%۰.۴۶
کی ام سی T9
۴,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۲
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۲۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۸۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
بک X3 پرو
۱,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۳
هایما ۸S
۲,۹۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۵
اکستریم VX
۶,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۸
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۲
ساینا S دوگانه سوز
۸۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
آریسان ۲
۸۲۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
فوتون تونلند G7
۳,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
کی ام سی ایگل
۱,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
کوییک S
۷۸۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
اطلس GL
۹۰۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
کی ام سی X5
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۶
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
شاهین GL
۱,۲۶۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۴۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۷
جک J4
۱,۴۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۱
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۱
اکستریم LX
۳,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
فونیکس آریزو 8
۳,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
مزدا 3
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۵,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۴
اطلس G
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۹
رانا پلاس
۱,۰۵۲,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
شاهین اتوماتیک
۱,۴۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
ساینا S
۷۹۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
کی ام سی T9
۴,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۲
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۲۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۸۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
بک X3 پرو
۱,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۳
هایما ۸S
۲,۹۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۵
اکستریم VX
۶,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۸
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۲
ساینا S دوگانه سوز
۸۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
آریسان ۲
۸۲۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
فوتون تونلند G7
۳,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
کی ام سی ایگل
۱,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
کوییک S
۷۸۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
اطلس GL
۹۰۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
کی ام سی X5
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۶
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
شاهین GL
۱,۲۶۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۴۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۷
جک J4
۱,۴۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۱
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۱
اکستریم LX
۳,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
فونیکس آریزو 8
۳,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
مزدا 3
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۵,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۴
اطلس G
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۹
رانا پلاس
۱,۰۵۲,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
شاهین اتوماتیک
۱,۴۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
ساینا S
۷۹۱,۰۰۰,۰۰۰

رسماً تایید شد ؛ کانسپت بسیار زیبای ب ام و اسکای تاپ به صورت محدود تولید می شود

منتشر شده در 23 مهر 1403 ساعت 18:00
نویسنده سعید علیپور
کانسپت ب ام و اسکای تاپ

ب ام و با انتشار اطلاعیه‎ای رسمی اعلام کرد با تولید کانسپت اسکای تاپ، گامی تازه در راستای ساخت خودروهای سفارشی کمیاب و کلکسیونی بر می‌دارد. این کانسپت زیبا که پس از رونمایی با استقبال بسیار خوبی روبرو شده؛ بر پایه‌ی سری ۸ توسعه پیدا کرده و از سقف تارگا سود می‌برد. با تصمیم ب ام و تنها ۵۰ دستگاه از این کانسپت خیره‌کننده تولید خواهد شد؛ جالب اینکه همه‌ی این ۵۰ دستگاه از پیش فروش رفته‌اند!

قیمت و مشخصات فنی کانسپت ب ام و اسکای تاپ

شایعات حاکی از آن است که قیمت نسخه تولیدی اسکای تاپ حدود ۵۰۰,۰۰۰ یورو تعیین شده؛ هر چند این مبلغ خیلی بالا به نظر می ‎رسد، ولی اسکای تاپ را به گران‌ترین خودروی صفر کیلومتر ب ام و تبدیل نمی‌کند. شاید بدانید این عنوان به ۳.۰ CSL تعلق دارد، مدل بسیار زیبا و جذابی که که با قیمت ۷۵۰,۰۰۰ یورو عرضه شد.

مشخصات ب ام و اسکای تاپ

ب ام و اسکای تاپ نیروی خود را از همان موتور ۴.۴ لیتری V8 توئین‌ توربوی موجود در زیر کاپوت M8 کانورتیبل دریافت می‌کند. این موتور ۶۱۷ اسب‌ بخار قدرت دارد و درست مثل M8 کانورتیبل در عرض ۳.۳ ثانیه سرعت اسکای تاپ را به صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند. وظیفه انتقال نیرو هم به گیربکس هشت سرعته خودکار محول شده است. مثل پرچمدار سری ۸، در این خودرو نیز هر چهار چرخ فرمان پذیر هستند.

تولید ب ام و اسکای تاپ

طراحی و الهام‌گیری از مدل‌های کلاسیک

اسکای تاپ از لحاظ طراحی، تفاوت‌های بنیادینی با زبان طراحی بحث‌برانگیز فعلی ب ام و دارد. این خودرو با الهام از مدل‌های کلاسیک ب ام و ۵۰۷ و Z8 طراحی شده، مدل‌هایی که در حقیقت از زیباترین خودروهای ب ام و به شمار می‌روند. بازگشت دماغه برگرفته از رخ کوسه‌ و استفاده از خطوط ساده و سطوح سیال به جای طراحی‌های پیچیده و شلوغ، اسکای‌ تاپ را به یک اثر هنری تبدیل کرده است.

طراحی ب ام و اسکای تاپ

سقف تارگا و چالش‌های بارانی

برخلاف سقف پارچه‌ای برقی M8 کانورتیبل، در اسکای تاپ از دو پنل جداشونده به‌ صورت دستی استفاده شده است. این پنل‌ ها دارای پوششی از چرم مصنوعی هستند و یک محفظه مخصوص برای گذاشتن آنها در صندوق عقب وجود داد.

نمای پشت ب ام و اسکای تاپ

چالش در طراحی داخلی

یکی از انتقاداتی که به اسکای‌ تاپ وارد شده، استفاده از کابینی مشابه با M8 است. با توجه به قیمت بالای این خودرو، انتظار می‌رفت که فضای داخلی به‌ طور کامل سفارشی‌ سازی شود. اگرچه ب ام و از مواد فوق‌العاده با کیفیت و مرغوب در کابین استفاده کرده، اما طراحی آن تکراری و با مدلی خیلی ارزان‌تر یکسان است. نکته مثبت اینکه در کابین اسکای تاپ از نمایشگرهای بزرگ موجود در مدل‌های جدید ب ام و خبری نیست.

کابین ب ام و اسکای تاپ

ناگفته نماند ب ام و واکنش‌های بسیار مثبت دریافتی پس از رونماییِ اسکای تاپ را دلیل اصلی تصمیم خود برای تولید نسخه محدود این مفهومی اعلام کرده است. آدریان ون هویدونک، مدیر طراحی گروه ب ام و، این تصمیم را «رویایی که به حقیقت پیوست» توصیف کرده و از چراغ سبز مدیران کمپانی برای تولید اسکای تاپ ابراز خوشحالی نموده است.

ویدیو های پیشنهادی
  1. ehsan گفت:

    بعد از تولید همین تعداد محدود اگر نصف بیشترش توی ایران روئیت نشد هرچی خواستین بگین!

    ۰
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X