%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰

فراری LM 250 راهی حراجی میشود؛ شاهکاری با قیمت احتمالی بیش از ۲۶ میلیون دلار

منتشر شده در 11 دی 1403 ساعت 14:00
نویسنده سعید علیپور
فراری LM 250

یکی از تاریخی‌ ترین و ارزشمندترین خودروهای فراری قرار است به حراج گذاشته شود. این خودرو که یک دستگاه ۲۵۰ LM مدل ۱۹۶۴ است، سابقه پیروزی در مسابقات ۲۴ ساعته لمانز ۱۹۶۵ را در کارنامه دارد. اگر همه چیز طبق برنامه‌ ریزی‌ های قبلی پیش برود، حراجی معروف RM Sotheby’s اوایل فوریه این جواهر کلاسیک را در پاریس به فروش خواهد گذاشت. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند این خودرو با قیمت تقریبی ۲۶.۵ میلیون دلار راهی گاراژ مالک جدید شود.

تاریخچه‌ای درخشان

به گزارش آخرین خودرو، طبق داده‌های رسمی موجود، فراری ۲۵۰ LM مورد بحث حامل شماره شاسی ۵۸۹۳ بوده و ۵۴ سال در موزه ایندیاناپلیس اسپیدوی نگهداری شده است. این مدل، ششمین نمونه تولیدی از ۲۵۰ LM است که ابتدا توسط شرکت «لوئیجی چینتی موتورز» خریداری و سپس با حمایت یک مجموعه‌دار خصوصی راهی مسابقات اتومبیلرانی در آمریکا شد. علاوه‌ بر این، این خودرو در مسابقات ۲۴ ساعته لمانز ۱۹۶۵ نیز به همراه ۱۱ مدل دیگر از فراری شرکت کرد.

قیمت فراری LM 250

هدایت این خودروی افسانه‌ای در مسابقات لمانز بر عهده «مستن گریگوری» و «یوخن ریندت» بود. با وجود شروع مسابقه از جایگاه یازدهم این فراری سرکش توانست با عبور از رقبای بزرگی چون فورد GT40، پس از ۱۸ ساعت رقابت به صدر جدول برسد و در نهایت پیروزی را کسب کند. این موفقیت از آن جهت اهمیت دو چندانی دارد که ۲۵۰ LM به‌ عنوان یک خودروی خصوصی و نه به‌ عنوان تیم رسمی فراری، تمامی رقبا را کنار زد و پیروز مسابقه شد.

طراحی فراری LM 250

دورانی پر افتخار و نگهداری شده در شرایطی ایده‌آل

پس از پیروزی تاریخی در لمانز، فراری LM 250 مورد بحث چند بار دیگر در مسابقات لمانز و البته مسابقات ۲۴ ساعته دیتونا نیز شرکت کرد و سرانجام در سال ۱۹۷۰ بازنشسته شد. سپس به موزه ایندیاناپلیس انتقال یافت و برای دهه‌ها در آنجا استراحت کرد.

مشخصات فراری LM 250

فرصتی برای کلکسیونرها

حراج این فراری ۲۵۰ LM فرصتی نادر برای خرید یکی از شاهکارهای صنعت خودروسازی است. همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، پیش‌بینی شده این جواهر ایتالیایی با قیمتی در حدود ۲۶.۵ میلیون دلار به فروش برسد. بد نیست اشاره کنیم خودروهای کلاسیک فراری حکم طلا را داشته و خرید آنها یک سرمایه‌گذاری مطمئن به حساب می‌آید.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X