فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰

مکزیک هم با خودروهای چینی مقابله می کند؛ افزایش تعرفه واردات به ۵۰ درصد

منتشر شده در 23 شهریور 1404 ساعت 14:00
نویسنده سعید علیپور
مکزیک هم با خودروهای چینی مقابله می کند؛ افزایش تعرفه واردات به ۵۰ درصد

مکزیک یکی از کشورهایی است که خودروسازان چینی در سال‌های اخیر روی آن تمرکز کرده‌اند. صنعت خودرو یکی از ارکان این کشور به شمار می‌رود؛ از آنجایی که حضور پررنگ چینی‌ها این رکن اصلی را تهدید می‌کند، دولت تصمیم گرفته با افزایش تعرفه به مقابله با آنها بپردازد.

مقامات مکزیک گفته‌اند دیگر اجازه نخواهند داد سیل واردات مدل‌های ارزان‌قیمت چینی بازار داخلی را تهدید کند. در کنار واردات، مونتاژ و عرضه مدل‌های چینی که برند آنها تغییر داده شده نیز به یک معضل بزرگ تبدیل شده است. کار به جایی رسیده که حتی برند آمریکایی داج به این روش رو آورده؛ شاید بدانید سدان داج اتیتیود و کراس‌ اوور جرنی موجود در بازار مکزیک در واقع همان جی ای سی امپو و ترامپچی GS5 هستند که با نشان این برند فروخته می‎‌شوند.

مارسلو ابرارد کازوبون وزیر اقتصاد مکزیک، در رویدادی رسمی اعلام کرده که دولت این کشور در حال تدوین سیاست‌هایی برای حفاظت از صنایع استراتژیک داخلی است. او گفته مکزیک می‌خواهد تعرفه‌های جدیدی بر محصولات وارداتی از کشورهایی که با این کشور توافقنامه تجارت آزاد ندارند، اعمال کند.

مکزیک هم با خودروهای چینی مقابله می کند؛ افزایش تعرفه واردات به ۵۰ درصد

خودروهای سبک چینی، عامل اصلی نگرانی دولت مکزیک

یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های دولت مکزیک، واردات خودروهای سبک است. به گفته ابرارد، این خودروها با قیمت‌هایی پایین‌تر از موجودی واقعی بازار فروخته می‌شوند تا سهم بیشتری به دست آورند. او به ‌طور مستقیم به خودروسازان چینی اشاره کرده و افزوده: «صنعت خودروی مکزیک حدود ۲۳ درصد از کل تولیدات صنعتی کشور را تشکیل می‌دهد، بنابراین باید از آن محافظت کنیم.» به گفته او، نه‌ تنها خودرو بلکه قطعات یدکی و حتی فولاد نیز با قیمت‌های بسیار پایین وارد می‌شوند و این موضوع می‌تواند تهدیدی جدی برای اشتغال و تولید داخلی باشد.

تعرفه واردات بیش از دو برابر افزایش می‌یابد

وزیر اقتصاد مکزیک در نشست خبری با رسانه‌های محلی تأکید کرده که هم ‌اکنون خودروهای وارداتی از چین و برخی کشورهای آسیایی با تعرفه ۲۰ درصدی وارد مکزیک می‌شوند. اما با توجه به عرضه این محصولات پایین‌تر از قیمت مرجع، دولت تصمیم دارد این تعرفه را به ۵۰ درصد افزایش دهد. این اقدام قرار است جلوی فشار فزاینده بر خودروسازان داخلی را بگیرد.

فراتر از خودرو؛ ۱۴۶۳ گروه کالایی هدف تعرفه‌های جدید هستند

اقدامات دولت مکزیک به خودرو محدود نمی‌شود. طبق گزارش‌ رسانه‌های محلی، در مجموع ۱۴۶۳ گروه کالایی هدف تعرفه‌های جدید قرار خواهند گرفت. این گروه‌ها شامل لوازم الکترونیکی، اسباب بازی، مبلمان و البته قطعات خودرو می‌شوند. به گفته ابرارد، اجرای این سیاست می‌تواند بر سرنوشت حدود ۳۲۰ هزار شغل در کشور اثرگذار باشد.

خبرگزاری رویترز گزارش داده که این تعرفه‌ها باید ابتدا به تصویب کنگره مکزیک برسند. در صورت تأیید، نه تنها چین بلکه کشورهایی مانند کره ‌جنوبی، هند، اندونزی، روسیه، تایلند و ترکیه نیز از این تصمیم تأثیر خواهند پذیرفت.

ویدیو های پیشنهادی

One Response to “مکزیک هم با خودروهای چینی مقابله می کند؛ افزایش تعرفه واردات به ۵۰ درصد”

  1. ناشناس گفت:

    بعید میدونم بشه جلوی گک و بی وای دی . جیلی ایستاد

    ۲
    ۱

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X