%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰

رفع عیب به روش شرکت چینی اکسپنگ ؛ تعویض مخفیانه قطعات به جای صدور فراخوان رسمی!

منتشر شده در 01 شهریور 1404 ساعت 18:00
نویسنده سعید علیپور
رفع عیب به روش شرکت چینی اکسپنگ ؛ تعویض مخفیانه قطعات به جای صدور فراخوان رسمی!

شرکت اکسپنگ موتورز که جزو خودروسازان مطرح چینی در حوزه خودروهای برقی محسوب می‌شود، این روزها با موجی از انتقادات و اعتراض‌های مشتریان روبرو شده است. این امر، در نحوه برخورد کمپانی با نقص خطرناک در سیستم فرمان برقی مدل P7+ ریشه دارد؛ نقصی که می‌تواند جان رانندگان و سرنشینان را به خطر بیندازد. نکته عجیب اینکه در چنین شرایطی خودروسازان معمولاً فراخوان صادر می‌کنند؛ اما اکسپنگ روش متفاوتی را در پیش گرفته است!

اکسپنگ P7+ و رفع عیب به طور مخفیانه!

به گزارش آخرین خودر، و به گزارش رسانه‌های داخلی چین، بسیاری از مالکان اکسپنگ P7+ اعلام کرده‌اند که سیستم فرمان خودرو ممکن است به‌ طور ناگهانی از کار بیفتد یا حتی در حین رانندگی قفل شود. این اتفاق در برخی موارد پس از تغییر مسیر یا تغییر خط حرکتی رخ داده و شرایطی بسیار خطرناک را ایجاد کرده است.

با وجود شکایات متعدد، اکسپنگ تاکنون از اعتراف به وجود نقص سیستماتیک خودداری کرده و هیچ فراخوان رسمی برای رفع این مشکل صادر نکرده است. بررسی‌های روزنامه اقتصادی چین نشان می‌دهد این شرکت رویکردی دوگانه در پیش گرفته است. این رویکرد شامل تزریق مواد درزگیر به قطعات فرمان طی سرویس‌های دوره‌ای برای مخفی کردن نقص و تعویض انتخابی سیستم فرمان تنها برای مشتریانی که اعتراض شدید داشته‌اند، می‌شود.

با این حال، حتی خودروهایی که سیستم فرمان آن‌ها به‌ طور کامل تعویض شده، مجدداً دچار نقص شده‌اند. یکی از مالکان گزارش کرده که فرمان تعویض‌ شده خودروی او تنها دو هفته بعد از نصب دچار خرابی شده است.

رفع عیب به روش شرکت چینی اکسپنگ ؛ تعویض مخفیانه قطعات به جای صدور فراخوان رسمی!

واکنش مدیران اکسپنگ

زمانی که مالکان معترض در مقابل دفتر مرکزی این شرکت در گوانگژو تجمع کرده‌اند، «لی چانگلیانگ» مدیر خدمات مشتریان اکسپنگ، مسئولیت را متوجه ستاد مرکزی ندانسته و گفته تصمیم‌گیری درباره فراخوان‌ها تنها با هماهنگی مقامات نظارتی انجام می‌شود و مراکز خدمات محلی مسئول رفع مشکلات هستند. این پاسخ، نه‌تنها خشم مشتریان را کاهش نداده بلکه به گسترش اعتراض‌ها منجر شده است.

اتهام دور زدن قوانین فراخوان در چین

کارشناسان صنعت خودرو در مصاحبه با رسانه‌های چینی هشدار داده‌اند که استراتژی اکسپنگ می‌تواند تلاشی عمدی برای دور زدن قوانین فراخوان خودرو در چین باشد. این روش که بر تعویض تدریجی قطعات معیوب و پنهان‌کاری استوار است، به این خودروساز امکان می‌دهد تا از هزینه‌های سنگین و بررسی‌های نظارتی گسترده اجتناب کند.

رفع عیب به روش شرکت چینی اکسپنگ ؛ تعویض مخفیانه قطعات به جای صدور فراخوان رسمی!

نگرانی‌های بیشتر درباره بروزرسانی‌های نرم‌افزاری

این ماجرا در حالی رخ می‌دهد که مقامات چینی اخیراً از برنامه‌های جدید برای نظارت شدیدتر بر بروز رسانی‌ های از راه دور در خودروهای هوشمند خبر داده‌اند. سیستم نرم‌افزاری Xinghe در اکسپنگ طی ۹ ماه گذشته ۹ بروز رسانی بزرگ دریافت کرده است. این موضوع باعث طرح این پرسش شده که آیا همه این آپدیت‌ ها مطابق قوانین به ثبت رسیده‌اند یا خیر.

جنجالی که ادامه دارد

این نخستین بار نیست که رسانه‌های چینی به موضوع نقص فرمان در اکسپنگ P7+ می‌پردازند.

روزنامه Economic Information Daily پیش‌تر نیز گزارش‌هایی در این زمینه منتشر کرده؛ اکنون به نظر می‌رسد این بحران نه ‌تنها فروکش نکرده بلکه وارد مرحله جدی‌تری شده است.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X