ری را
۲,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۵۱۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۸۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۳
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
کوییک S
۷۷۲,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۲
فوتون تونلند G7
۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۴
ساینا S
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۸.۴۶
جک J4
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۴
اطلس G
۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
کی ام سی X5
۲,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۱۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۶
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۳۷,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۵,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۶
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۷۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵
رانا پلاس
۱,۰۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۹
اطلس GL
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۱
ساینا S دوگانه سوز
۸۸۸,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم LX
۳,۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۴,۱۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۵۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۶
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۱
آریسان ۲
۸۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۶
هایما ۸S
۳,۱۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
شاهین GL
۱,۲۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۶
کی ام سی J7
۲,۹۳۵,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۵۱۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۸۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۳
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
کوییک S
۷۷۲,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۲
فوتون تونلند G7
۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۴
ساینا S
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۸.۴۶
جک J4
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۴
اطلس G
۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
کی ام سی X5
۲,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۱۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۶
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۳۷,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۵,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۶
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۷۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵
رانا پلاس
۱,۰۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۹
اطلس GL
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۱
ساینا S دوگانه سوز
۸۸۸,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم LX
۳,۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۴,۱۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۵۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۶
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۱
آریسان ۲
۸۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۶
هایما ۸S
۳,۱۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
شاهین GL
۱,۲۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۶
کی ام سی J7
۲,۹۳۵,۰۰۰,۰۰۰

فروش ب ام و 323i مدل ۱۹۷۹ بسیار کم کار؛ کلاسیکی با قیمت یک صفر کیلومتر

منتشر شده در 12 خرداد 1404 ساعت 14:00
نویسنده سعید علیپور
فروش ب ام و 323i مدل ۱۹۷۹ بسیار کم کار؛ کلاسیکی با قیمت یک صفر کیلومتر

مدت‌ها پیش از آنکه M3 اتاق E30 در سال ۱۹۸۵ به سرخط خبرها تبدیل شود، ب ام و 323i  اتاق E21 ثابت کرده بود که برای لذت بردن از رانندگی، نیازی به هیاهو نیست! حالا یک نمونه نادر و کم‌ کارکرد مدل ۱۹۷۹ از این خودروی دوست داشتنی در سوئد به مزایده گذاشته شده؛ این نمونه مثل یک کپسول زمان، اصالت و جذابیت ناب دهه هفتادی را حفظ کرده است.

سالم و تر و تمیز مثل روز اول با وجود ۴۶ سال سن

طبق اطلاعات موجود، این ب ام و کلاسیک با رنگ خاص و زیبای سبز متالیک در ماه جولای ۱۹۷۹ به اولین مالک خود در شهر ساحلی ترلبورگ تحویل داده شده است. زیر کاپوت این مدل یک پیشرانه شش سیلندر خطی ۲.۳ لیتری قرار دارد که می‌تواند ۱۴۱ اسب بخار قدرت تولید کند. با این میزان خروجی، مدل مورد بحث در آن زمان قوی‌ترین عضو خانواده E21 محسوب می‌شد.

فروش ب ام و 323i مدل ۱۹۷۹ بسیار کم کار؛ کلاسیکی با قیمت یک صفر کیلومتر

درست است که ۱۴۱ اسب بخار در برابر قدرت ۵۴۳ اسب بخاری هیولایی مثل M3 CS ناچیز به نظر می‌رسد، اما باید به یاد داشت که ب ام و E21 تنها ۱۱۸۰ کیلوگرم وزن داشت و به راحتی می‌توانست در ۸.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. حداکثر سرعت این خودرو هم ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت بود که برای استانداردهای دهه ۷۰ میلادی بسیار چشمگیر به‌ حساب می‌آمد.

فروش ب ام و 323i مدل ۱۹۷۹ بسیار کم کار؛ کلاسیکی با قیمت یک صفر کیلومتر

وظیفه انتقال قدرت در این خودرو را گیربکس ۵ سرعته دستی بر عهده دارد. این گیربکس نیرو را به چرخ‌های محور عقب منتقل می‌کند؛ همان ویژگی کلاسیکی که هنوز هم بهترین انتخاب برای لذت رانندگی است.

