%۰.۸۳
هایما ۸S
۲,۹۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
ساینا S
۷۹۱,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۷
جک J4
۱,۴۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
شاهین اتوماتیک
۱,۴۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۸۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۱
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۲
ساینا S دوگانه سوز
۸۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
آریسان ۲
۸۲۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
اطلس GL
۹۰۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
فوتون تونلند G7
۳,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
کی ام سی T9
۴,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
مزدا 3
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۱
اکستریم LX
۳,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
فونیکس آریزو 8
۳,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۴۹,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
کوییک S
۷۸۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۵
اکستریم VX
۶,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۹
رانا پلاس
۱,۰۵۲,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۸
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
کی ام سی ایگل
۱,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۶
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۴,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
کی ام سی X5
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
بک X3 پرو
۱,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
شاهین GL
۱,۲۶۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۲
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۴
اطلس G
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۳
هایما ۸S
۲,۹۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
ساینا S
۷۹۱,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۷
جک J4
۱,۴۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
شاهین اتوماتیک
۱,۴۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۸۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۱
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۲
ساینا S دوگانه سوز
۸۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
آریسان ۲
۸۲۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
اطلس GL
۹۰۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
فوتون تونلند G7
۳,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
کی ام سی T9
۴,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
مزدا 3
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۱
اکستریم LX
۳,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
فونیکس آریزو 8
۳,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۴۹,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
کوییک S
۷۸۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۵
اکستریم VX
۶,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۹
رانا پلاس
۱,۰۵۲,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۸
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
کی ام سی ایگل
۱,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۶
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۴,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
کی ام سی X5
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
بک X3 پرو
۱,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
شاهین GL
۱,۲۶۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۲
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۴
اطلس G
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰

نیسان قوانین سختگیرانه را دلیل اصلی توقف تولید GT-R اعلام کرد

منتشر شده در 05 مهر 1403 ساعت 16:30
نویسنده سعید علیپور
توقف تولید GT-R

نسل کنونی نیسان GT-R که با کد R35 شناخته می‌شود، از دسامبر ۲۰۰۷ روی خط تولید قرار داشته و با ۱۷ سال سن یکی از سالخورده‌ترین مدل‌های موجود به شمار می‌رود. مثل نسل‌های پیشین، این نسل نیز به زودی از جاده‌های جهان خداحافظی خواهد کرد. به گفته نیسان، مدل ۲۰۲۵ آخرین مدل از GT-R خواهد بود و پس از آن این خودروی محبوب ژاپنی به خاطره‌ها خواهد پیوست.

آنطور که نیسان اعلام کرده قوانین سخت‌گیرانه دلیل اصلی توقف تولید GT-R است. پیر لوینگ، مدیر محصولات جهانی نیسان طی مصاحبه‌ اخیر خود با مجله تاپ گیر در این رابطه اظهار کرده: «ما دوست داشتیم ۱۷ سال دیگر نیز این خودرو را تولید کنیم، اما قوانین مانع از آن می‌شوند.»

نیسان GT-R

شاید بدانید نیسان GT-R در جولای ۲۰۲۱ به دلیل قوانین جدید مربوط به میزان صدای تولید در اروپا بازنشسته شد. پیش از آن نوبت به حذف از بازار استرالیا رسید. کوپه ژاپنی ملقب به گودزیلا نتوانست خود را با قوانین و استانداردهای جدید تصادف از کنار در استرالیا تطبیق دهد.

آینده‌ای مبهم برای پرچمدار نیسان

در جهان خودرو مرسوم است که پیش از پایان تولید یک نسل، نسل جایگزین معرفی می‌شود. اما متأسفانه این موضوع درباره نیسان GT-R اتاق R35 صدق نمی‌کند. با پایان تولید این نسل در سال ۲۰۲۵، نیسان برنامه‌ای برای جایگزین مستقیم آن ندارد، از این رو به احتمال قوی فعالیت کارخانه توچیگی ژاپن برای مدتی نامعلوم متوقف خواهد شد.

نسل جدید نیسان GT-R

بد نیست اشاره کنیم نیسان سال گذشته با معرفی کانسپت هایپر فورس پیش‌ نمایشی از نسل جدید GT-R را ارائه کرد. این کانسپت به پیشرانه تمام الکتریکی و باتری جامد مجهز است. با وجود این، باید یادآور شد که عرضه این نسل احتمالاً مثل نسل فعلی زمان زیادی طول خواهد کشید. نسل کنونی ابتدا در سال ۲۰۰۱ و در قالب یک خودروی مفهومی معرفی شد. چهار سال بعد نیسان نسخه پیش‌تولید را رونمایی کرد و سرانجام از سال ۲۰۰۷ این نسل با کد R35 وارد خطوط تولید شد.

 تولید نسل بعدی تا ۲۰۳۰؟

طبق گفته‌های جیووانی آروبا، مدیر طراحی نیسان، نسل بعدی GT-R احتمالاً تا سال ۲۰۳۰ وارد بازار خواهد شد. او کانسپت هایپر فورس را به‌ عنوان یک «رویای جسورانه» که تا پایان این دهه از راه خواهد رسید، تلقی کرده است.

کابین نیسان GT-R

قوانین سختگیرانه‌تر و تنگ شدن عرصه برای خودروهای اسپرت

به غیر از نیسان GT-R، قوانین سخت‌گیرانه باعث مرگ زودهنگام چند خودروی اسپرت دیگر در اروپا شده است. از جمله این خودروها می‌توان به تویوتا GR86، سوبارو BRZ، پورشه باکستر و کایمن اشاره کرد که به دلیل قوانین جدید امنیت سایبری از بازار کنار گذاشته شده‌اند. مزدا هم موتور ۲ لیتری MX-5 میاتا را بازنشسته کرده است و تنها گزینه موجود برای عاشقان این رودستر موتور ۱.۵ لیتری خواهد بود.

ناگفته نماند فورد ماستنگ در اروپا با ۵۲ اسب بخار قدرت کمتر از نسخه آمریکایی عرضه می‌شود و برخی از مدل‌های ب ام و مانند M135i،X1 M35i  و X2 M35i به دلیل قوانین سخت‌ گیرانه‌ تر انتشار گازها در اروپا قدرت‌ تر کمتری دارند.

تولید نیسان GT-R
ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X