پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰

نگاهی به بازار خودروهای برقی لوکس در چین ؛ افت تقاضا و کاهش معرفی مدل‌های جدید

منتشر شده در 15 دی 1403 ساعت 18:00
نویسنده سعید علیپور
بازار خودروهای برقی لوکس در چین

سال گذشته تقریباً هر چند روز و یا نهایتاً چند هفته یک بار، شاهد معرفی یک خودروی برقی لوکس در چین بودیم. اما ظاهراً در سال ۲۰۲۵ وضعیت کمی متفاوت خواهد بود، چرا که کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند بازار خودروهای لوکس در چین به حد اشباع رسیده و تقاضا برای چنین مدل‌های رو به کاهش است.

بازیگران اصلی در بازار خودروهای برقی لوکس چین

قیمت خودروهای لوکس برقی در چین از ۳۰۰ هزار یوان، معادل ۴۱ هزار دلار، آغاز می‌شود.از جمله برند های فعال در این بخش از بازار باید به اکسپنک (شیائوپنگ)، نیو، لی اتو، زیکر و بی وای دی اشاره کنیم. تمامی این برند ها محصولات جذابی در سبد محصولات خود دارند، اما از آنجایی که مدل‌های لوکس تنها بخش کوچکی از بازار را به خود اختصاص داده‌اند، احتمال رشد آنها کم ارزیابی می‌شود. آنطور که مدیر یکی از نشریات چینی پیش‌بینی کرده، این موضوع باعث خواهد شد برندهای مذکور مدل‌های جدید کمتری را در سال جاری رونمایی کنند.

خودروهای برقی لوکس

به گفته فیت ژانگ مدیر سایت CnEVPost برندهای لوکس تمرکز خود را بیشتر معطوف بروز آوری مدل‌های فعلی خواهند کرد. از دید وی، بازار خودروهای برقی لوکس به راحتی قابل گسترش نیست و امسال برند های حاضر در این بخش با چالش‌های متعددی مواجه خواهند شد. یکی از این چالش‌ها جنگ قیمتی است که بین خودروسازان چینی شکل گرفته؛ این جنگ به نوعی شرکت‌ها را وارد مرحله تنازع برای بقا کرده است.

سهم ۱۰ درصدی مدل‌های برقی لوکس

طبق آمار، حدود ۱۰ درصد از بازار مدل‌های الکتریکی به خودروهای برقی لوکس اختصاص دارد. هر چند در سال‌های اخیر فروش این دسته مدام رشد کرده، ولی در ماه‌های اخیر از شتاب رشد کاسته شده است. 

نگاهی دقیق‌تر به داده‌های فروش نشان می‌دهد تنها چند برند انگشت‌ شمار در بازار خودروهای لوکس برقی به موفقیت رسیده‌ و بسیاری از آنها با نبود مشتری و ضرر و زیان در سرمایه‌ گذاری‌ ها روبرو شده‌اند. این امر همانند یک زنگ خطر بوده و شرکت‌های فعال، به خصوص برند های جدید را محتاط کرده است.

خودرو لوکس برقی

از میان برند هایی که نتوانسته‌اند در سال ۲۰۲۴ عملکرد موفقی داشته باشند، باید به استارتاپ هیومن هورایزنز (Human Horizons) اشاره کنیم. این شرکت نوپا که در سال ۲۰۲۳ کمتر از ۸ هزار خودرو به مشتریان خود تحویل داده، آگوست گذشته اعلام ورشکستگی کرد. در ماه دسامبر هم برند جیو (Jiyue) که از زیرمجموعه‌های جیلی است، تا مرز فروپاشی پیش رفت.

ادامه رشد بازار خودروهای انرژی نو

با آنکه استقبال از مدل‌های برقی لوکس کاهش پیدا کرده، اما انتظار می‌رود بازار خودروهای الکتریکی امسال رشد قابل توجهی داشته باشد. بر اساس پیش‌بینی‌ها سهم خودروهای انرژی نو در پایان سال با ۲۸ درصد رشد، به ۱۵.۷۸ میلیون دستگاه خواهد رسید. بد نیست اشاره کنیم در چین خودروهای انرژی نو شامل مدل‌های تمام الکتریکی، هیبریدی شارژی و هیدروژنی می‌شود.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X