اکستریم VX
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
شاهین GL
۱,۲۷۷,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۹۷
بک X3 پرو
۱,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۳
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۱۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
اطلس GL
۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
کی ام سی X5
۲,۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
کی ام سی J7
۲,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
اطلس G
۹۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
اکستریم LX
۳,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
کی ام سی ایگل
۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۲
فونیکس آریزو 8
۳,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
مزدا 3
۵,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ساینا S
۷۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۱
رانا پلاس
۱,۰۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۹
کی ام سی T9
۴,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
آریسان ۲
۸۰۲,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۷
هایما ۸S
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۱
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۷
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
شاهین GL
۱,۲۷۷,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۹۷
بک X3 پرو
۱,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۳
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۱۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
اطلس GL
۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
کی ام سی X5
۲,۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
کی ام سی J7
۲,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
اطلس G
۹۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
اکستریم LX
۳,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
کی ام سی ایگل
۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۲
فونیکس آریزو 8
۳,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
مزدا 3
۵,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ساینا S
۷۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۱
رانا پلاس
۱,۰۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۹
کی ام سی T9
۴,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
آریسان ۲
۸۰۲,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۷
هایما ۸S
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۱
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۷
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰

سری جدید ساعت سیکو پراسپکس اسپید تایمر با الهام از داتسون 240Z معرفی شد

منتشر شده در 22 مرداد 1404 ساعت 16:00
نویسنده سعید علیپور
سری جدید ساعت سیکو پراسپکس اسپید تایمر با الهام از داتسون 240Z معرفی شد

وقتی صحبت از ساعت‌هایی که به دنیای خودرو گره خورده‌اند باشد، معمولاً نام‌هایی مثل تگ هویر، رولکس، ریچارد میل و اوریس به ذهن می‌آید؛ زیرا این نام برند ها در تبلیغات مسابقات فرمول یک خیلی به چشم می‌آید. در این بین شرکت ژاپنی سیکو (Seiko) مسیر دیگری را انتخاب کرده و از دیرباز به شکلی متفاوت با صنعت خودرو و تاریخ موتور اسپرت ارتباط داشته است.

مروری بر تاریخچه سیکو در دنیای خودرو

به گزارش آخرین خودرو، سیکو پیش از آنکه تگ هویر همکاری با آیرتون سنای افسانه‌ای را آغاز کند، در دهه‌های ۸۰ و ۹۰ میلادی توسط این قهرمان برزیلی استفاده می‌شد. اگر به گذشته دورتر برویم، در دهه ۷۰ میلادی «هانس شولر» با ساعت سیکو اسپیدتایمر در مسابقات رالی شرق آفریقا حضور داشت. وی که یک نقشه‌خوان بود، همراه «ادگار هرمان» با داتسون 240Z در مسابقه رالی سال ۱۹۷۱ به پیروزی رسیدند. در آن دوران مسابقات رالی، یکی پس از دیگری توسط شرکت‌هایی مثل پورشه، پژو و فورد فتح می‌شدند. از این رو قهرمان داتسون یک اتفاق کاملاً غیرمنتظره بود که نام آن را جاودانه کرد.

مروری بر تاریخچه سیکو در دنیای خودرو

اکنون سیکو با معرفی سه نسخه محدود پراسپکس اسپیدتایمر (Prospex Speedtimer)، این خاطره طلایی را دوباره زنده کرده است. این مجموعه با الهام از طراحی‌های اواخر دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ میلادی و با جزئیات بصری برگرفته از دنیای خودرو، وارد بازار می‌شود.

سه نسخه خاص با ویژگی‌های متفاوت

اعضای سری پراسپکس اسپیدتایمر تفاوت‌های زیادی با هم داشته و کاربران متفاوتی را نشانه گرفته‌اند. نسخه SPB517 یک ساعت اتوماتیک با قطر ۳۹.۵ میلی‌متر و موتور کالیبر 6R55، به قاب شمارش معکوس مسابقه‌ای مجهز بوده و تولید آن به ۲۵۰۰ عدد محدود شده است. طراحی صفحه و پشت قاب این نسخه با لوگوی داتسون و جزئیات قرمز رنگ، حال و هوای رالی را تداعی می‌کند.

مروری بر تاریخچه سیکو در دنیای خودرو

نسخه SSC957 یک کرنوگراف سولار با قطر ۴۱.۴ میلی‌متر بوده و از موتور کالیبر V192 سود می‌برد. این نسخه شش ماه شارژدهی دارد و ۴۰۰۰ عدد از آن تولید می‌شود. پشت قاب این مدل با طرح اختصاصی داتسون 240Z حکاکی شده است.

نسخه SRQ057 یک ساعت کرنوگراف اتوماتیک ۴۲ میلی‌متری با موتور کالیبر8R48  است که به کلاچ عمودی تجهیز شده؛ از این ساعت هم فقط ۵۰۰ عدد تولید می‌شود. این مدل با قاب تاکیمتر مشکی و لوگوی کلاسیک داتسون یادآور نسخه‌های وینتج اسپیدتایمر است.

جزئیات خاص برای کلکسیونرها

تمامی مدل‌ها از ویژگی‌هایی مثل پشت قاب حکاکی‌ شده با نمادهای اصیل داتسون، بندهای چرمی مسابقه‌ای مورد تأیید Leather Working Group و طراحی قاب‌هایی بر اساس مدل‌های تاریخی اسپید تایمر برخوردار هستند.

علاوه بر این، سیکو نسخه‌های استاندارد پراسپکس اسپیدتایمر را نیز عرضه خواهد کرد که همان طراحی و معماری قاب را دارند اما بدون برندینگ داتسون. این سری برای علاقه‌مندانی که سبک مینیمال را ترجیح می‌دهند، عرضه می‌شود.

زمان عرضه و قیمت

این نسخه‌های محدود از سپتامبر ۲۰۲۵ به‌ صورت جهانی و تنها از طریق بوتیک‌های سیکو و نمایندگی‌های منتخب عرضه می‌شوند. قیمت‌ نسخه‌ها به شرح زیر خواهد بود:

نسخه SPB517 با قیمت ۱۱۵۰ دلار (۲۵۰۰ عدد)

نسخه SSC957 با قیمت ۱۰۰۰ دلار (۴۰۰۰ عدد)

نسخه SRQ057 با قیمت ۳۲۰۰ دلار (۵۰۰ عدد)

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X