%۰.۳۷
جک J4
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
شاهین GL
۱,۱۸۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۵
کی ام سی T9
۳,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
ساینا S
۷۳۸,۰۰۰,۰۰۰
هایما ۸S
۲,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
اطلس G
۸۹۲,۰۰۰,۰۰۰
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۱
رانا پلاس
۹۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
فوتون تونلند G7
۳,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
اکستریم VX
۶,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
شاهین اتوماتیک
۱,۳۶۲,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
ری را
۱,۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
اطلس GL
۸۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸
فونیکس آریزو 8
۳,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
سورن پلاس - XU7P
۹۸۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
کی ام سی J7
۲,۸۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
آریسان ۲
۷۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۵
کوییک S
۷۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
بک X3 پرو
۱,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۷۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
جک J4
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
شاهین GL
۱,۱۸۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۵
کی ام سی T9
۳,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
ساینا S
۷۳۸,۰۰۰,۰۰۰
هایما ۸S
۲,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
اطلس G
۸۹۲,۰۰۰,۰۰۰
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۱
رانا پلاس
۹۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
فوتون تونلند G7
۳,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
اکستریم VX
۶,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
شاهین اتوماتیک
۱,۳۶۲,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
ری را
۱,۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
اطلس GL
۸۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸
فونیکس آریزو 8
۳,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
سورن پلاس - XU7P
۹۸۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
کی ام سی J7
۲,۸۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
آریسان ۲
۷۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۵
کوییک S
۷۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
بک X3 پرو
۱,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۷۷۵,۰۰۰,۰۰۰

لحظه‌ای که امیدهای قهرمانی رانندگان فرمول یک نقش بر آب شده است!

منتشر شده در 27 مرداد 1404 ساعت 14:00
نویسنده علیرضا تمدنی

در طول تاریخ ۷۵ ساله و پرماجرای مسابقات فرمول یک، هیچ‌گاه راه رسیدن به قهرمانی جهان آسان نبوده است. سال‌ها رقابت نفس‌گیر، سرشار از لحظاتی بوده که شور و هیجان، امید و ناامیدی، اشک و لبخند را در کنار هم به نمایش گذاشته است. در این میان، بسیاری از رانندگان که تا یک قدمی جام قهرمانی پیش رفته‌اند، ناگهان با ضربه‌ای غیرمنتظره، رؤیای خود را بر باد رفته دیده‌اند. این ضربه می‌توانست خرابی فنی موتور، یک خطای کوچک در رانندگی، یک استراتژی اشتباه از سوی تیم یا حتی یک حادثه ساده و پیش‌بینی‌نشده در پیست باشد. اما نتیجه همیشه یکسان بوده است: نابودی امیدها و فرصت‌هایی که شاید دیگر هرگز تکرار نشوند.

به گزارش آخرین خودرو، فرمول یک همواره بیش از آنکه تنها یک رقابت سرعتی باشد، میدانی برای نمایش استقامت ذهنی، مهارت رانندگی و البته شانس نیز بوده است. راننده‌ای ممکن است فصل‌ها بجنگد، ده‌ها بار روی سکو بایستد و هزاران کیلومتر در سریع‌ترین خودروهای دنیا رانندگی کند اما در نهایت یک حادثه ناگهانی همه چیز را نابود کند. این همان چهره بی‌رحم ورزشی است که در عین جذابیت، قلب هواداران را بارها شکسته است.

یکی از به‌یادماندنی‌ترین نمونه‌ها، خرابی موتور مایکل شوماخر افسانه‌ای در گرندپری ژاپن ۲۰۰۶ بود. شوماخر که تا آن زمان در مسیر هشتمین قهرمانی خود قرار داشت، تنها به چند امتیاز دیگر نیاز داشت تا رکوردی دست‌نیافتنی بر جای بگذارد. اما درست در میانه رقابت، دود از موتور خودروی فراری او بلند شد و همه چیز در یک لحظه به پایان رسید. هواداران با ناباوری نظاره‌گر بودند که چگونه یک فصل رؤیایی در چند ثانیه به کابوسی فراموش‌نشدنی تبدیل شد. آن لحظه، نه فقط پایانی برای امیدهای شوماخر بلکه نقطه عطفی در تاریخ فرمول یک بود.

سال‌ها بعد، سباستین فتل، یکی دیگر از ستارگان آلمانی این رشته، در گرندپری خانگی آلمان ۲۰۱۸ شرایطی مشابه را تجربه کرد. فتل که در صدر جدول قرار داشت و بخت نخست قهرمانی به حساب می‌آمد، در حالی که هوادارانش در سکوها پرچم‌های قرمز فراری را تکان می‌دادند، ناگهان کنترل خودرو را از دست داد و در پیچ خیس پیست هاکنهایم به داخل شن‌ها رفت! تصاویر اشک‌های او درون خودرو، هنوز هم یکی از غم‌انگیزترین صحنه‌های این ورزش به شمار می‌رود. تنها یک خطای کوچک کافی بود تا مسیر تاریخ عوض شود و امیدهای یک فصل کامل بر باد رود.

این موارد تنها دو نمونه از فهرست طولانی لحظات تلخ تاریخ فرمول یک هستند. اگر نگاهی به گذشته بیندازیم، بارها چنین صحنه‌هایی تکرار شده است: تصادف‌های غیرمنتظره آیرتون سنا و آلن پروست در اواخر دهه هشتاد، خروج ناگهانی نایجل منسل از رقابت در سال ۱۹۸۶ به دلیل ترکیدن تایر، یا حوادثی که قهرمانی را از رانندگانی مثل فرناندو آلونسو و لوئیس همیلتون در برخی فصل‌ها گرفت. همه این‌ها ثابت می‌کند که در فرمول یک، هیچ چیز تا عبور از خط پایان در آخرین گرندپری قطعی نیست.

اما نکته جالب ماجرا در همین ناکامی‌ها نهفته است. لحظات تلخی که امیدها را نابود کرده‌اند، در عین حال بخشی از زیبایی و جذابیت این ورزش نیز محسوب می‌شوند. چرا که فرمول یک تنها درباره پیروزی نیست؛ شکست‌ها، ناکامی‌ها و لحظات از دست رفتن رؤیاها نیز همان‌قدر در ساختن تاریخ آن نقش داشته‌اند. برای هواداران، بازبینی این صحنه‌ها با وجود دردناک بودن، یادآور این حقیقت است که حتی بهترین‌ها هم اشتباه می‌کنند و حتی بزرگ‌ترین قهرمانان هم گاهی مغلوب شرایط می‌شوند. این صحنه‌ها به ما می‌آموزند که مسیر قهرمانی هرگز هموار نیست و در پشت هر جامی که بالا می‌رود، صدها رؤیای شکسته‌شده قرار نیز دارد.

در ادامه، با آخرین خودرو همراه باشید تا آن لحظات غم‌انگیز را دوباره تجربه کنید.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X