%۰.۰۹
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۳,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۸
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
اطلس G
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۴۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
شاهین GL
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۵
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۱
سورن پلاس - XU7P
۸۸۵,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۲۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۳
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
ری را
۱,۸۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
ساینا S
۶۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
کی ام سی ایگل
۱,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
ساینا S دوگانه سوز
۷۶۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
کی ام سی J7
۲,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
آریسان ۲
۷۴۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۶
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۳۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
اطلس GL
۷۴۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
مزدا 3
۴,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۳
فونیکس آریزو 8
۳,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
کوییک S
۶۷۹,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۷,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم LX
۳,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۹
شاهین اتوماتیک
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۱
هایما ۸S
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۹
بک X3 پرو
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۹
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۳,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۸
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
اطلس G
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۴۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
شاهین GL
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۵
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۱
سورن پلاس - XU7P
۸۸۵,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۲۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۳
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
ری را
۱,۸۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
ساینا S
۶۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
کی ام سی ایگل
۱,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
ساینا S دوگانه سوز
۷۶۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
کی ام سی J7
۲,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
آریسان ۲
۷۴۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۶
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۳۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
اطلس GL
۷۴۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
مزدا 3
۴,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۳
فونیکس آریزو 8
۳,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
کوییک S
۶۷۹,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۷,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم LX
۳,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۹
شاهین اتوماتیک
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۱
هایما ۸S
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۹
بک X3 پرو
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۲۸,۰۰۰,۰۰۰

عدم توافق راسل با تیم مرسدس برای سال ۲۰۲۶

منتشر شده در 22 مهر 1404 ساعت 13:00
نویسنده علیرضا تمدنی
عدم توافق راسل با تیم مرسدس برای سال ۲۰۲۶

پس از پیروزی در مسابقه سنگاپور، جورج راسل (George Russell) بار دیگر نشان داد که در فرم فوق‌العاده‌ای است. این راننده بریتانیایی در مارینابی، دومین مرتبه در فصل ۲۰۲۵ مقام اول را کسب کرد و با وجود ضعف‌های تیم مرسدس، تنها ۹۹ امتیاز با صدر جدول فاصله دارد. پس چرا او هنوز برای مسابقه دادن برای تیم مرسدس به توافق نرسیده است؟

به گزارش آخرین خودرو، توتو ولف (Toto Wolff)، مدیر تیم، می‌گوید که عملکرد او امسال بسیار عالی بوده است. با وجود این اظهار نظر و فرم فوق‌العاده راسل، او هنوز برای مسابقه در سال ۲۰۲۶ به توافق نرسیده است. او ۹۹.۹۹٪ مطمئن است که سال آینده در ترکیب اصلی مرسدس خواهد بود و ۹۹.۹۹٪ در کنار کیمی آنتونلی (Kimi Antonelli) در ترکیب ثابت خواهد بود اما مذاکرات کمی بیش از حد طولانی شده است.

ولف روز یکشنبه در سنگاپور ادعا کرد که از نظر قرارداد، موضوعات مختلف کمی طول می‌کشند اما این امر مربوط به جزئیات است و نه موضوعات اصلی و کلی. اما چطور به راسل و مرسدس به این نقطه رسیده‌اند؟

در اوایل امسال، مکس ورشتپن (Max Verstappen)، قهرمان چهار دوره جهان، می‌توانست از اوایل سال آینده در دسترس سایرین باشد و این موضوع تیم مرسدس را در حالت آماده‌باش قرار داده بود. تا آن زمان، راسل – که با سه سکو در چهار مسابقه اول، شروع بسیار خوبی در این سال داشت – در وضعیت بسیار خوبی برای بستن قرارداد چند ساله بود، تمدید قراردادی که از سال ۲۰۲۲ آغاز شد و رابطه‌ای که از سال ۲۰۱۷ با پیوستن او به برنامه نوجوانان مرسدس آغاز شده است.

