%۰.۸۵
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
اطلس GL
۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
اکستریم LX
۳,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ساینا S
۷۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
شاهین GL
۱,۲۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۹۷
بک X3 پرو
۱,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۲
فونیکس آریزو 8
۳,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۱
رانا پلاس
۱,۰۴۴,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
آریسان ۲
۸۰۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
کی ام سی J7
۲,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۳
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۱۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۹,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۹
کی ام سی T9
۴,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
کی ام سی X5
۲,۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۷
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
مزدا 3
۵,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
کی ام سی ایگل
۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۷
هایما ۸S
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۱
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
اطلس G
۹۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
اطلس GL
۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
اکستریم LX
۳,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ساینا S
۷۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
شاهین GL
۱,۲۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۹۷
بک X3 پرو
۱,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۲
فونیکس آریزو 8
۳,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۱
رانا پلاس
۱,۰۴۴,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
آریسان ۲
۸۰۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
کی ام سی J7
۲,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۳
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۱۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۹,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۹
کی ام سی T9
۴,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
کی ام سی X5
۲,۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۷
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
مزدا 3
۵,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
کی ام سی ایگل
۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۷
هایما ۸S
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۱
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
اطلس G
۹۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰

پورشه پشیمان شد ؛ معرفی یک شاسی بلند بنزینی جدید در سال ۲۰۲۸

منتشر شده در 12 مرداد 1404 ساعت 15:00
نویسنده سعید علیپور
پورشه پشیمان شد ؛ معرفی یک شاسی بلند بنزینی جدید در سال ۲۰۲۸

با معرفی نسل دوم پورشه ماکان با پیشرانه برقی، نسخه بنزینی آن در اروپا باز نشست شد که دلسردی برخی مشتریان را در پی داشت. حالا پورشه از توسعه یک شاسی بلند جدید خبر داده تا بلکه از این طریق بتواند دل مشتریان خود را به دست آورد.

شاید بدانید پورشه روزهای خوبی را سپری نمی‌کند، زیرا سرمایه‌ گذاری‌ ها و یا به عبارت بهتر قمار این شرکت روی مدل‌های برقی، آنطور که باید جواب نداده و آمار فروش کمپانی تعریفی ندارد. تصمیم به توسعه یک شاسی بلند بنزینی جدید در واقع پس از شکست سنگین خودروهای برقی در رسیدن به آمار فروش مورد انتظار گرفته شده و نشان از بازنگری جدی پورشه در استراتژی آینده‌ دارد.

شاسی بلند بنزینی جدید

پایان ماکان بنزینی در اروپا به‌دلیل مقررات ایمنی

کراس اوور پورشه ماکان که از سال‌ها پیش یکی از پرفروش‌ترین محصولات کمپانی بود، به دلیل عدم انطباق با قوانین جدید ایمنی اتحادیه اروپا موسوم به GSR2 از خطوط تولید کنار گذاشته شد. البته این خودرو همچنان در کشورهایی که از قوانین مذکور پیروی نمی‌کنند، کماکان به فروش می‌رسد. طبق برنامه‌های فعلی پورشه، تولید جهانی ماکان بزنینی نهایتاً تا سال آینده متوقف خواهد شد.

شاسی بلند بنزینی جدید پورشه در سال ۲۰۲۸ از راه می رسد

در جریان جلسه ارائه گزارش مالی مربوط به نیمه اول سال ۲۰۲۵، مدیرعامل پورشه یعنی آقای اولیور بلوم رسماً اعلام کرد این برند آلمانی در حال کار روی یک کراس اوور جدید با پیشرانه بنزینی است. اگر همه چیز طبق برنامه‌ ریزی‌ ها پیش برود، این مدل در سال ۲۰۲۸ روانه بازار خواهد شد. آقای بلوم این خودرو را «کاملاً در راستای زبان طراحی و شخصیت پورشه» توصیف کرده و گفته از مدل تمام برقی ماکان متمایز خواهد بود.

پورشه پشیمان شد ؛ معرفی یک شاسی بلند بنزینی جدید در سال ۲۰۲۸

نکته جالب اینکه پورشه برای رساندن این خودرو به خط تولید در عرض تنها سه سال، روند توسعه را با سرعتی بی‌سابقه پیش می‌برد. منابع آگاه احتمال می‌دهند که پورشه از پلتفرم PPC (پلتفرم بنزینی بالارده گروه فولکس واگن) استفاده کند؛ پلتفرمی که نسل جدید آئودی Q5 نیز بر پایه آن ساخته شده است.

اشتراکات احتمالی با آئودی Q5

همانطور که ماکان نسل اول روی پلتفرمی مشترک با نسل پیشین آئودی Q5 ساخته شده بود، کراس اوور مورد بحث پورشه نیز ممکن است بسیاری از اجزای فنی خود را از Q5 جدید قرض بگیرد. این کراس اوور لوکس با پیشرانه‌ های ۴ سیلندر بنزینی، دیزلی، پلاگین هیبرید و نسخه اسپرت SQ5 با پیشرانه V6 هیبرید نرم ۳ لیتری با قدرت ۳۶۲ اسب بخار عرضه می‌شود.

شاسی بلند بنزینی جدید

استفاده از نامی متفاوت

پس از توقف تولید ماکان نسل اول در سال ۲۰۲۶، فقط نسخه تمام برقی یا همان نسل دوم در بازار حضور خواهد داشت و صرفاً با همین نام به فروش خواهد رسید. بنابراین، کراس اوور جدید بنزینی با نامی کاملاً متفاوت معرفی خواهد شد. در واقع، پورشه تصمیم دارد نام «ماکان» را به‌ طور کامل به نسخه برقی آن اختصاص دهد.

چرخش استراتژیک پورشه از برقی به بنزینی

پورشه قصد نداشت کراس ‌اوور جدیدی را با پیشرانه درون‌سوز توسعه دهد، چرا که تمام تمرکز خود را بر روی مدل برقی ماکان گذاشته بود. اما کاهش استقبال بازار از خودروهای برقی باعث شده مدیریت این برند لوکس آلمانی برنامه‌های خود را تغییر دهد و به توسعه محصولی جدید با موتور درون‌سوز روی بیاورد.

شاسی بلند بنزینی جدید
ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X