مدیرعامل ب ام و تغییر کرد؛ میلان ندلکوویچ از سال ۲۰۲۶ جایگزین اولیور زیپس میشود

گروه خودروسازی ب ام میلان ندلکوویچ (Milan Nedeljković) را به عنوان مدیرعامل جدید کمپانی انتخاب کرد. آقای ندلکوویچ که جایگزین اولیور زیپس میشود، از ۱۴ می ۲۰۲۶ بر صندلی مدیرعاملی ب ام و تکیه خواهد زد. این تغییر قابل پیش بینی بود، زیرا کمپانی آلمانی معمولاً سقف سنی ۶۰ سال را برای اعضای هیئت مدیره در نظر میگیرد.
جالب است بدانید ب ام و برای اولیور زیپس که سال گذشته ۶۰ ساله شد، این قانون را نادیده گرفته؛ در زمان پایان مدیریت هم وی ۶۲ ساله خواهد بود. همین استثنا برای مدیرعامل جدید نیز اعمال میشود؛ زیرا میلان ندلکوویچ اکنون ۵۶ ساله است و در پایان قراردادش در سال ۲۰۳۱ تقریباً هم سن آقای زیپس در زمان خروج از شرکت خواهد بود.
ورود مدیرعامل جدید همزمان با بزرگترین برنامه نوسازی محصولات
آقای ندلکوویچ که پیشتر مسئولیت بخش تولید ب ام و را بر عهده داشت، در مقطعی صندلی مدیریت را در اختیار میگیرد که ب ام و در میانه یک برنامه نوسازی عظیم محصول قرار دارد. این بازسازی گسترده از نسل جدید iX3 آغاز شده و تا پایان ۲۰۲۷ شامل ۴۰ مدل جدید و فیس لیفت خواهد شد. این موج بزرگ حاصل برنامه ریزی های اولیور زیپس در قالب پروژه آیندهساز نئو کلاس است.
سال آینده؛ شلوغترین سال برای ب ام و
طبق برنامه رسمی ب ام و، سال آینده شاهد معرفی نسل هشتم سری ۳ و همچنین سدان الکتریکی i3 خواهیم بود. علاوهبر اینها نسل پنجم کراس اوور محبوب X5 نیز در سال آینده معرفی خواهد شد. به گفته ب ام و، این نسل برای نخستین بار در نسخه کاملاً برقی در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. یک نسخه هیدروژنی هم که با همکاری تویوتا توسعه یافته، سال ۲۰۲۸ وارد بازار خواهد شد.
بازگشت مدلهای مهم و گسترش خانواده خودروهای الکتریکی
ب ام و در سال ۲۰۲۶ فیس لیفت سری ۷ را عرضه میکند و احتمالاً X4 به سبد محصولات کمپانی باز خواهد گشت، البته این بار تنها با پیشرانه تمام الکتریکی و با نام iX4. علاوه بر برندهای مینی، رولزرویس و موتوراد، ب ام و مالکیت برند آلپینا را نیز در اختیار دارد. این برند که در اوایل ۲۰۲۲ خریداری شد، از سال آینده مسیر راهبردی جدیدی در پیش خواهد گرفت. طبق این راهبرد، بازگشت آلپینا سری ۷ و معرفی مدل جدید X7 در برنامه قرار دارد.

ورود سه مدل جدید تا پایان دهه
بر اساس گزارشها، ب ام و قصد دارد تا پایان دهه حداقل سه مدل جدید را وارد سبد محصولات خود کند. یکی از این مدلها یک شاسی بلند آفرودی و مقاوم است که برای رقابت با مرسدس G کلاس و لندرور دیفندر طراحی خواهد شد؛ این خودرو احتمالاً بر پایه نسل بعدی X5 توسعه خواهد یافت و با قوای محرکه پلاگین هیبرید و تمام برقی تولید خواهد شد.
دو مدل دیگر، خودروهای الکتریکی اقتصادی خواهند بود؛ یکی هاچبک پنج درب که احتمالاً i1 نامگذاری خواهد شد و دیگری یک سدان چهار درب با نام احتمالی i2. گسترش خانواده محصولات برقی ب ام و شامل مدلهای iX4، iX5، iX6 و iX7 میشود. احتمالاً نسخه i3 تورینگ هم برای علاقهمندان مدلهای استیشن وارد این خانواده خواهد شد.
احتمال توقف تولید برخی مدلها
منابع داخلی میگویند مدل بحثبرانگیز iX به دلیل برنامههای ب ام و برای عرضه چندین شاسی بلند الکتریکی بزرگ در همین سگمنت، از خط تولید کنار گذاشته میشود. همچنین مدل XM با وجود طراحی متفاوت و پیشرانه قدرتمند، به خاطر فروش ضعیف به سرنوشت مشابهی دچار خواهد شد.
چالشهای بزرگ پیش روی مدیرعامل جدید ب ام و
میلان ندلکوویچ باید همزمان با مدیریت برنامههای گسترده نوسازی محصولات، در برابر قوانین سختگیرانهتر آلایندگی اروپا و رقابت فزاینده خودروسازان چینی ایستادگی کند. باید منتظر ماند و دید که آیا مدیرعامل جدید خواهد توانست همانند آقای زیپس کارنامه موفقی از خود بر جای بگذارد یا خیر.
ب ام و از سامانه خودران شرکت چینی مومنتا در محصولات خود استفاده می کند
آپشن های ایمنی و رفاهی ب ام و iX3 پرشیا خودرو
ب ام و X1 ؛ مشخصات فنی + امکانات
تحویل ۵۰ دستگاه ب ام و به جانبازان معزز توسط پرشیا خودرو




