفارشی تقریباً به طور کامل توسط دیدگاه مشتری تعیین می شود.  سطح بالاتری از پیچیدگی و جزئیات بدون شک برچسب قیمتی را با سرعت یک ۹۱۱  افزایش می دهد. در سطح پایه، مشتریان باید انتظار داشته باشند که هزینه از حدود ۱۰۰,۰۰۰ دلار شروع شود، علاوه بر قیمت وسیله نقلیه ای که با آن شروع می کنند.

به نظر می رسد لازم نیست شما یکی از ۷۷ خریدار ۹۱۱ GT3 R Rennsport که به تازگی معرفی شده است باشید تا راهی برای خرج کردن یک میلیون دلار برای پورشه بعدی خود بیابید.

سفارشی سازی هر مدل پورشه

بدون تعجب، فابیگ تایید کرد که مشتریان سوندروونش در درجه اول در حال ساخت مدل های ۹۱۱ هستند.  اما پورشه در اینجا در Rennsport 7 یک تایکان شخصی سازی شده را در نمایشگر قرار داد و ظاهراً این مدل نیز اقدامات بسیار زیادی در این زمینه دریافت می کند.

پورشه

دسترسی به سفارشی سازی ها فقط به خودرو های جدید کارخانه محدود نمی شود.  هر صاحب پورشه می تواند ماشین های موجود خود را برای به روز رسانی هایی که از ارتقای کیفیت زندگی گرفته تا تلاش برای باز سازی کامل را شامل می شود، بیاورد. در واقع، فابیگ گفت، بسیاری از صاحبان آمریکایی مدل های پورشه کررا GT مشتاق برای به روز رسانی ابر خودرو های خود بوده اند.

پورشه

این فرآیند اساساً مانند پیکر بندی تولید یک خودروی جدید است ( انتخاب رنگ، اثاثه یا لوازم داخلی و هر تعداد آپشن ) ، اما اجرای آن در ماشین فعلی شما. انرژی فابیگ برای کارش قابل لمس است. چرا که نه؟ تعداد بسیار کمی واقعاً می توانند ماشین های واقعی رویا های خود را بسازند، مالک آن باشند یا رانندگی کنند . بودن به عنوان بخشی از تحقق بخشیدن به این رویا ها، حتی اگر برای تعداد کمی از مشتریان در هر سال باشد، به نظر می رسد که عالی است.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.