کی ام سی X5
۲,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
اطلس GL
۸۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۱
رانا پلاس
۹۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
اطلس G
۸۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۷۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
ساینا S
۷۳۸,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
بک X3 پرو
۱,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۰۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
ری را
۱,۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸
فونیکس آریزو 8
۳,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۵
کوییک S
۷۲۸,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
جک J4
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
شاهین GL
۱,۱۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
آریسان ۲
۷۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
فوتون تونلند G7
۳,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۵
کی ام سی T9
۳,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
هایما ۸S
۲,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
سورن پلاس - XU7P
۹۸۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
کی ام سی J7
۲,۸۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
اکستریم VX
۶,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
شاهین اتوماتیک
۱,۳۶۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
اطلس GL
۸۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۱
رانا پلاس
۹۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
اطلس G
۸۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۷۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
ساینا S
۷۳۸,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
بک X3 پرو
۱,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۰۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
ری را
۱,۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸
فونیکس آریزو 8
۳,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۵
کوییک S
۷۲۸,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
جک J4
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
شاهین GL
۱,۱۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
آریسان ۲
۷۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
فوتون تونلند G7
۳,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۵
کی ام سی T9
۳,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
هایما ۸S
۲,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
سورن پلاس - XU7P
۹۸۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
کی ام سی J7
۲,۸۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
اکستریم VX
۶,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
شاهین اتوماتیک
۱,۳۶۲,۰۰۰,۰۰۰

هایلوکس هیدروژنی در راه است ؛ تویوتا در مسیری متفاوت از دیگر خودروسازان

منتشر شده در 25 خرداد 1403 ساعت 16:00
نویسنده سعید علیپور
هایلوکس هیدروژنی

تویوتا جزو معدود خودروسازانی است که روی پیشرانه های هیدروژنی سرمایه گذاری کرده است. در حال حاضر این شرکت مدل میرای را با پیشرانه هیدروژنی در سبد محصولات خود دارد. برای ارزیابی عملکرد این نوع پیشرانه در مدل های پیکاپ، تویوتا ۱۰ دستگاه از نسخه هیدروژنی پیکاپ محبوب هایلوکس را توسعه داده است. این پیکاپ ها که در واقع نمونه های آزمایشی هستند، اکنون تست های جاده ای را در انگلستان سپری می کنند.

پروژه هایلوکس هیدروژنی در دسامبر ۲۰۲۲ کلید خورد. تولید اولین نسخه از این خودرو تا سپتامبر ۲۰۲۳ زمان برد. از ۱۰ دستگاهی که از این خودرو در انگلستان تولید شده، ۵ دستگاه مخصوص تست های جاده ای است و ۵ دستگاه دیگر برای مشتریان و شرکت در همایش ها و رویدادهای رسانه ای، مثل المپیک ۲۰۲۴ و پارا المپیک پاریس ۲۰۲۴، اختصاص دارند.

از لحاظ طراحی تویوتا هایلوکس هیدروژنی تفاوتی با مدل های درون سوز ندارد، اما در زیر پوسته همه چیز متفاوت است و هیچ وجه اشتراکی بین آن دو دیده نمی شود. پیشرانه به کار رفته در این نسخه از مدل میرای به امانت گرفته شده؛ با اتکا به این پیشرانه می توان تا ۶۰۰ کیلومتر مسافت را بدون نیاز به سوختگیری مجدد طی کرد. برای تأمین هیدروژن مورد نیاز این نسخه، سه مخزن پرفشار در نظر گرفته شده؛ این مخزن ها در زیر شاسی نردبانی نصب شده و می توانند در مجموع ۷.۸ کیلوگرم هیدروژن را در خود جای دهند. در زیر کاپوت هم اجزای مربوط به سامانه پیل سوختی قرار دارند. برق تولیدی توسط این سامانه در باتری نصب شده در زیر کفی بار، ذخیره سازی می شود.

