لامبورگینی تمراریو سوپر تروفئو معرفی شد؛ هیولایی بنزینی برای به آتش کشیدن پیست

جدیدترین محصول سنت آگاتایی ها معرفی شد. این خودرو لامبورگینی تمراریو سوپر تروفئو نام دارد و به طور اختصاصی برای رانندگی در پیست توسعه یافته است. طبق انتظار، این نسخه در مقایسه با تمراریو استاندارد از ظاهر جذابتری برخوردار بوده و خوی وحشی تری دارد. تنها نکته منفی این مدل را باید نبود امکان نصب پلاک روی آن و نداشتن مجوز برای تردد در خیابانها و مسیرهای عمومی دانست!
برقی سازی خودروها اکنون بیش از هر زمان دیگری ضرورت دارد. این موضوع سبب شده حتی برندی مثل لامبورگینی وارد مسیر برقی سازی شود. قوانین سختگیرانه آلایندگی در اروپا باعث شده که تمام مدلهای جادهای این برند ایتالیایی اکنون با پیشرانه های هیبریدی عرضه شوند. با این حال، در دنیای خودروهای مسابقهای، لامبورگینی هنوز به ریشههای خود وفادار مانده و خبری از پیشرانه های هیبریدی در آنها نیست. این وفاداری در تمراریو سوپر تروفئو به طور کامل نمود پیدا کرده است.

بازگشت به سنت ها در لامبورگینی تمراریو سوپر تروفئو
پس از معرفی تمراریو GT3، اکنون نوبت به معرفی لامبورگینی تمراریو سوپر تروفئو رسیده است؛ خودرویی که برخلاف مدلهای جادهای، هیچگونه سیستم کمکی هیبریدی ندارد و از یک پیشرانه تماماً درونسوز بنزینی بهره میبرد. خبر خوش دیگر اینکه در این نسخه نیروی پیشرانه فقط به چرخهای عقب منتقل میشود.
خودرویی مخصوص مسابقات اختصاصی لامبورگینی
کمپانی ایتالیایی از سال ۲۰۰۹ مسابقات اختصاصی خود را تحت عنوان لامبورگینی سری سوپر تروفئو (Lamborghini Super Trofeo Series) برگزار میکند. نسخههای قبلی مدلهای مخصوص این رقابتها، مانند گالاردو و هوراکان سوپر تروفئو، از موتور V10 تنفس طبیعی استفاده میکردند، اما تمراریو سوپر تروفئو به یک موتور V8 توئین توربو مجهز شده است.
نکته جالب اینکه در لامبورگینی تمراریو سوپر تروفئو قدرت موتور روی ۶۴۱ اسب بخار تنظیم شده؛ این رقم در مقایسه با خروجی هوراکان خیابانی ۱۴۸ اسب بخار کمتر است. وظیفه انتقال نیروی این موتور به چرخها را گیربکس شش سرعته سکوئنشال (ترتیبی) ساخت شرکت Hoer بر عهده دارد. این گیربکس به همراه شماری از قطعات فنی با نسخه GT3 که پیشرانه آن ۵۷۷ اسب بخار قدرت تولید میکند، مشترک است.

شاید بدانید در نسخه استاندارد تمراریو از گیربکس هشت سرعته دوکلاچه خودکار استفاده شده است. همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، در این اتومبیل مسابقهای نیرو فقط به چرخهای عقب انتقال مییابد.
طراحی ظاهری تهاجمی با رعایت مباحث آیرودینامیک
لامبورگینی تمراریو سوپر تروفئو جدید نسبت به تمراریوی خیابانی، ظاهری بسیار خشنتر و تهاجمی دارد. بدنه با کیت آیرودینامیکی کامل و باله عظیم عقب طراحی شده است تا پایداری خودرو در سرعتهای بالا حفظ شود. برند ایتالیایی هنوز تصاویری از کابین منتشر نکرده، اما گفته این خودرو مطابق با استاندارد فدراسیون بینالمللی اتومبیلرانی دارای میلههای محافظ کامل است. همچنین این شرکت عنوان کرده داشبورد با مادهای نوآورانه به نام Dinamica Infinity پوشیده شده؛ از دید سنت آگاتاییها، این ماده اولین کاربرد «جیر مصنوعی پلی استر تک جزئی غیر بافت» در صنعت خودروسازی محسوب میشود.
لامبورگینی تمراریو سوپر تروفئو و بهینهسازی کامل برای پیست
نسخه سوپر تروفئو از لامبورگینی تمراریو به سیستم کنترل کشش با ۱۲ حالت تنظیم، اگزوز از برند Capristo، فیلترهای هوای BMC و سیستم تعلیق KW مجهز شده است. هرچند وزن دقیق اعلام نشده، اما میدانیم که مدل GT3 حدود ۱۳۰۰ کیلوگرم وزن دارد؛ یعنی تقریباً ۳۹۰ کیلوگرم سبکتر از مدل خیابانی تمراریو. این کاهش وزن به لطف حذف سیستم هیبریدی، تجهیزات رفاهی و عایقهای صوتی حاصل شده است.
احتمال تولید نسخه جادهای سبک و دیفرانسیل عقب
به گفته روون موهر مدیرعامل لامبورگینی، احتمال عرضه نسخه دیفرانسیل عقب از تمراریو با امکان نصب پلاک و تردد در خیابانهای عمومی وجود دارد. پیشتر این شرکت سیاست مشابهی را پیاده کرده و لامبورگینی هوراکان STO را به عنوان نسخهای خیابانی از هوراکان سوپر تروفئو توسعه داده است. بنابراین به نظر میرسد در آینده نزدیک شاهد معرفی نسخه STO از تمراریو نیز خواهیم بود.

لامبورگینی همچنین تأیید کرده که ساخت نسخههای آفرودی با ارتفاع بالاتر از حد استاندارد را در دستور کار قرار داده است. این شرکت بازخوردهای بسیار مثبتی از مدل استراتو (Sterrato) دریافت کرده، از این رو علاقه زیادی نسبت به توسعه مدلهای آفرود محور دارد. البته این شرکت گفته فعلاً تمرکز اصلی روی تحویل نسخههای تولید انبوه تمراریو و آمادهسازی سوپر تروفئو برای فصل مسابقات است.
حضور لامبورگینی تمراریو سوپر تروفئو در مسابقات از سال ۲۰۲۷
طبق اعلام رسمی، لامبورگینی تمراریو سوپر تروفئو از فصل ۲۰۲۷ میلادی وارد سری مسابقات اختصاصی کمپانی خواهد شد. این خودرو، گامی مهم برای لامبورگینی در حفظ روح عملکرد خالص و اصالت پیشرانههای بنزینی در دنیایی است که به سرعت به سمت برقی شدن حرکت میکند.
| مشخصات فنی لامبورگینی تمراریو سوپر تروفئو ۲۰۲۷ | |
| نوع خودرو | خودروی مسابقهای مخصوص سری لامبورگینی سوپر ترفئو |
| پیشرانه | V8 توئین توربو |
| قدرت موتور | ۶۴۱ اسب بخار |
| گیربکس | ۶ سرعته سکوئنشال (Sequential) دیفرانسیل عقب |
| وزن تقریبی | ۱۳۰۰ کیلوگرم |
| سیستم کنترل کشش | ۱۲ حالته قابل تنظیم |
| سیستم تعلیق | KW مسابقهای |
| سیستم اگزوز | Capristo |
| فیلتر هوا | BMC |
| تاریخ آغاز مسابقات | فصل ۲۰۲۷ سری Super Trofeo |




