%۰.۳۶
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۹
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
آریسان ۲
۷۴۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۵
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۸
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۶,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم LX
۳,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۱
سورن پلاس - XU7P
۸۸۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
ری را
۱,۸۵۵,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۱
هایما ۸S
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
مزدا 3
۴,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۹
شاهین اتوماتیک
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۲۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۳
فونیکس آریزو 8
۳,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
شاهین GL
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
کوییک S
۶۷۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
ساینا S
۶۶۶,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
ساینا S دوگانه سوز
۷۶۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
اطلس G
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۹
بک X3 پرو
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۳
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
کی ام سی ایگل
۱,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۶
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
کی ام سی J7
۲,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۴۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
اطلس GL
۷۴۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۹
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
آریسان ۲
۷۴۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۵
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۸
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۶,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم LX
۳,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۱
سورن پلاس - XU7P
۸۸۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
ری را
۱,۸۵۵,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۱
هایما ۸S
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
مزدا 3
۴,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۹
شاهین اتوماتیک
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۲۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۳
فونیکس آریزو 8
۳,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
شاهین GL
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
کوییک S
۶۷۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
ساینا S
۶۶۶,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
ساینا S دوگانه سوز
۷۶۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
اطلس G
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۹
بک X3 پرو
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۳
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
کی ام سی ایگل
۱,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۶
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
کی ام سی J7
۲,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۴۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
اطلس GL
۷۴۷,۰۰۰,۰۰۰

نفرین مارینابی برای ورشتپن ؛ قهرمانی تیم‌ مک‌لارن و پیروزی راسل در گرندپری سنگاپور

منتشر شده در 15 مهر 1404 ساعت 14:00
نویسنده علیرضا تمدنی

جورج راسل (George Russell) با عملکردی چشمگیر، پیروزی را در گرندپری سنگاپور از آن خود کرد در حالی که تیم مک‌لارن (McLaren) قهرمانی تیمی را برای دومین فصل متوالی به خانه برد. راننده مرسدس، جایگاه اول را به یک پیروزی بی‌نقص تبدیل کرد و اجازه هرگونه واکنشی به مکس ورشتپن و لاندو نوریس نداد.

نفرین مارینابی برای ورشتپن ؛ قهرمانی تیم‌ مک‌لارن و پیروزی راسل در گرندپری سنگاپور

به گزارش آخرین خودرو، در همان دور ابتدای مسابقه، لاندو نوریس و اسکار پیاستری با هم برخورد مختصری داشتند و در حالی که پیاستری (Piastri) نارضایتی خود را از نحوه‌ی وقوع این حادثه ابراز کرد، راسل با عملکردی عالی همچنان پیشتاز مسابقه بود و به دومین پیروزی فصل ۲۰۲۵ و پنجمین پیروزی دوران حرفه‌ای خود دست یافت.

ورشتپن برای حفظ جایگاه دوم در حالی که نوریس در دقایق پایانی او را تعقیب می‌کرد، با مشکل مواجه بود اما راننده‌ی ردبول به خوبی دفاع کرد و جایگاه خود را حفظ کرد. نوریس مجبور شد به مقام سوم بسنده کند و پیاستری در جایگاه چهارم قرار گرفت و  همین امتیازات برای تیم مک‌لارن کافی بود تا برای دومین فصل متوالی قهرمان تیمی مسابقات F1 شود.

نفرین مارینابی برای ورشتپن ؛ قهرمانی تیم‌ مک‌لارن و پیروزی راسل در گرندپری سنگاپور

کیمی آنتونلی (Kimi Antonelli) با انگیزه‌ای قوی به جایگاه پنجم رسید و به جمع امتیازات تیم مرسدس (Mercedes) اضافه کرد، در حالی که چارلز لکلرک بالاتر از هم‌تیمی خود یعنی لوئیس همیلتون (Lewis Hamilton)، در جایگاه ششم قرار گرفت. با این حال، قهرمان هفت دوره مسابقات جهانی پس از اهتزاز پرچم شطرنجی و دریافت جریمه پنج ثانیه‌ای پس از مسابقه، به دلیل تخطی از محدودیت‌های پیست مورد جریمه قرار گرفت و به جایگاه هشتم سقوط کرد.

نفرین مارینابی برای ورشتپن ؛ قهرمانی تیم‌ مک‌لارن و پیروزی راسل در گرندپری سنگاپور

فرناندو آلونسو که در پایان مسابقه از رسیدن به همیلتون بازماند، در نتیجه تنزل رتبه همیلتون به جایگاه هفتم ارتقا یافت. اولی بیرمن در جایگاه نهم برای تیم هاس دو امتیاز کسب کرد و کارلوس ساینز (Carlos Sainz) پس از دو بار رد صلاحیت ویلیامز از مرحله زمانگیری، به جمع ده نفر برتر بازگشت.

نفرین مارینابی برای ورشتپن ؛ قهرمانی تیم‌ مک‌لارن و پیروزی راسل در گرندپری سنگاپور

ایزاک هاجار از تیم Racing Bulls یازدهم شد و یوکی سونودا از ردبول در جایگاه دوازدهم و لنس استرول از استون مارتین در جایگاه سیزدهم قرار گرفتند. الکس آلبون به جایگاه چهاردهم رضایت داد در حالی که لیام لاوسون با ماشین Racing Bulls، پانزدهم شد. در مسابقه‌ای که هیچ راننده‌ای از جریان مسابقه کنار گذاشته نشد، فرانکو کولاپینتو (Franco Colapinto) از تیم Alpine (رده شانزدهم)، گابریل بورتولتو از تیم کیک سائوبر (Kick Sauber) (رده هفدهم)، استبان اوکان از تیم هاس (رده هجدهم)، پیر گسلی از تیم Alpine (رده نوزدهم) و نیکو هالکنبرگ از تیم کیک سائوبر رده بیستم را کسب کردند.

نفرین مارینابی برای ورشتپن ؛ قهرمانی تیم‌ مک‌لارن و پیروزی راسل در گرندپری سنگاپور

در جدول کلی فصل ۲۰۲۵، اسکار پیاستری با کسب ۳۳۶ همچنان صدر نشین است و لاندو نوریس با ۳۱۴ امتیاز و مکس ورشتپن با ۲۷۳ امتیاز در تعقیب او هستند. شایان ذکر است که مرحله بعدی مسابقات در تاریخ ۲۷ مهر ۱۴۰۴ و در ایالات متحده امریکا برگزار خواهد شد.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X