%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
کی ام سی ایگل
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳
فوتون تونلند G7
۳,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۶
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۳
ساینا S
۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
مزدا 3
۵,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۱
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
آریسان ۲
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۳
رانا پلاس
۱,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۵
اطلس GL
۹۱۴,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۸۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
اکستریم LX
۳,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
شاهین اتوماتیک
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
کی ام سی T9
۴,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
کی ام سی X5
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۱
ساینا S دوگانه سوز
۸۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
شاهین GL
۱,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی J7
۲,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
اطلس G
۹۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ری را
۲,۱۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
اکستریم VX
۶,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
کوییک S
۷۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۸
هایما ۸S
۳,۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
فونیکس آریزو 8
۳,۸۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۱
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
کی ام سی ایگل
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳
فوتون تونلند G7
۳,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۶
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۳
ساینا S
۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
مزدا 3
۵,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۱
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
آریسان ۲
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۳
رانا پلاس
۱,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۵
اطلس GL
۹۱۴,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۸۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
اکستریم LX
۳,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
شاهین اتوماتیک
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
کی ام سی T9
۴,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
کی ام سی X5
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۱
ساینا S دوگانه سوز
۸۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
شاهین GL
۱,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی J7
۲,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
اطلس G
۹۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ری را
۲,۱۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
اکستریم VX
۶,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
کوییک S
۷۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۸
هایما ۸S
۳,۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
فونیکس آریزو 8
۳,۸۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۱
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰

صدای زنگ خطر بلندتر می شود ؛ بی وای دی تویوتا را در خاک ژاپن شکست داد

منتشر شده در 25 دی 1403 ساعت 12:00
نویسنده سعید علیپور
شکست تویوتا

شرکت بی وای دی با سرعت بسیار بالایی در حال پیشرفت بوده و حضور خود را در بازارهای بین‌المللی مدام پررنگ‌تر می‌کند. با انتشار آمار سال ۲۰۲۴ مشخص شده این شرکت چینی در بازار خودروهای برقی ژاپن، بر تویوتا غلبه کرده است.

رشد خیره کننده بی وای دی با وجود کاهش استقبال از مدل های برقی

به گزارش آخرین خودرو، طبق داده‌های رسمی، در سال گذشته مجموعاً ۵۹,۷۳۶ دستگاه خودروی برقی در ژاپن به فروش رسیده که در مقایسه با سال ۲۰۲۳ این رقم ۳۳ درصد کاهش دارد. بد نیست اشاره کنیم این اولین بار در چهار سال گذشته است که میزان فروش مدل‌های الکتریکی در ژاپن افت می‌کند.

با وجود کاهش استقبال ژاپنی‌ها از خودروهای برقی، فروش محصولات بی وای دی در این کشور ۵۴ درصد رشد کرده و به ۲,۲۲۳ دستگاه افزایش یافته است. رشد قابل توجه بی وای دی در شرایطی حاصل شده که فروش خودروهای برقی تویوتا با افتی ۳۰ درصدی همراه بوده؛ طبق آمار این کمپانی ۲,۰۳۸ دستگاه خودروی برقی به مشتریان تحویل داده است.

بی وای دی از سال ۲۰۲۳ وارد بازار ژاپن شده؛ در ابتدا سبد محصولات این شرکت به کراس اوور Atto 3 و هاچبک ۱۹ هزار دلاری دلفین محدود بود، اما بعداً کراس اوور Atto 3 و سدان سیل (Seal) نیز به سبد اضافه شد. برای سال ۲۰۲۵ بی وای دی قصد دارد مدل جدید Sealion 07 را نیز در ژاپن عرضه کند.

ژاپن و کمترین علاقه به خودروهای برقی در بین کشورهای پیشرفته

آمار نشان می‌دهد در سال ۲۰۲۴ سهم خودروهای برقی از کل بازار ژاپن به کمتر از ۲ درصد کاهش پیدا کرده که که پایین‌ترین میزان در بین کشورهای توسعه‌یافته است. این موضوع کندی پذیرش مدل‌های برقی در ژاپن نسبت به سایر کشورها را ثابت می‌کند.

