مزدا 3
۴,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۲۸۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۶
کیا اسپورتیج
۶,۱۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
هایما ۸S
۲,۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ساینا S
۶۴۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۰۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳
اکستریم LX
۳,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۰۹۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
کی ام سی ایگل
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۸۸۸,۰۰۰,۰۰۰
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۳۳,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۹۹۸,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۵۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۶
اکستریم VX
۶,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۶
جک J4
۱,۲۸۷,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۵۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
کی ام سی T9
۳,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۳
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۲۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۹
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۵۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۱
شاهین اتوماتیک
۱,۲۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
اطلس G
۷۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ساینا S دوگانه سوز
۷۲۴,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
ریسپکت - تیپ 2
۱,۸۳۵,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۷۱۷,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۰۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
کی ام سی X5
۲,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۸,۰۰۰,۰۰۰
سورن پلاس - XU7P
۸۶۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۰۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۲
بک X3 پرو
۱,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۱
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۳
آریسان ۲
۶۹۶,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۲۸۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۶
کیا اسپورتیج
۶,۱۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
هایما ۸S
۲,۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ساینا S
۶۴۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۰۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳
اکستریم LX
۳,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۰۹۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
کی ام سی ایگل
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۸۸۸,۰۰۰,۰۰۰
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۳۳,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۹۹۸,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۵۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۶
اکستریم VX
۶,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۶
جک J4
۱,۲۸۷,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۵۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
کی ام سی T9
۳,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۳
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۲۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۹
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۵۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۱
شاهین اتوماتیک
۱,۲۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
اطلس G
۷۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ساینا S دوگانه سوز
۷۲۴,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
ریسپکت - تیپ 2
۱,۸۳۵,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۷۱۷,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۰۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
کی ام سی X5
۲,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۸,۰۰۰,۰۰۰
سورن پلاس - XU7P
۸۶۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۰۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۲
بک X3 پرو
۱,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۱
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۳
آریسان ۲
۶۹۶,۰۰۰,۰۰۰

نوریس برنده جایزه بزرگ اتریش ؛ ورشتپن DNF !

منتشر شده در 09 تیر 1404 ساعت 13:00
نویسنده علیرضا تمدنی
نوریس برنده جایزه بزرگ اتریش ؛ ورشتپن DNF !

لاندو نوریس پس از اینکه در رقابت مستقیم برای کسب پیروزی، هم‌تیمی خود، اسکار پیاستری، را شکست داد و به پیروزی رسید، به مسیر پیروزی در گرند پری اتریش بازگشت. مکس ورشتپن، رقیب اصلی او، در یک حادثه در دور اول با کیمی آنتونلی از دور مسابقه حذف شد.

نوریس برنده جایزه بزرگ اتریش ؛ ورشتپن DNF !

به گزارش آخرین خودرو، نوریس در پیچ ۱، جایگاه اول را به پیشتازی تبدیل کرد اما خیلی زود تحت فشار شدید پیاستری، صدرنشین فعلی مسابقات، قرار گرفت. پیاستری چندین حمله انجام داد و در یک مقطع با قدرت از سد حریف گذشت اما جایگاه‌ها به سرعت تغییر می کردند. پس از یک برخورد بسیار نزدیک در هنگام ترمز گیری برای پیچ ۴، که باعث قفل شدن پیاستری و برخورد نزدیک او به پشت نوریس شد، این راننده استرالیایی با لاستیک‌های شروع مسابقه کمی بیشتر از حد معمول سرعت گرفت تا در ادامه مسابقه برتری خود را حفظ کند. در حالی که پیاستری در مراحل مختلف در طول دور دوم و سوم، تایم‌ شیت‌ ها را به نفع خودش زده بود، نوریس به اندازه کافی سرعت داشت تا جایگاه اول را حفظ کند و پرچم پایانی را به دست آورد تا سومین پیروزی فصل و اولین پیروزی خودش از گرندپری موناکو ماه گذشته را رقم زده باشد.

در غیاب فرد واسر (Fred Vasseur)، رئیس تیم فراری که به دلایل شخصی قبل از مسابقه به خانه سفر کرده بود، فراری‌های ارتقا یافته در مسیر رسیدن به سکو با چارلز لکلرک و کسب مقام چهارم با لوئیس همیلتون، مسابقات آرام اما پرباری را پشت سر گذاشتند.

جورج راسل تنها راننده مرسدس در جایگاه پنجم بود، و کیمی آنتونلی، هم‌تیمی تازه‌کارش، در دور اول به طرز غیرمنتظره ای در پیچ سوم در حال ترمزگیری به ورشتپن برخورد کرد و هر دو راننده را از دور مسابقه حذف کرد. ناظران بعداً برای آنتونلی سه رتبه جریمه خط شروع مسابقه درنظر گرفتند.

نوریس برنده جایزه بزرگ اتریش ؛ ورشتپن DNF !

لیام لاوسون با استفاده از فرصت به دست آمده، جایگاه خود در بین شش نفر برتر خط شروع را به یک پایان خط شش نفره برتر تبدیل کرد و از فرناندو آلونسو، قهرمان دو دوره جهان، از آستون مارتین و بورتولتو از کیک سائوبر که اولین امتیازهای فرمول یک خود را کسب کرد، پیشی گرفت.

یک ریکاوری عالی از انتهای جدول، سومین پایان امتیازی متوالی را برای نیکو هالکنبرگ به ارمغان آورد که پاداش دو امتیازی را برای تیم سائوبر به همراه داشت، در حالی که استبان اوکان با کسب رتبه ۱۰ برای هاس Top 10 را تکمیل کرد.

اولی بیرمن به دنبال هم‌تیمی‌اش، اوکان، در جایگاه یازدهم قرار گرفت، ایزاک هاجار با ماشین دیگر ریسینگ بولز در جایگاه دوازدهم قرار گرفت و پیر گسلی به دلیل مشکلات شدید تعادل در ماشین آلپین خود، از رقابت برای امتیازگیری به جایگاه سیزدهم سقوط کرد.

نفر بعدی لنس استرول بود که سرعت تمرینی چشم‌نوازش را نتوانست به مرحله تعیین خط یا مسابقه منتقل کند، در حالی که فرانکو کولاپینتو (آلپاین) و یوکی سونودا (ردبول) آخرین رانندگانی بودند که از خط پایان عبور کردند.

کولاپینتو در مراحل پایانی مسابقه، زمانی که راننده مک‌ لارن در حال سبقت گرفتن از پیا ستری بود، نزدیک بود با او برخورد کند، حادثه‌ای که باعث شد این راننده فرمول یک پنج ثانیه جریمه شود اما تاثیری بر موقعیت او در پایان مسابقه نداشت.

سونودا به دلیل اینکه کولاپینتو را در اوایل مسابقه spin کرده بود، با جریمه ۱۰ ثانیه‌ای مواجه شد، در حالی که ورشتپن و آنتونلی به همراه الکس آلبون و کارلوس ساینز، رانندگان ویلیامز، نتوانستند تا مسابقه را به اتمام برسانند؛ درواقع کارلوس ساینز پس از مشکل در خط شروع، نتوانست مسابقه را آغاز کند.

نوریس برنده جایزه بزرگ اتریش ؛ ورشتپن DNF !

در جدول کلی فصل ۲۰۲۵ و با اتمام این دور، اسکار پیاستری استرالیایی با با ۲۱۶ امتیاز در صدر قرار دارد و لاندو نوریس بریتانیایی با ۲۰۱ امتیاز و مکس ورشتپن با ۱۵۵ امتیاز در تعقیب او هستند.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X