موضوعات داغ روز:

مزدا پس از ۲۸ سال لوگوی خود را تغییر داد ؛ طراحی ساده‌ و تخت برای عصر دیجیتال

منتشر شده در 13 بهمن 1403 ساعت 15:00
تغییر لوگو مزدا

مزدا خود را برای استفاده از لوگویی جدید آماده می‌کند. این لوگو که پس از ۲۸ سال بروز آوری شده، طراحی مسطح‌تر و ساده‌تری دارد و در نمایشگر گوشی‌های هوشمند و سایر صفحات دیجیتال، خواناتر دیده می‌شود. باز طراحی لوگوی مزدا بزرگ‌ترین تغییر آن از سال ۱۹۹۷ تاکنون به حساب می‌آید. در آن زمان، لوگوی فعلی خودروساز محبوب ژاپنی با الهام از بال‌های مرغ دریایی معرفی شد.

لوگویی ساده اما آشنا

به گزارش آخرین خودرو، لوگوی بروز آوری‌ شده مزدا نخستین بار در جولای ۲۰۲۴ و هنگام ثبت آن در اداره ثبت اختراعات ژاپن، رسانه‌ای شد. برخلاف لوگوی کنونی که دارای بافت متالیک، لبه‌های تیز و عمق است، لوگوی جدید صاف طراحی شده؛ مزدا ادعا می‌کند که این طراحی ساده‌تر باعث می‌شود لوگو در نمایشگرهای دیجیتال وضوح بیشتری داشته باشد.

در لوگوی جدید، برخی تغییرات ظریف اما هدفمند مشاهده می‌شود. شکل کلی لوگو حالت گردتری نسبت به نسخه فعلی پیدا کرده و بال‌های منحنی‌ شکل آن اکنون با خطوط صاف و تیز جایگزین شده‌اند. همچنین ترکیب رنگ سیاه و سفید در این لوگو یک جذابیت بصری مینیمال و با کنتراست بالا ایجاد کرده است. اما نبود سایه‌ها و افکت‌های برجسته، سبب شده این طراحی جدید از حس سه‌بعدی و جلوه‌های نوری نسخه فعلی فاصله بگیرد.

لوگو مزدا

نگاهی به لوگوهای مزدا از زمان بدو تولد

مزدا در ۳۰ ژانویه ۱۹۲۰ تأسیس شد، اما نخستین وسیله نقلیه خود را که یک کامیونت سه‌ چرخ بود، در سال ۱۹۳۱ روانه بازار کرد. اولین خودروی سواری این برند یعنی مزدا R360 کوپه در سال ۱۹۶۰ معرفی شد. مزدا در طول تاریخ خود چندین تغییر در هویت بصری‌اش ایجاد کرده است. لوگوی اولیه این برند تصویری از یک فرز صنعتی بود که بعداً با تغییراتی در سبک تایپو گرافی و نمادهای گرافیکی جایگزین شد. در سال ۱۹۷۵ مزدا فونت جدیدی برای برند خود معرفی کرد. چند سال بعد و در ابتدای دهه ۹۰ میلادی لوگویی به شکل الماس طراحی شد. این لوگو در سال ۱۹۹۷، جای خود را به لوگوی فعلی که برگرفته از بال‌های مرغ دریایی است، داد.

روند جهانی تغییر لوگو در صنعت خودرو

با این تغییر، مزدا به جمع خودروسازانی می‌پیوندد که نشان‌های خود را مطابق با تحولات دیجیتالی بروز رسانی کرده‌اند. به عبارت دیگر باز طراحی لوگوی این شرکت بخشی از یک روند بزرگ‌تر در صنعت خودروسازی است که در آن طراحی‌ ساده و تخت در دستور کار قرار گرفته است. در سال‌های اخیر، خودروسازان مشهوری مانند فولکس واگن، آئودی، مینی، ب ام و، ولوو، لوتوس، سیتروئن، رنو، نیسان، فورد، بیوک، لانچیا، لامبورگینی، استون مارتین، جیلی و جگوار نیز نشان‌های خود را ساده‌سازی کرده‌اند.

لوگو جدید مزدا
ویدیو های پیشنهادی

۲ Responses to “مزدا پس از ۲۸ سال لوگوی خود را تغییر داد ؛ طراحی ساده‌ و تخت برای عصر دیجیتال”

  1. حکمت گفت:

    لوگوی قدیمی خیلی بهترِ ،،، جدیده انگار برند‌های کپیِ چینی!

    ۱۴
    ۷
  2. بهراد گفت:

    لوگو قبلی که خیلی قشنگ تر بود!!!

    ۵
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.