جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۶
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
آریسان ۲
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
کی ام سی T9
۴,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ری را
۲,۱۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
اکستریم LX
۳,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
مزدا 3
۵,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۸۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
فونیکس آریزو 8
۳,۸۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
اکستریم VX
۶,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۱
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۳
ساینا S
۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
کوییک S
۷۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
شاهین GL
۱,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳
فوتون تونلند G7
۳,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
شاهین اتوماتیک
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی J7
۲,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۱
ساینا S دوگانه سوز
۸۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۳
رانا پلاس
۱,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۵
اطلس GL
۹۱۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
کی ام سی X5
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۱
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
اطلس G
۹۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
کی ام سی ایگل
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۸
هایما ۸S
۳,۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۶
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
آریسان ۲
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
کی ام سی T9
۴,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ری را
۲,۱۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
اکستریم LX
۳,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
مزدا 3
۵,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۸۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
فونیکس آریزو 8
۳,۸۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
اکستریم VX
۶,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۱
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۳
ساینا S
۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
کوییک S
۷۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
شاهین GL
۱,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳
فوتون تونلند G7
۳,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
شاهین اتوماتیک
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی J7
۲,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۱
ساینا S دوگانه سوز
۸۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۳
رانا پلاس
۱,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۵
اطلس GL
۹۱۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
کی ام سی X5
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۱
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
اطلس G
۹۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
کی ام سی ایگل
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۸
هایما ۸S
۳,۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰

ضربه سخت برقی‌ ها به پورشه ؛ کمپانی آلمانی ۱۹۰۰ نفر دیگر را تعدیل می کند

منتشر شده در 28 بهمن 1403 ساعت 11:30
نویسنده سعید علیپور
تعدیل نیرو پورشه

گروه فولکس واگن در شرایط دشواری قرار دارد. پس از سپری کردن یک سال پر فراز و نشیب، این گروه خودروسازی حالا چالش‌های جدیدی را پیش روی خود می‌بیند. یکی از این چالش‌ها به برند پورشه مربوط می‌شود. این برند که از مهم‌ترین زیرمجموعه‌های فولکس واگن به حساب می‌آید، به دلیل کاهش فروش مدل‌های برقی می‌خواهد شمار قابل توجهی از نیروهای خود را در آلمان تعدیل کند.

برنامه پورشه برای کاهش ۱۹۰۰ شغل

به گزارش آخرین خودرو، بر اساس گزارش رویترز و به نقل از سخنگوی پورشه، این خودروساز در سال‌های پیش رو حدود ۱۹۰۰ نفر از کارکنان خود را تعدیل خواهد کرد. این اتفاق در شرایطی می‌افتد که پورشه پیش‌ تر تعدادی از نیروهای خود را تعدیل کرده است. شاید بدانید این کمپانی آلمانی سال گذشته قرارداد ۱۵۰۰ نیروی موقت خود را تمدید نکرد و اکنون ۵۰۰ نیروی دیگر در آستانه پایان قرارداد خود هستند.

تمرکز بر کارخانه‌های اصلی در اشتوتگارت

تعدیل نیرو عمدتاً شامل تأسیسات اصلی پورشه در اشتوتگارت خواهد شد. این برند ترجیحاً می‌خواهد اخراج اجباری انجام ندهد و به‌ جای آن از بسته‌های بازخرید و بازنشستگی زودهنگام استفاده کند. همچنین، استخدام‌های جدید با دقت بیشتری انجام خواهند شد تا هزینه‌های شرکت کاهش یابد. مهم‌ترین مراکزی که تحت تأثیر این کاهش نیرو قرار خواهند گرفت، کارخانه بزرگ اشتوتگارت-زوفنهاوزن و مرکز تحقیق و توسعه در وایساخ هستند.

نیروهای پورشه

مشکلات گسترده در گروه فولکس واگن

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، گروه فولکس واگن با چالش‌های بزرگی دست و پنجه نرم می‌کند. این شرکت برای جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌های خود در آلمان، اخیراً با کارگران به یک توافق رسیده که شامل عدم افزایش دستمزدها تا سال ۲۰۳۱ می‌شود. با این حال، گزارش‌هایی مبنی بر احتمال کاهش بیش از ۳۵ هزار شغل در گروه فولکس واگن منتشر شده است.

کاهش فروش خودروهای برقی در اروپا و رقابت شدید با خودروسازان چینی یکی از مهم‌ترین دلایل بحران گروه فولکس واگن است. طبق آمار، پورشه سال گذشته کاهش ۳ درصدی در فروش جهانی را تجربه کرده؛ بخش بزرگی از این کاهش به چین مربوط می‌شود، جایی که فروش محصولات پورشه سقوطی ۲۸ درصدی داشته است.

ابهام در آینده صنعت خودرو

بازار خودرو به دلیل جنگ تجاری و تعرفه‌های جدید که با روی کار آمدن دونالد ترامپ وضع شده، آینده بسیار نامشخصی دارد. این موضوع پورشه و دیگر خودروسازان اروپایی را تحت تأثیر قرار داده و معلوم نیست صنعت خودرو به چه سمت و سویی خواهد رفت.

در هر حال، با کاهش فروش، رقابت شدید و چالش‌های اقتصادی، خودروسازان مطرح جهان مجبور به اتخاذ تصمیمات دشواری مانند تعدیل نیرو و کاهش هزینه‌ها شده‌اند. باید منتظر ماند و دید که پورشه به عنوان یکی از معروف‌ترین خودروسازان دنیا، چگونه با این بحران‌ها کنار خواهد آمد.

ویدیو های پیشنهادی
  1. محمود گفت:

    یعنی خوشم میاد چین داره یَکی یَکی اشک کمپانی ها رو در میاره و میره بعدی :))

    ۲
    ۱
  2. حجت‌اله براهنی گفت:

    مشکل اینجاست که شرکت‌های باسابقه با خودروهای برقی هم مثل خودروهای احتراق داخلی برخورد کردن. خواستن با حفظ کاراکتر خودروهای برقی بدن بیرون که خب الان دنیای خودرو به سمت مسخره بازی رفته! در اصل رقابت به سمت اضافه کردن ویژگی‌های جفنگ رفته و مثلا اگه یه ماشین پشتک و وارو بزنه مهم‌تر از مهندسی تعلیق و شاسیش به حساب میاد!

    ۱
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X