فروش ب ام و 323i مدل ۱۹۷۹ بسیار کم کار؛ کلاسیکی با قیمت یک صفر کیلومتر

یک کپسول زمان واقعی

جذابیت اصلی این ب ام و نه در مشخصات فنی، بلکه در وضعیت نگهداری خارق‌العاده‌اش نهفته است. بر اساس اطلاعات درج‌شده در سایت Bilweb Auctions، مالک اصلی و همسرش فقط در حد فاصل سال‌های ۱۹۷۹ تا ۱۹۸۴ و آن هم فقط در تابستان‌ها از این خودرو استفاده کردند. پس از آن، این خودرو به دلیل اینکه مالک دارای چند خودروی دیگر بوده، برای ۲۶ سال به طور کامل در پارکینگ سرپوشیده نگهداری شده است.

فروش ب ام و 323i مدل ۱۹۷۹ بسیار کم کار؛ کلاسیکی با قیمت یک صفر کیلومتر

در سال ۲۰۱۰، مالک تصمیم گرفته این خودرو را احیا کند و در کارگاه شخصی خود، سرویس کامل روی آن انجام داده است. امروز، کیلومتر شمار این ب ام و عدد ۳۵٬۹۱۶ کیلومتر را نشان می‌دهد، و به جز اگزوز استیل جدید، همه چیز به صورت فابریک باقی مانده است. رنگ بدنه همچنان درخشان و بی‌نقص بوده و قطعات کروم مثل روز اول می‌درخشند.

فروش ب ام و 323i مدل ۱۹۷۹ بسیار کم کار؛ کلاسیکی با قیمت یک صفر کیلومتر

جزئیات خاص؛ از ساعت آنالوگ تا پخش نوار کاست

در نمای روبرو، طراحی نوستالژیک دماغه کوسه‌ای با چراغ‌های دوقلوی مجهز به برف‌پاک‌کن همچنان اصالت خود را حفظ کرده است. در عقب نیز خروجی اگزوزهای دوقلو سر جای خود هستند. روکش‌های صندلی که توسط نمایندگی نصب شده، کاملاً سالم به نظر می‌رسند و جزئیاتی چون پخش کاست از برند کلاریون (Clarion) با اکولایزر جداگانه، ساعت آنالوگ، سانروف و فرمان سه‌ شاخه کلاسیک دیده می‌شود.

فروش ب ام و 323i مدل ۱۹۷۹ بسیار کم کار؛ کلاسیکی با قیمت یک صفر کیلومتر

قیمتی هم ردیف با صفرکیلومترهای مدرن

این خودرو در شهر مالمو سوئد قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود با قیمتی بین ۴۸۰٬۰۰۰ تا ۵۵۰٬۰۰۰ کرون سوئد (معادل حدود ۴۹٬۸۰۰ تا ۵۷٬۰۰۰ دلار آمریکا) فروخته شود. جالب است بدانید که ب ام و 320i xDrive صفر کیلومتر در سوئد ۵۱۰٬۰۰۰ کرون (معادل ۵۲٬۹۰۰ دلار) قیمت دارد. آیا انتخاب E21 به جای این خودرو منطقی است؟ از دید یک علاقه‌مند به خودروهای کلاسیک، مخصوصاً محصولات خاطره‌انگیز ب ام و، پاسخ حتماً مثبت خواهد بود!

ویدیو های پیشنهادی
  1. متین گفت:

    این که ماشین نیست جواهره طراحی ایتالیایی و قطعات صفر تا صد آلمانی. گرد و خاک داشبوردش رو باید سرمه کنی بکشی چشمت

    ۴
    ۰
  2. پناه گفت:

    این ماشین یک ماشین خوبیه

    ۱
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X