%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰

وفاداری به سبک ژاپنی ها ؛ تویوتا تا جای ممکن خودروی بنزینی تولید می کند

منتشر شده در 10 خرداد 1403 ساعت 14:00
نویسنده سعید علیپور
تویوتا بنزینی

تویوتا تا جای ممکن خودروی بنزینی تولید می کند: تویوتا ۲۷ سال پیش بود که با مدل پریوس پایه گذار خودروهای هیبریدی مدرن شد. در واقع این خودرو اولین مدل هیبریدی تولید انبوه جهان به شمار می‌ رود، ضمن اینکه عنوان پرفروش‌ ترین مدل هیبریدی نیز در اختیار پریوس است. اما با وجود این تویوتا نسبت به آینده خودروهای الکتریکی تردیدهای زیادی دارد و با طمأنینه زیادی در این راستا حرکت می‌ کند. مدیران این کمپانی ژاپنی معتقدند برقی‌ سازی پیشرانه ها تنها راه ممکن برای کربن زدایی از صنعت خودرو نیست، همچنین این کار باعث از بین رفتن شغل میلیون‌ ها نفر در سرتاسر جهان خواهد شد.

در سال‌های اخیر تویوتا بارها اعلام کرده که تا جای ممکن به موتورهای درون سوز وفادار باقی خواهد ماند. این شرکت اخیراً بار دیگر بر موضع خود تاکید نموده؛ مدیر شاخه اسپرت ساز تویوتا که گازو ریسینگ نام دارد، در روزهای گذشته با انجام مصاحبه ‌ای با یک نشریه استرالیایی به سیاست ها و برنامه‌ های آتی مجموعه خود پرداخته و به این موضوع اشاره کرده است.

آنطور که آقای تاکاهاشی اظهار کرده، بخش گازو ریسینگ روی موتورهای درون سوز و ارتقای تکنولوژی‌های مربوطه کماکان سرمایه‌ گذاری می‌ کند. وی احتمال تولید یک خودروی برقی اسپرت را رد کرده و گفته تویوتا برنامه‌ ای برای طراحی و ساخت چنین مدلی ندارد. آقای تاکاهاشی بر استفاده از موتورهای درون سوز تا جایی که قوانین اجازه می‌ دهد، تاکید کرده است. مدیر بخش گازو ریسینگ اعتقاد دارد این موتورها به هیچ وجه بد نیستند.

تویوتا اسپرت

علی رغم این اظهارات، تویوتا در سال‌ های گذشته چندین و چند کانسپت تمام الکتریکی رونمایی کرده است. برای مثال در اکتبر سال قبل و در نمایشگاه ژاپن موبیلیتی، این شرکت از کانسپتی با نام FT-Se پرده برداری کرد. این کانسپت از نظر طراحی دارای شباهت‌ های زیادی به MR2 بوده و نشان GR روی آن نصب شده؛ به لطف پیشرانه دو موتوره قدرتمند، این کانسپت صفر تا صد را در زمان ۳ ثانیه طی کرده و می‌ تواند به حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. نکته جالب اینکه در زمان رونمایی یکی از مدیران طراحی بخش گازو ریسینگ گفته بود شاید نسخه تولیدی کانسپت FT-Se پس از سال ۲۰۲۶ از راه برسد.

با توجه به اظهارات ضد و نقیض می‌ توان این گونه برداشت کرد که تویوتا می‌ خواهد هم در بازار خودروهای برقی و هم در بازار خودروهای درون سوز فعالیت داشته باشد. در این صورت خودروساز ژاپنی بهره‌ های لازم را از هر دو بازار را خواهد برد.

ویدیو های پیشنهادی
  1. ناشناس گفت:

    نمیدونم چرا تیتر رو دیدم یاد نوکیا افتادم

    ۲
    ۰
  2. Ali گفت:

    دقیقا بلایی که سر نوکیا با مقاومت کردن نسبت به اندروید داشت سیمبین رو ارتقا و ادامه داد تا سراغ اندروید نره ورشکسته شد توسط مایکروسافت خریداری شد و ویندوز موبایل که آشغال تر از سیمبین بود جایگزین شد و نتیجه شد شکست نوکیا و بعد از یک دهه بازگشت به اندروید اما با سلطه مایکروسافت.

    درضمن همین بلا سر بلک بری افتاد و الان نسل جوان اصلا نمیدونن بلک بری مارک چی بوده اصلا

    ۲
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X