%۱۲.۹۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۴
بک X3 پرو
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
کی ام سی X5
۲,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۴۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷۷
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
اطلس GL
۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۵
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۰۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۸
شاهین اتوماتیک
۱,۳۶۷,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۸۵
شاهین GL
۱,۱۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۴
اکستریم LX
۳,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۰۳
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۷
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۴
جک J4
۱,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
رانا پلاس
۹۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۱
اکستریم VX
۶,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۱۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۲۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۹
ری را
۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۲
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۹
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۸.۴۶
کی ام سی J7
۲,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۹
کی ام سی T9
۳,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
ساینا S
۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۶
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
کوییک S
۷۳۲,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۴
آریسان ۲
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱۲.۹۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۴
بک X3 پرو
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
کی ام سی X5
۲,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۴۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷۷
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
اطلس GL
۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۵
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۰۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۸
شاهین اتوماتیک
۱,۳۶۷,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۸۵
شاهین GL
۱,۱۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۴
اکستریم LX
۳,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۰۳
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۷
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۴
جک J4
۱,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
رانا پلاس
۹۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۱
اکستریم VX
۶,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۱۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۲۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۹
ری را
۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۲
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۹
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۸.۴۶
کی ام سی J7
۲,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۹
کی ام سی T9
۳,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
ساینا S
۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۶
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
کوییک S
۷۳۲,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۴
آریسان ۲
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰

نسخه نهایی تاتا هریر برقی معرفی شد ؛ اولین کراس اوور برقی چهار چرخ محرک کمپانی

منتشر شده در 30 دی 1403 ساعت 13:00
نویسنده سعید علیپور
نسخه نهایی تاتا هریر برقی

تاتا موتورز پس از نمایش کانسپت هریر EV در نمایشگاه خودروی اتو اکسپو ۲۰۲۳، اکنون نسخه تولیدی این شاسی‌بلند برقی را به نمایشگاه اتو اکسپو ۲۰۲۵ آورده است. این نسخه بر پایه یک پلتفرم بنزینی ارتقا یافته توسعه پیدا کرده و با مشخصاتی قابل قبول به فروش خواهد رسید. نکته جالب اینکه در زمان رونمایی، تاتا این خودرو را بدون راننده و با استفاده از قابلیت فراخوانی به روی صحنه آورد تا حضار را شگفت‌زده کند.

پلتفرم پیشرفته و سیستم چهارچرخ متحرک

تاتا هریر برقی در واقع نسخه الکتریکی کراس اووری با همین نام است، بنابراین نمی‌توان آن را یک مدل کاملاً جدید که از ابتدا بر پایه پیشرانه الکتریکی طراحی شده باشد، تصور کرد. این خودرو بر اساس پلتفرم تاتا Gen 2 acti.ev تاتا طراحی شده، شاید بدانید این پلتفرم نسخه‌ای اشتقاق‌ یافته از پلتفرم امگای شرکت لندرور محسوب می‌شود. با تغییرات اعمال شده، اکنون امکان تجهیز خودروهای مجهز به این پلتفرم به دو موتور برقی و سیستم چهار چرخ محرک فراهم شده است.

تاتا هریر برقی با پیشرانه دو موتوره در دسترس خواهد بود. درباره خروجی دقیق این پیشرانه اطلاعاتی در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته، ولی گشتاور آن حدود ۵۰۰ نیوتن متر اعلام شده است.

تاتا هریر برقی

طراحی خارجی تاتا هریر برقی

طراحی نسخه تولیدی هریر برقی شباهت زیادی به مدل درون‌سوز دارد، اما تغییراتی برای متمایز کردن نسخه برقی اعمال شده است. در این مدل جدید، طراحی جلوپنجره و سپرهای جلو و عقب تفاوت‌هایی با نسخه درون‌سوز دارد، رینگ‌های آلیاژی برای بهبود برد حرکتی، آیرودینامیک طراحی شده و دارای رنگی دوگانه هستند. نشان «EV» موجود روی درب‌های جلو و درب صندوق عقب، بر برقی بودن این نسخه تاکید می‌کند.

کابین پیشرفته و مجهز

طبق انتظار در داخل کابین نیز تاتا هریر برقی شباهت‌های زیادی به نسخه درون‌سوز دارد. این نسخه جدید از امکانات بیشتری سود می‌برد که عبارتند از:

نمایشگر مرکزی ۱۲.۳ اینچی لمسی

پنل کنترل لمسی سیستم تهویه مطبوع

شارژ خودرو به خودرو (V2V)

شارژ یا تامین برق لوازم الکترونیکی (V2L)

حالت‌های جدید رانندگی در شرایط مختلف

فناوری‌های ارتباطی پیشرفته

پشتیبانی از بروز رسانی‌ های نرم‌افزاری از راه دور

طراحی تاتا هریر برقی

زمان عرضه و رقبای تاتا هریر برقی

عرضه تاتا هریر همین امسال راهی خیابان‌های هند خواهد شد. قیمت این کراس اوور برقی در ماه مارس مشخص می‌شود، با این حال نشریات محلی قیمتی بین ۲.۵ الی ۳ میلیون روپیه را برای آن پیش بینی می‌کنند. با نرخ روز ارز این رقم معادل حدود ۲.۳ الی ۲.۸ میلیارد تومان می‌شود. ماهیندرا BE 6، هیوندای کرتا الکتریک و سوزوکی ویتارا برقی از جمله رقبای این خودرو هستند.

ویدیو های پیشنهادی
  1. Dariush گفت:

    متاسفانه یک عکس درست حسابی از ماشین نشون دادین؟!!!!
    خیر
    چرا وقتی عکس ماشین و کابین ماشین و ندارین مطلب میزنین!؟!

    ۵
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X