نمای جانبی هایلوکس هیدروژنی

مشخصات تویوتا هایلوکس هیدروژنی

به گفته تویوتا، پیشرانه هایلوکس هیدورژنی قدرتی برابر با ۱۸۰ اسب بخار دارد و گشتاور آن به ۳۰۰ نیوتن متر می رسد. در این پیکاپ سبز، نیرو به چرخ های محور عقب منتقل می شود. تویوتا تأکید دارد به دلیل وزن پایین تر پیشرانه هیدروژنی در مقایسه با پیشرانه های مشابه برقی، ظرفیت حمل بار هایلوکس هیدروژنی بیشتر از رقبای برقی است. این شرکت روی برد حرکتی بیشتر پیکاپ پاک خود به طور ویژه مانور می دهد.

خودروساز بزرگ ژاپنی اکنون در حال کار روی نسل سوم از تکنولوژی پیل سوختی خود است. اگر همه چیز طبق برنامه ریزی ها پیش برود، این نسل در سال ۲۰۲۶ یا نهایتاً ۲۰۲۷ در مدل های تولیدی کمپانی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. گفته می شود این نسل در مقایسه با نسل فعلی از لحاظ برد حرکتی تا ۲۰ درصد بهینه تر است و هزینه تولید آن بیش از ۳۰ درصد پایین تر خواهد بود. 

کابین تویوتا هایلوکس هیدروژنی

شایان ذکر است تویوتا اعتقاد دارد تا سال ۲۰۳۰ اروپا یکی از بزرگ ترین بازارها برای خودروهای هیدروژنی خواهد بود.

ویدیو های پیشنهادی
  1. ممد گفت:

    آیا خودروهای هیدروژنی خطر انفجار بیشتری نسبت به سایر خودروها ندارن؟

    ۷
    ۶
  2. محمود گفت:

    ژاپنی جایی نمیشینه که آب زیرش در بیاد، حساب همه جا رو کرده، برعکس آمریکایی ها که با دیدن تسلا جوگیر شدن و قمار سنگینی رو خودروهای برقی کردند! مثل فورد که کلا لاین آپش رو برقی کرد و امسال به زیبایی هرچه تمام تر به خاک سیاه نشست

    ۷
    ۰
    • افشین گفت:

      هر شکستی مقدمه بر پیروزی می‌باشد قطعا اونها خیلی خوب از این شکست تجربه های کسب میکنند.

      ۲
      ۱
      • محمود گفت:

        الان دهه هفتاد یا هشتاد میلادی نیست، الان اینقدر رقابت سهمناکی در بازار خودرو جریان داره که فرصت آزمون و خطا نیست و هر خطایی میتونه آخرین باشه، بعنوان نمونه خطای جبران ناپذیر کمپانی‌های آمریکایی در بازار هند رو بررسی کنید، در ده سال گذشته اول شورولت و بعد هم فورد مجبور به ترک اون بازار شدند، بازاری که سالیانه چند میلیون دستگاه فروش داره و آمریکایی ها بخاطر استراتژی های غلط با سرشکستگی بازار رو به ژاپنی ها و کره ای هاو هندی ها تقدیم کردند . در این مارکتِ سراسر رقابت اگر کمپانی زمین بخوره بلند شدنش تقریبا محاله.

        ۳
        ۰
  3. انوشیروان عبداللهی گفت:

    وقتی سن مدیران سن ۷۰ است کره جنوبی ژاپن خواهشا ول کنید فردا افغانستان جامیذاره تون ارزش پول ما که هیچ ولی آنان چی بگم

    ۰
    ۰
  4. اصغر هستم گفت:

    خیلی خوبه ولی من جای تویوتا بودم باک اینو دوازده لیتر میکردم که بتونه هشتصد نهصد کیلومتر با یک بار سوخت بره دوم اینکه باک عین خودرو های فرمول یک به صورت کولار می‌کردم که ضد ضربه و ضد گلوله و هر چیز تیزی بشه یکم قیمت میرفت بالا تر ولی امنیت اون دو برابر میشد باک های فلزی تکنولوژی ساده تر دارند ولی به شدت آسیب پذیر هستند

    ۰
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X