%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰

رکوردشکنی شیائومی SU7 اولترا در نوربرگ رینگ ؛ سریع‌ترین خودروی برقی تولیدی جهان

منتشر شده در 22 خرداد 1404 ساعت 12:00
نویسنده سعید علیپور
رکوردشکنی شیائومی SU7 اولترا در نوربرگ رینگ ؛ سریع‌ترین خودروی برقی تولیدی جهان

شرکت شیائومی موفق شده با نسخه تولیدی خودروی برقی SU7 اولترا رکوردی تاریخی در پیست افسانه‌ای نوربرگ رینگ آلمان ثبت کند. این خودرو توانسته مسیر ۲۰.۸ کیلومتری پیست ملقب به جهنم سبز را در زمان ۷ دقیقه و ۴.۹۵۷ ثانیه پشت سر بگذارد. با چنین رکوردی، شیائومی SU7 اولترا عنوان سریع‌ترین خودروی برقی تولید انبوه نوربرگ رینگ را از آن خود کرده است. این موفقیت نقطه عطفی مهم برای حضور کمپانی چینی در دنیای خودروهای پرفورمنس الکتریکی محسوب می‌شود.

لی جون مدیرعامل شیائومی در اظهار نظری جالب گفته رکوردشکنی در نوربرگ رینگ فقط آغاز یک مسیر بلندمدت است. او در این رابطه اظهار کرده: «ما برنامه داریم در کنار خودروسازان مطرح جهانی، در این میدان رقابتی بزرگ باقی بمانیم و پیشرفت کنیم.»

جالب است بدانید پیشتر و در اکتبر ۲۰۲۴ نمونه اولیه شیائومی SU7 اولترا توانسته بود زمان خارق‌العاده ۶ دقیقه و ۴۶.۸۷۴ ثانیه را در نوربرگ رینگ ثبت کند. آن رکورد، سلطه هفت ساله برندهای اروپایی و آمریکایی در این پیست را شکست و SU7 اولترا را به سریع‌ترین خودروی چهار درب تاریخ پیست نوربرگ رینگ تبدیل کرد.

قدرت‌نمایی شیائومی SU7 اولترا ؛ از پیست تا خیابان

نسخه تولیدی SU7 اولترا همان پیشرانه‌ای که در نمونه اولیه استفاده شده بود را حفظ کرده است. این قوای محرکه شامل موتور اختصاصی سوپر V8s شیائومی می‌شود که حداکثر تا ۲۷٬۲۰۰ دور در دقیقه می‌چرخد. پیشرانه سه موتوره این خودرو ۱٬۵۴۸ اسب بخار قدرت دارد و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت (۰ تا ۶۰ مایل) را در ۱.۹۸ ثانیه فراهم می‌کند. حداکثر سرعت این سوپر سدان برقی ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت عنوان شده که از هر خودروی چهاردرب تولیدی دیگری در دنیا بیشتر است.

رکوردشکنی شیائومی SU7 اولترا در نوربرگ رینگ ؛ سریع‌ترین خودروی برقی تولیدی جهان

پیش از ثبت رکورد تاریخی در نوربرگ رینگ، این خودرو موفق شده بود در چند پیست مهم دیگر چین نیز رکورد سریع‌ترین خودروی چهار درب تولید انبوه را ثبت کند. در زیر می‌توانید این پیست‌ها و زمان ثبت‌شده را مشاهده نمایید.

پیست چنگدو تیانفو: زمان ۱ دقیقه و ۲۶.۷۴۱ ثانیه

پیست ژوژو: زمان ۱ دقیقه و ۴۱.۸۰۶ ثانیه

پیست بین‌المللی ژوهای: زمان ۱ دقیقه و ۳۷.۷۵۸ ثانیه

پیست ژجیانگ: زمان ۱ دقیقه و ۳۲.۶۱۶ ثانیه

ورود SU7 اولترا به دنیای بازی‌های ویدیویی

همانطور که پیشتر به اطلاعتان رسانده‌ایم، شیائومی با شرکت پلی فونی دیجیتال وارد همکاری شده است. به واسطه این همکاری SU7 اولترا وارد بازی گرن توریسمو ۷ خواهد شد. چنین اتفاقی، سدان پر سر و صدای شیائومی را به اولین خودرویی تبدیل می‌کند که در بازی گرن توریسمو حضور خواهد داشت.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X