عدم توافق راسل با تیم مرسدس برای سال ۲۰۲۶

احتمال در دسترس بودن ورشتپن برای سال ۲۰۲۶ این موضوع را تقویت کرده بود اما وقتی راننده ردبول تأیید کرد که تا سال ۲۰۲۶ در این تیم می‌ماند، شکی نبود که راسل در نهایت برای فصل آینده در مرسدس خواهد ماند ولی شرایط قرارداد او نامشخص باقی مانده است.

با توجه به اینکه ورشتپن تا سال ۲۰۲۸ با ردبول قرارداد دارد اما قبل از آن نیز به طور بالقوه در دسترس خواهد بود، شاید قابل درک باشد که مرسدس نمی‌خواهد هر دو صندلی خود را برای آینده‌ای قابل پیش‌بینی قفل کند که طبیعتاً این موضوع برای راسل ناامیدکننده خواهد بود.

کارلوس ساینز (Carlos Sainz) از حال و هوای فعلی راسل تا حدودی آگاه است. در پاییز ۲۰۲۳، این راننده اسپانیایی در مسیر امضای قرارداد چند ساله جدید با فراری برای سال ۲۰۲۵ و پس از آن بود و به عنوان تنها راننده غیر ردبول که در فصل ۲۰۲۳ یک مسابقه را برده است (در سنگاپور)، تیم را تحت تأثیر قرار داده بود.

عدم توافق راسل با تیم مرسدس برای سال ۲۰۲۶

با این حال، وقتی لوئیس همیلتون (Lewis Hamilton)، قهرمان هفت دوره جهان، در دسترس تیم فراری قرار گرفت، این تیم تغییر رویه داد و این راننده مرسدس را به خدمت گرفت و ساینز را در حاشیه قرار گرفت و به تیم دیگری پیوست. این راننده اسپانیایی در زمانی که همیلتون تصمیم گرفت سرانجام پیشنهاد فراری را بپذیرد، هیچ کار اشتباهی انجام نداده بود جز اینکه نیاز به مذاکره برای یک قرارداد جدید داشت!

تفاوت اینجا این است که اگرچه راسل نیز هیچ اشتباهی مرتکب نشده و قافیه را برای سال ۲۰۲۶ به ورشتپن نباخته است، واقعیت این است که احتمال واقعی وجود دارد که در آینده این امر اتفاق بیفتد و بنابراین با وجود فرم فوق‌العاده‌اش در حال حاضر، زمان محدودی برای توافق با مرسدس دارد.

عدم توافق راسل با تیم مرسدس برای سال ۲۰۲۶

بدون شک قرار گرفتن در این جایگاه دشوار است اما همانطور که این رویه برای ساینز و فراری افتاد، ثابت شده است این موضوع بسیار محتمل باشد. نکته مثبت برای راسل این است که او در سطح فوق‌العاده بالایی رانندگی می‌کند و از نظر عملکرد فعلی یکی از سه راننده برتر جهان است. راسل پس از پیروزی در سنگاپور گفت: “من امروز راننده بسیار متفاوتی نسبت به راننده‌ای هستم که چند سال پیش بودم و احساس تکامل و اعتماد به نفس بیشتری دارم.”

به محض اینکه قرارداد او با مرسدس نهایی و اعلام شود، می‌تواند روی ادامه فرم فوق‌العاده‌اش تمرکز کند و به روند مثبتش ادامه بدهد و البته اگر مرسدس تصمیم بگیرد که او را با وجود این فرم عالی حفظ نکند، برای سال ۲۰۲۷ و بازار گرم نقل و انتقالات، هیچ مشکلی برای نقل مکان حتی به فراری یا ردبول هم نخواهد داشت!

ویدیو های پیشنهادی

۲ Responses to “عدم توافق راسل با تیم مرسدس برای سال ۲۰۲۶”

  1. محمدرضا گفت:

    فراری اگه زرنگی کنه باید راسل رو جای همیلتون بیاره

    ۳
    ۱

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X