نیسان، پیشتاز بازار خودروهای برقی در ژاپن

نیسان با آنکه دوران خوبی را سپری نمی‌کند، اما با در اختیار داشتن سهم تقریباً ۵۰ درصدی همچنان حکمران بازار خودروهای برقی ژاپن است. با وجود پیشتازی، فروش مدل الکتریکی لیف با کاهش ۴۴ درصدی به ۳۰,۷۴۹ دستگاه افت کرده که کمترین میزان از سال ۲۰۲۱ تاکنون به حساب می‌آید. فروش هاچبک برقی ساکورا نیز با کاهش ۳۸ درصدی به ۲۲,۹۲۶ دستگاه کاهش یافته است.

فروش اولین خودروی برقی تویوتا یعنی کراس‌اوور bZ4X، در سال ۲۰۲۴ با رشد ۱۰ درصدی به ۱,۰۱۲ دستگاه رسیده؛ این خودرو با قیمت پایه ۵.۵ میلیون ین (معادل ۳۴,۸۰۰ دلار) عرضه می‌شود. ناگفته نماند در میان برندهای خارجی، تسلا همچنان رهبر بازار خودروهای برقی ژاپن است و بی وای دی پس از آن در جایگاه دوم قرار دارد.

ویدیو های پیشنهادی
  1. رضا گفت:

    باید تعصب رو کنار گذاشت. چین چیز هایی داره که ژاپن هرگز نداره. وسعت سرزمینی، جمعیت بسیار زیاد، منابع بسیار زیاد و از همه مهمتر استقلال و اقتدار سیاسی و نظامی.

    ۵
    ۱۵
    • علی گفت:

      حرفی که زدی که هیچ ربطی به متن خبر نداشت، الان هوندا و تویوتا چنیدن سال پیش که تو آمریکا چندین بار شورلت و فورد و اینارو پشت سر گذاشتن تو فروش پس ینی ژاپن بزرگتر و پرجمعیت‌تر و با منابع بیشتر از آمریکا بود؟
      بعد اصن حرفت از بیخ هم اشتباهه چون چین کشوریه که به شدت به واردات انرژی و کالاهای اساسی، حتی مواد غذایی وابسته‌ست و یه تحریم یا جنگ گسترده شکل بگیره فاجعه رُخ میده تو چین! درحالی که ژاپن یه کشور نسبتا خودکفا تو موارد اساسیه و درسته که به اقتصادشون به شدت به صادرات وابسته‌ست و اگه نتونن صادرات داشته باشن وضع اقتصادشون بهم میریزه و حتی تو بعضی چیزها مثل فولاد هم بسیار به واردات متکی هستن اما حتی تو اون موارد هم وضعشون از نظر وابستگی به واردات خیلی بهتر از چینه. چین درسته که بزرگتر و با منابع بیشتر و حتی جمعیت بیشتره، اما همین جمعیتش پاشنه آشیل هست براش و اتفاقا خیلی بیشتر از ژاپن به بقیه دنیا و اقصاد جهانی و جهانی‌سازی و غرب وابسته‌ست.

      ۱۲
      ۱
      • رضا گفت:

        من تعجب می کنم! اول یک جمله و یک نتیجه گیری غلط رو به من نسبت میدید بعد خودتون ردش می کنید که یعنی مثلا من اشتباه کردم!؟ شما حتی متوجه نشدید من چه چیزی نوشتم!
        من به نکته ای اشاره کردم که به اون ژئوپلیتیک گفته میشه. عرض من اینه که چین به دلایل وسعت سرزمینی، جمعیت بسیار زیاد، منابع بسیار زیاد و از همه مهمتر استقلال و اقتدار سیاسی و نظامی توانایی و زمینه بسیار قدرتمندتری از ژاپن برای توسعه داره.

        نمی خواهم مطلب را کش بدهم، فقط یک سد آبی چین برابر با کل نیروگاه های ایران و عراق برق تولید می کند.
        چین بزرگترین تولید کننده برق خورشیدی است اقلام نیروگاه را هم خودش می سازد.اینطور نیروگاه ها زمین وسیع نمی خواهد؟ آیا ژاپن چنین امکانی دارد؟
        چنین امکاناتی به جغرافیای آن سرزمین ارتباطی ندارد؟؟
        یا مثلا مهم نیست که ژاپن به دلیل نداشتن زمین، تنها برای داشتن یک فرودگاه مجبور بوده کوه را بتراشد و با خاک آن در دریا جزیره مصنوعی و فرودگاه بسازد؟ (فردودگاه کانزای) و سالانه مبالغ هنگفتی صرف نگهداری این فرودگاه کند چون هر سال نشست می کند؟!

        مطلب همان است که نوشتم! تعصب را کنار بگذارید و واقع گرا باشید!

        ۰
        ۱
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X