%۴.۷۱
کی ام سی X5
۲,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۳۸
هایما ۸S
۳,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۹
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۲
اکستریم LX
۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲
ریسپکت - تیپ 2
۲,۲۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۶.۳۴
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۶۹
ساینا S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۳۸
اطلس G
۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۴
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
کوییک S
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۴
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۳
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۴۳۳,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۸۸
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۸.۶۱
مزدا 3
۵,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۸
فوتون تونلند G7
۳,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۴
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷۷
اطلس GL
۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۲۳
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۹
فونیکس آریزو 8
۳,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۶.۲۶
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۹۸,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۶.۳۳
شاهین GL
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۸
رانا پلاس
۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۰۴
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
کی ام سی J7
۲,۸۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۸
کی ام سی T9
۳,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۶۷
آریسان ۲
۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۸
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۱۶
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۵۲
ری را
۲,۰۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۴
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
شاهین اتوماتیک
۱,۳۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۹۵
ساینا S دوگانه سوز
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۳
اکستریم VX
۶,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۷۱
کی ام سی X5
۲,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۳۸
هایما ۸S
۳,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۹
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۲
اکستریم LX
۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲
ریسپکت - تیپ 2
۲,۲۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۶.۳۴
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۶۹
ساینا S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۳۸
اطلس G
۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۴
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
کوییک S
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۴
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۳
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۴۳۳,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۸۸
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۸.۶۱
مزدا 3
۵,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۸
فوتون تونلند G7
۳,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۴
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷۷
اطلس GL
۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۲۳
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۹
فونیکس آریزو 8
۳,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۶.۲۶
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۹۸,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۶.۳۳
شاهین GL
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۸
رانا پلاس
۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۰۴
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
کی ام سی J7
۲,۸۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۸
کی ام سی T9
۳,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۶۷
آریسان ۲
۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۸
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۱۶
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۵۲
ری را
۲,۰۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۴
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
شاهین اتوماتیک
۱,۳۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۹۵
ساینا S دوگانه سوز
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۳
اکستریم VX
۶,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰

رشد چشمگیر بی وای دی در بازار انگلستان؛ عبور از رکورد فروش ۵۰ هزار دستگاه در ۹۷۷ روز

منتشر شده در 29 آبان 1404 ساعت 16:00
نویسنده سعید علیپور
رشد چشمگیر بی وای دی در بازار انگلستان؛ عبور از رکورد فروش ۵۰ هزار دستگاه در ۹۷۷ روز

بی وای دی که بزرگ‌ترین خودروساز برقی جهان محسوب می‌شود، از دستیابی به رکورد فروش ۵۰‌ هزار دستگاه خودرو در بازار انگلستان خبر داد. این دستاورد تنها ۳۲ ماه پس از ورود رسمی این شرکت به خاک بریتانیا حاصل شده است.

آغاز حضور با آتو ۳ و گسترش تا ۹ مدل مختلف

بی وای دی در روز ۱۵ مارس ۲۰۲۳ با معرفی مدل آتو ۳ (یوان پلاس) وارد بازار خودروی انگلستان شد. این برند برای مشتریان انگلیسی اکنون ۹ مدل را در سبد محصولات خود دارد که شامل ۶ خودروی تمام برقی و ۳ خودروی پلاگین هیبریدی می‌شوند. ارزان‌ترین خودروی برقی بی وای دی در این بازار، دلفین سرف (سیگال) است که به دلیل قیمت رقابتی و مصرف انرژی پایین، توجه زیادی جلب کرده است.

بی وای دی و رسیدن به رکورد ۵۰ هزار فروش تنها در ۹۷۷ روز

بی وای دی در تاریخ ۱۶ نوامبر اعلام کرد که فروش کل این شرکت در انگلستان از مرز ۵۰‌ هزار دستگاه عبور کرده است. رسیدن به این دستاورد ۹۷۷ روز زمان برده؛ نکته تأمل‌ برانگیز اینکه رشد چشمگیر فروش بی وای دی در سال ۲۰۲۵ رخ داده است. طبق داده‌های موجود، از ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۵، این شرکت توانسته ۳۹‌ هزار و ۱۰۳ دستگاه خودرو را از طریق حدود ۱۰۰ نمایندگی خود به مشتریان انگلستانی تحویل دهد. این رقم معادل ۷۸.۲ درصد از کل فروش بی وای دی از زمان ورود به بازار جزیره به حساب می‌آید.

