نیسان فرانتیر پرو در شانگهای معرفی شد؛ پیکاپی هیبریدی شارژی با ۴۰۲ اسب بخار قدرت

با آغاز به کار نمایشگاه خودروی شانگهای، خودروسازان یک به یک در حال رونمایی از جدیدترین محصولات خود هستند. شرکت نیسان به عنوان یکی از خودروسازان آسیایی با پیکاپ فرانتیر پرو در این دوره حاضر شده است. نکته جالب توجه اینکه این خودرو بر پایه نیسان دانگ فنگ Z9 توسعه پیدا کرده و اولین پیکاپ کمپانی است که به پیشرانه هیبریدی شارژی (پلاگین هیبرید) تجهیز میشود.
پیکاپ جدید نیسان فرانتیر پرو در استودیوی طراحی نیسان در شانگهای خلق شده و از چهرهای بروز و مدرن برخوردار است. به لطف خروجی ۴۰۰ اسب بخاری پیشرانه، این پیکاپ هیبریدی شارژی حرفهای زیادی برای گفتن در برابر رقبا خواهد داشت.
طراحی برگرفته از میراث نیسان
از آنجایی که نیسان فرانتیر پرو بر پایه پیکاپ Z9 ساخته شده، از نظر ظاهری شباهت زیادی با آن دارد. با این حال برای ایجاد تمایز و البته ادای احترام به وانت معروف D21، در برخی جزئیات تفاوتهایی دیده میشود. برای مثال در فرانتیر پرو، چراغهای جلو با سه نوار نورانی منقطع به یکدیگر متصل شدهاند. این سه نوار در حقیقت به ورودی هوای سه گانه کاپوت نیسان یا داتسون D21 اشاره دارد. از لحاظ فرم جلوپنجره و سپر هم این دو پیکاپ متفاوت از هم هستند.

در نمای عقب چراغها تا قسمت میانی امتداد یافته و به نام نیسان که با حروفی بزرگ درج شده، ختم میشوند. سپر به کار رفته در این بخش نیز متفاوت از دانگ فنگ Z9 است.
ابعادی بزرگتر از نسخه آمریکایی
نیسان فرانتیر پرو طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۵۵۲۰، ۱۹۶۰ و ۱۹۵۰ میلیمتر دارد. با چنین ابعادی باید گفت این خودرو در مقایسه با نسخه D41 که در آمریکا عرضه میشود، جثه بزرگتری دارد. ناگفته نماند فاصله محوری این پیکاپ هیبریدی شارژی ۳۳۰۰ میلیمتر و وزن آن بسته به نسخه، بین ۲۵۰۰ تا ۲۵۴۰ کیلوگرم اعلام شده است. تمامی مدلهای این خودرو روی رینگهای ۱۸ اینچی و تایرهای ۲۶۵/۶۵ سوار میشوند.

مشخصات فنی نیسان فرانتیر پرو
قلب تپنده این پیکاپ ژاپنی چینی یک پیشرانه هیبریدی شارژی است که قلب اصلی آن را موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ تشکیل میدهد؛ یک موتور برقی نصبشده در جعبه دنده هم آن را یاری میکند. این دو موتور با همکاری هم ۴۰۲ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور در اختیار راننده قرار میدهند. در رابطه با ظرفیت باتری، اطلاعاتی منتشر نشده، ولی میدانیم که بر اساس استاندارد چینی CLTC، فرانتیر پرو توانایی پیمایش ۱۳۵ کیلومتر مسافت در حالت تمام برقی را دارد.

تواناییهای آفرود بالا
سیستم تعلیق پیکاپ پلاگین هیبرید نیسان فرانتیر پرو در جلو از نوع مستقل با بازوهای دوبل جناقی و در عقب از نوع پنج بازوی اتصالی است. بهرهگیری از این نوع تعلیق همراه با قفل دیفرانسیل عقب الکترومکانیکی تواناییهای آفرودی این پیکاپ دو رگه را افزایش میدهد. همچنین سیستم دو دیفرانسیل با حالات انتخاب دستی 4High و 4Low، حالتهای رانندگی پرفورمنس و برف به همراه دو برنامه هیبرید و برقی نیز وجود دارند که راننده بسته به شرایط میتواند از آنها استفاده کند.

کابینی مدرن و مجهز
فضای داخلی نیسان فرانتیر پرو با رنگ زرد نئونی طراحی شده و داشبورد آن از یک نمایشگر بزرگ ۱۴.۶ اینچی میزبانی میکند. اطلاعات ضروری هم از طریق صفحه نمایش ۱۰ اینچی در اختیار راننده گذاشته میشود. امکاناتی نظیر گرمکن، سردکن و ماساژور صندلیهای جلو نیز با پرداخت هزینه اضافی قابل سفارش هستند. همچنین با اتکا به فناوری Vehicle-to-Load، این پیکاپ میتواند از طریق پورت نصبشده در قسمت عقب تا ۶ کیلووات برق برای دستگاههای دیگر تأمین کند.


عرضه در بازارهای جهانی، به جز آمریکا
نیسان در نظر دارد فرانتیر پرو را علاوهبر چین، در بازارهای بینالمللی نیز به فروش برساند. به دلیل تعرفههای سنگین وارداتی، عرضه این پیکاپ در بازار آمریکا بعید به نظر میرسد. در جدول زیر میتوانید مشخصات این پیکاپ جدید را به طور خلاصه مشاهده نمایید.
نوع پیشرانه | پلاگین هیبریدی (موتور ۱.۵ لیتری توربو + موتور برقی) |
قدرت ترکیبی | ۴۰۲ اسب بخار (۳۰۰ کیلووات) |
گشتاور | ۸۰۰ نیوتن متر |
طول | ۵۵۲۰ میلیمتر |
عرض | ۱۹۶۰ میلیمتر |
ارتفاع | ۱۹۵۰ میلیمتر |
فاصله بین محورها | ۳۳۰۰ میلیمتر |
وزن | بین ۲۵۰۰ تا ۲۵۴۰ کیلوگرم |
شعاع پیمایش برقی | ۱۳۵ کیلومتر بر اساس استاندارد CLTC |
اندازه نمایشگر مرکزی | ۱۴.۶ اینچ |


آخرین قمارهای نیسان…