میتسوبیشی اکلیپس کراس ۲۰۲۶ معرفی شد؛ همزاد ژاپنی رنو سنیک برقی

میتسوبیشی از نسل جدید اکلیپس کراس رونمایی کرد، اما این بار نه به شکلی که طرفداران آن را به خاطر دارند. این کراس اوور که اکنون به طور کامل الکتریکی شده، در واقع بر پایه رنو سنیک E-Tech و به طور اختصاصی برای بازار اروپا توسعه یافته است. شاید بدانید میتسوبیشی به گروه رنو نیسان پیوسته و مدلهای اخیر آن بر پایه محصولات این دو برند تولید میشوند.
اشتراکات زیاد میتسوبیشی اکلیپس کراس و رنو سنیک E-Tech
این اولین بار نیست که مدلی از میتسوبیشی بر پایه محصولی از رنو ساخته میشود، زیرا قبلاً دو مدل کلت و ASX به ترتیب بر اساس کلیو و کپچر تولید شدهاند. میتسوبیشی برای کاهش هزینههای خود تصمیم گرفته مدلهای مخصوص بازار اروپا را بر مبنای تولیدات رنو طراحی کند. نسل جدید اکلپیس کراس این مسیر را ادامه داده تا همکاری دو برند ژاپنی و فرانسوی بیش از پیش عمیقتر شود. در حال حاضر، تنها دو خودروی اسپیس استار و اوتلندر مدلهای اختصاصی میتسوبیشی در اروپا به حساب میآیند.
با وجود شباهتهای ظاهری زیاد با رنو سنیک، میتسوبیشی تلاش کرده تا هویت خود را به اکلیپس کراس ۲۰۲۶ اضافه کند. باز طراحی کاپوت، جلو پنجره و سپرها، استفاده از رینگهای ۱۹ و ۲۰ اینچی متفاوت و نوارهای کرومی در ستون عقب باعث شدهاند این کراس اوور چهرهای متمایز از سنیک داشته باشد. چراغهای LED دوگانه و جلو پنجره بسته هم یادآور طراحی اوتلندر هستند.

مشخصات فنی میتسوبیشی اکلیپس کراس ۲۰۲۶
همانطور که در ابتدا نیز اشاره شد، نسل جدید میتسوبیشی اکلیپس کراس از پیشرانه تمام الکتریکی بهره میبرد و روی پلتفرم CMF-EV ساخته شده است. در نسخه اولیه، یک موتور برقی روی محور جلو قرار دارد که میتواند ۲۱۵ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت این نسخه ۸.۴ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.
وظیفه تأمین انرژی اکلیپس کراس را باتری ۸۷ کیلووات ساعتی بر عهده دارد. این باتری طبق استاندارد معتبر WLTP تا ۶۰۰ کیلومتر مسافت، راننده را از شارژ مجدد بینیاز میکند و حداکثر با سرعت ۱۵۰ کیلووات شارژ میشود. شرکت میتسوبیشی برای افزایش دوام و کارایی، باتری را به سیستم خنککننده مایع تجهیز کرده است.

به گفته میتسوبیشی، نسخهای اقتصادی تر از این خودرو در سال ۲۰۲۶ معرفی میشود که از باتری ۶۰ کیلووات ساعتی و موتور ۱۶۸ اسب بخاری سود میبرد. برد این نسخه حدود ۴۲۰ کیلومتر خواهد بود.
ابعاد
طول بدنه میتسوبیشی اکلیپس کراس جدید ۴۴۷۰ میلیمتر عنوان شده که کمی کوتاهتر از نسل قبلی است. در مقابل فاصله محوری به ۲۷۸۵ میلیمتر افزایش یافته تا فضای داخلی بیشتری برای سرنشینان فراهم شود. فضای بار نیز بسته به موقعیت صندلیهای عقب بین ۴۷۸ تا ۱۶۷۰ لیتر متغیر است.

طراحی داخلی
در کابین، شباهت اکلیپس کراس برقی به رنو سنیک بیشتر آشکار میشود. نمایشگر پشت فرمان ۱۲.۳ اینچی بوده و نمایشگر عمودی سیستم سرگرمی اندازهای برابر با ۱۲ اینچ دارد. این سیستم به نرمافزار داخلی گوگل مجهز است. برای ایجاد تمایز، میتسوبیشی از تزئینات و روکشهای اختصاصی استفاده کرده؛ در نسخه فول، آپشن هایی مانند سقف شیشهای الکتروکرومیک، نورپردازی محیطی LED و سیستم صوتی هارمن کاردون در دسترس هستند.
تولید در فرانسه، برای اروپا
تولید نسل جدید میتسوبیشی اکلیپس کراس از سه ماهه پایانی ۲۰۲۵ در کارخانه Douai فرانسه آغاز خواهد شد. با توجه به سیاستهای تجاری و تعرفهها، این مدل در بازار آمریکا عرضه نمیشود. برای پر کردن خلأ موجود، میتسوبیشی قصد دارد کراس اوور برقی دیگری بر پایه نیسان لیف معرفی کند. این مدل احتمالاً در تابستان ۲۰۲۶ رونمایی خواهد شد.







کانسپت میتسوبیشی Elevance معرفی شد؛ شاسی بلند مفهومی با پیشرانه هیبریدی پنج موتوره
مقایسه میتسوبیشی اکلیپس کراس و هوندا CR-V ؛ دو خط فکری متفاوت
قیمت امروز انواع میتسوبیشی اوتلندر در بازار و کارخانه – ۳۰ شهریور ۱۴۰۴
شرایط فروش شاسی بلند جدید میتسوبیشی اعلام شد – شهریور ۱۴۰۴





واقعا این تغییرات لازم بود
اکلیپس کراس وارداتی رو ببینین متوجه میشین یک دهه عقب تره از دنیا
این سیستم واردات یک کراس اوور اقتصادی ۲۵ هزار دلاری را با قیمت سه و نیم میلیارد به مشتری ایرانی قالب می کند یعنی عملا قیمت یک کراس اوور لوکس را از مردم می گیرند.