جالب‌تر اینکه طبق گزارش‌ اخیری که توسط یکی از رسانه‌های انگلیسی منتشر شده، فروش بی وای دی در ماه سپتامبر ۸۸۰ درصد رشد داشته است. این رشد کم‌نظیر شکل‌گیری موج جدیدی از تقاضا برای خودروهای برقی چینی در انگلستان را نشان می‌دهد.

رشد چشمگیر بی وای دی در بازار انگلستان؛ عبور از رکورد فروش ۵۰ هزار دستگاه در ۹۷۷ روز

پرفروش‌ترین خودروی بی وای دی در انگلستان چه مدلی است؟

پرفروش‌ترین محصول بی وای دی در بازار انگلستان، شاسی ‌بلند پلاگین هیبریدی سیل U DM-i است. این خودرو با قیمت پایه ۳۳ ‌هزار و ۳۱۵ پوند (معادل ۴۳‌ هزار و ۸۴۰ دلار) عرضه می‌شود. شاید بدانید این کراس اوور چینی طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۷۷۵، ۱۸۹۰ و ۱۶۷۰ میلی‌متر دارد و پیشرانه آن شامل یک موتور بنزینی ۱.۵ لیتری و موتور برقی می‌شود. این موتورها با همکاری هم در مجموع ۲۱۸ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند.

طبق آمار، بی وای دی سیل یو DM-i تنها در ۱۰ ماه بیش از ۱۰ هزار دستگاه فروش داشته و عنوان پرفروش‌ترین خودروی پلاگین هیبریدی (PHEV) بازار انگلستان را از آن خود کرده است.

برنامه‌های بزرگ بی وای دی برای انگلستان؛ از دنزا B5 تا برند لوکس یانگ ‌وانگ

بی وای دی قصد دارد در سال ۲۰۲۶ شاسی ‌بلند آفرودی دنزا B5 را وارد بازار بریتانیا کند؛ خودرویی که در بازار چین با نام فانگ چنگ بائو بائو ۵ شناخته می‌شود. این مدل قرار است به طور مستقیم با آفرودرهای مطرح انگلستانی از جمله محصولات لندروور رقابت کند.

همچنین بی وای دی برنامه دارد در سال ۲۰۲۷ برند فوق ‌لوکس یانگ وانگ را وارد بریتانیا کند. خودروهای این برند در چین رقیب مستقیم بنتلی و رولزرویس محسوب می‌شوند و ورود آنها به بریتانیا می‌تواند رقابت در بخش لوکس‌ها را وارد فاز جدیدی کند.

رشد سریع بی وای دی در بازار خودروهای برقی بریتانیا ثابت می‌کند که این برند چینی نه ‌تنها جایگاهی قابل اتکا و مستحکم در اروپا پیدا کرده، بلکه در مسیر تبدیل ‌شدن به یکی از بازیگران اصلی صنعت خودرو این منطقه حرکت می‌کند. عبور از فروش ۵۰‌ هزار دستگاه تنها در ۹۷۷ روز،  جهش استراتژیک و برنامه‌ریزی دقیق بی وای دی برای رشد در بازارهای بین‌المللی را به تصویر می‌کشد.

ویدیو های پیشنهادی
  1. حمید گفت:

    با عرض سلام
    ماشین خوبی من یکی راضی ام می تونم بگم هنوز رقیبی تو ایران براش نیومده مثل هواپیما می مونه نرم و با قدرت کیفیت قطعاتش محشره رنگ و لعاب داخل کابینش بی نظیر صندوق عقبش جادار از همه بالاتر شرکت وارد کننده اش مشتری مدا ر – خوش قول ، و امانت دار هدفش رقابت و بازیابی نه چیز دیگه از خداوند متعال خواستارم همیشه سرحال و کارشون پر رونق باشه

    ۱
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X