%۱.۸۲
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۵
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۵
سورن پلاس - XU7P
۸۸۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۴۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۸
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۹
اطلس G
۷۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۴
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۲۴
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۰۴
هایما ۸S
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۶
اطلس GL
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۶
شاهین اتوماتیک
۱,۲۵۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
اکستریم VX
۶,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۸
ساینا S
۶۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۴
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۲
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۶
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۶
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
رانا پلاس
۹۱۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۲,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۳
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۶.۳۲
آریسان ۲
۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۸
اکستریم LX
۳,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۵
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۵
سورن پلاس - XU7P
۸۸۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۴۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۸
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۹
اطلس G
۷۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۴
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۲۴
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۰۴
هایما ۸S
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۶
اطلس GL
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۶
شاهین اتوماتیک
۱,۲۵۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
اکستریم VX
۶,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۸
ساینا S
۶۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۴
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۲
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۶
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۶
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
رانا پلاس
۹۱۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۲,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۳
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۶.۳۲
آریسان ۲
۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۸
اکستریم LX
۳,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰

ورشتپن فاتح Sprint و Qualifying گرندپری ایالات متحده

منتشر شده در 27 مهر 1404 ساعت 16:00
نویسنده علیرضا تمدنی

ورشتپن در مسابقه تعیین خط آستین (Austin)، بالاتر از نوریس و لکلرک، جایگاه اول را از آن خود کرد. او در طول مسابقه تعیین خط گرندپری ایالات متحده، در فرم مسلطی به نظر می‌رسید و این راننده هلندی جایگاه اول را از آن خود کرد. روز گذشته نیز مکس توانسته بود برنده مسابقه sprint شود و جلوتر از راسل و ساینز قرار بگیرد در حالی که دو راننده تیم مک‌لارن در همان دور اول، البته به دلیل خطای هالکنبرگ، با یکدیگر تصادف کردند و از روند مسابقه خارج شدند!

ورشتپن فاتح Sprint و Qualifying گرندپری ایالات متحده

ورشتپن (Verstappen) که در طول Q1 و Q2 سرعت خود را ثابت کرده بود، با ثبت زمان ۱ دقیقه و ۳۲.۵۱۰ ثانیه در دورهای ابتدایی Q3، به نظر می‌رسید که این روند را ادامه داده است. در حالی که او در دورهای پایانی تلاش کرد تا دوباره به خط پایان برسد، راننده تیم ردبول (Red Bull) قبل از اهتزاز پرچم شطرنجی به خط پایان نرسید، به این معنی که او باید به همان زمان قبلی ثبت‌شده اش تکیه کند.

البته همین زمان کافی بود تا او با اختلاف ۰.۲۹۱ ثانیه از نزدیکترین رقیبش یعنی لاندو نوریس (Lando Norris)، در جایگاه اول قرار بگیرد. راننده مک‌لارن تنها شش هزارم ثانیه از چارلز لکلرک (Charles Leclerc) از تیم فراری در جایگاه سوم جلوتر بود، در حالی که جورج راسل (George Russell) از تیم مرسدس در جایگاه چهارم قرار گرفت.

راننده دیگر تیم فراری یعنی لوئیس همیلتون (Lewis Hamilton)، جایگاه پنجم را از آن خود کرد و اسکار پیاستری صدرنشین جدول قهرمانی فصل ۲۰۲۵ تاکنون از تیم مک‌لارن در جایگاه ششم، شرایط دشواری را تجربه کرد. کیمی آنتونلی از تیم مرسدس (Mercedes) در جایگاه هفتم قرار گرفت و اولی بیرمن از تیم هاس (Haas)، کارلوس ساینز از تیم ویلیامز (Williams) و فرناندو آلونسو از تیم استون مارتین (Aston Martin)، ده نفر برتر را تکمیل کردند.

نیکو هالکنبرگ پس از عملکرد چشمگیرش در مرحله تمرینی در روز جمعه، نتوانست این عملکرد را در مرحله زمانگیری روز شنبه تکرار کند. این راننده تیم کیک‌سائوبر (Kick Sauber) در جایگاه یازدهم از مرحله Q2 خارج شد و یک رتبه بالاتر از لیام لاوسون از تیم ریسینگ‌بولز (Racing Bulls) قرار گرفت.

یوکی سونودا برای تیم ردبول جایگاه سیزدهم را به دست آورد و دو راننده تیم آلپین (Alpine) یعنی پیر گسلی و فرانکو کولاپینتو، در جایگاه‌های چهاردهم و پانزدهم قرار گرفتند. البته تنها چند دقیقه پس از شروع مرحله زمانگیری، صحنه‌های عجیبی رخ داد که در آن تصادف ایزاک هاجار باعث شد تا این راننده ریسینگ بولز در جایگاه بیستم و آخر قرار گیرد.

محدودیت‌های پیست آستین آمریکا، لنس استرول و الکس آلبون را در این بخش از مسابقه ناامید کرد زیرا که حذف دورهای مربوطه، رانندگان استون مارتین و ویلیامز را به ترتیب در جایگاه هجدهم و نوزدهم قرار داد، هرچند جریمه پنج رتبه‌ای برای استرول، او را به رده‌های پایین‌تر سقوط خواهد داد! در همین حال، نام‌های دیگری که در همان ابتدا از مسابقات خارج شدند، گابریل بورتولتو از تیم کیک سائوبر (شانزدهم) و استبان اوکان از تیم هاس (هفدهم) بودند که به توفیق چندانی دست نیافتند!

خوب است بدانیم که چهل و هفتمین pole position ورشتپن برای تیم ردبول از ۴۶ pole آیرتون سنا برای تیم مک‌لارن پیشی گرفت، به این معنی که این راننده هلندی اکنون درست پشت سر مایکل شوماخر با ۵۸ pole برای تیم فراری و لوئیس همیلتون با ۷۸ pole برای تیم مرسدس در بیشترین تعداد pole position برای یک تیم قرار دارد.

ورشتپن فاتح Sprint و Qualifying گرندپری ایالات متحده

همانطور که در ابتدای گزارش ذکر شد، در جریان مسابقه sprint نیز رتبه های ۱ الی ۸ بدین ترتیب بودند: ورشتپن، راسل، ساینز، همیلتون، لکرلک، آلبون، سونودا و آنتونلی. شایان ذکر است که مسابقه اصلی در پیست آستین ایالات متحده، یکشنبه شب به تاریخ ۲۷ مهر ماه ۱۴۰۴ برگزار خواهد شد که شما عزیزان را در جریان کامل مسابقه قرار خواهیم داد.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X