مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰

پاگانی هوایرا کودالونگا اسپیدستر معرفی شد ؛ ترکیبی از کلاسیک‌های دهه ۶۰ و مهندسی مدرن

منتشر شده در 21 تیر 1404 ساعت 15:00
نویسنده سعید علیپور
پاگانی هوایرا کودالونگا

اگرچه پاگانی این روزها وارد دوران سومین محصول رسمی خود یعنی اتوپیا شده، اما به ‌نظر می‌رسد هوایرا همچنان قصد خداحافظی ندارد. جدیدترین محصول این برند ایتالیایی با نام هوایرا کودالونگا اسپیدستر (Huayra Codalunga Speedster) معرفی شده است. همانطور که می‌توان حدس زد، این خودرو در واقع نسخه روباز کودالونگا محسوب می‌شود. شاید بدانید مدل کوپه کودالونگا در سال ۲۰۲۲ معرفی شد و تنها ۵ دستگاه از آن روی کره خاکی وجود دارد.

نسخه خاص و تولید محدود کودالونگا اسپیدستر توسط بخش گرندی کومپلیکازیونی (Grandi Complicazioni) پاگانی طراحی و توسعه یافته است؛ دپارتمانی که مسئولیت ساخت نسخه‌های بسیار منحصربفرد، تک نمونه و فوق‌العاده را بر عهده دارد. با تصمیم پاگانی از نسخه اسپیدستر تنها ۱۰ دستگاه تولید خواهد شد و همه آنها مجوز تردد جهانی را خواهند داشت. تحویل این خودروها به مشتریان از سال آینده آغاز می‌شود.

پاگانی هوایرا کودالونگا

ادای احترام به دم بلندهای افسانه‌ای

کودالونگا در زبان ایتالیایی به معنی دم بلند است. طراحی کشیده این خودرو به سبک نمونه‌های مسابقه‌ای لمان در دهه ۶۰، مانند پورشه ۹۰۸ LH، آلفارومئو تیپو ۳۳/۲ و آلپاین A220 صورت گرفته؛ این نسخه ۴۹۱ سانتیمتر طول دارد که حدود ۲۹ سانتیمتر بلندتر از هوایرا کوپه استاندارد است.

گیربکس دستی و طراحی کلاسیک در عصر مدرن

طبق انتظار پیشرانه پاگانی هوایرا کودالونگا اسپیدستر نیز همان موتور V12 توئین توربو ۶ لیتری ساخت مرسدس AMG است که ۸۶۴ اسب‌ بخار قدرت و ۱۱۰۰ نیوتن ‌متر گشتاور تولید می‌کند. این اعداد با خروجی مدل اتوپیا برابر هستند. برخلاف بسیاری از مدل‌های پاگانی که با گیربکس‌های اتوماتیک یا سکونشال عرضه می‌شوند، کودالونگا اسپیدستر امکان انتخاب بین گیربکس دستی هفت سرعته یا سکونشال را به مشتریان می‌دهد؛ موضوعی که برای اولین بار سال گذشته در نسخه Epitome تجربه شد. با اتکا به این قوای محرکه، آورده جدید پاگانی توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت را دارد.

پاگانی هوایرا کودالونگا

همچنین باید گفت در این مدل خبری از الیاف کربن نمایان نیست؛ این تصمیم با هدف هماهنگی بیشتر با حال و هوای دهه ۶۰ گرفته شده است. فضای داخلی نیز با تریم جدید و خاص معرفی شده که شامل گلدوزی با الهام از خروجی چهارگانه اگزوز پاگانی و جزئیاتی از جنس چوب ماهون روی فرمان و دسته‌ دنده می‌شود.

با معرفی کودالونگا اسپیدستر، پاگانی بار دیگر نشان داد که چگونه می‌توان زیبایی کلاسیک، مهندسی مدرن و تولید محدود را در قالب یک ابرخودروی بی‌نظیر ترکیب کرد؛ مدلی که نه ‌تنها یادآور گذشته است، بلکه آینده‌ای جذاب و درخشان پیش روی خود دارد.

پاگانی هوایرا کودالونگا اسپیدستر معرفی شد ؛ ترکیبی از کلاسیک‌های دهه ۶۰ و مهندسی مدرن

هوراسیو پاگانی، مؤسس برند، درباره این خودرو می‌گوید:

«کودالونگا اسپیدستر ادای احترامی است به کسانی که خودروهای اسپرت را به عنوان نمادی از سبکی، پویایی و طراحی فراموش‌نشدنی تصور می‌کنند؛ خطوطی که بدون درگیر شدن با زمان، جاودانه باقی می‌مانند.»

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X