پژو ۲۰۸ فیس لیفت ، تغییر چهره برای هاچبک جذاب فرانسوی

پژو ۲۰۸ فیس لیفت یا همان پژو ۲۰۸ مدل ۲۰۲۴ با بروز رسانی هایی در بحث ظاهری و تکنولوژی همراه بوده و نشان جدید پژو را هم روی بدنه دارد.
با آمدن نسل جدید پژو ۲۰۸، سلطنت فولکس واگن گلف در اروپا به پایان رسید و این هاچبک فرانسوی به پرفروش ترین خودروی اروپا بدل شد. فروش پژو ۲۰۸ جدید در فرانسه هم بالا بود و این خودرو محبوب ترین خودروی داخلی فرانسه لقب گرفت. برای حفظ این فروش بالا و محبوبیت، کمپانی پژو هاچبک پرفروشش را برای سال ۲۰۲۴ فیس لیفت کرد تا به روند خوب این محصول ادامه دهد.

تغییرات ظاهری در پژو ۲۰۸ فیس لیفت
در ظاهر دقیقا همان تغییراتی را داریم که قبل تر در پژو ۲۰۰۸ فیس لیفت دیده می شد. در وسط جلوپنجره نشان جدید پژو قرار گرفته و چراغ های روشنایی روز بصورت سه گانه و خطی در پایین چرغ های اصلی طراحی شده اند. الگوی مشبک جلوپنجره تغییر کرده و حالا المان هایی از رنگ بدنه را دارد. این باعث می شود تا پیوستگی را در طراحی جلوپنجره و سپر داشته باشیم و این سبکی است که این روزها بسیار در صنعت خودروسازی پرطرفدار شده است.

خط طراحی بکار رفته در این خودرو نخستین بار در پژو ۵۰۸ دیده شد و بسیار مورد استقبال علاقه مندان قرار گرفت. در پژو ۲۰۸ فیس لیفت رینگ های ۱۶ و ۱۷ اینچی تراش خورده با طراحی دو رنگ و جدید را داریم که الگوی X را دارد و نشان پژو در مرکز آن خودنمایی می کند.
تغییرات کابین
در کابین تقریبا تغییر اساسی نمی بینیم که البته طبیعی است. چراکه کابین ۲۰۸ بسیار خوب و مدرن طراحی شده بود و طراحی مخصوص پژو که با نام i-Cockpit می شناسیم بسیار کاربردی بود. در تمام تریم ها صفحه نمایش ۱۰ اینچی لمسی را بصورت استاندارد داریم و صفحه نمایش دیگری نقش کلاستر دیجیتال را در نسخه فول دارد اما در نسخه پایه جلوآمپر آنالوگ است و صفحه نمایش کوچکی را در مرکز داریم.

در پژو ۲۰۸ فیس لیفت نورپردازی داخلی کابین برای نسخه GT تغییر کرده و دسته دنده دستی هم تغییر طراحی داشته است اما در نسخه اتوماتیک دسته دنده بدون تغییر ارائه می شود. در داخل کابین نسخه GT روکش جیر و چرم با تودوزی های خاص را هم داریم که در نسخه قبل دیده نمی شد. علاوه بر این پورت های USB بیشتر به مدل جدید اضافه شده و حالا کابین کاربردی تر از قبل است. پد شارژر وایرلس هم راندمان بهتری دارد که البته این قابلیت در نسخه GT استاندارد بوده اما در نسخه معمولی بصورت آپشن ارائه می شود.
مشخصات فنی پژو ۲۰۸ فیس لیفت
نسخه ارزان قیمت و پایه پژو ۲۰۸ فیس لیفت به پیشرانه ۱.۲ لیتری سه سیلندر تنفس طبیعی مجهز است که توان تولید ۷۵ اسب بخار قدرت را دارد و قدرت از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو می رسد. در نسخه قوی تر که ۱۰۰ اسب بخار قدرت دارد جعبه دنده دستی از نوع ۶ سرعته است. البته نسخه های هیبرید ملایم هم برای پژو ۲۰۸ قابل سفارش هستند که خروجی های ۱۰۰ و ۱۳۶ اسب بخار را دارند و انتقال قدرت توسط جعبه دنده ۶ سرعته دوکلاچه انجام می شود.

در نسخه برقی که با نام پژو ۲۰۸-E یک پشرانه تولید ۱۵۶ اسب بخار قدرت را انجام می دهد. پک باتری با ظرفیت ۵۱ کیلووات ساعتی با ظرفیت پر میزان پیمایش ۴۰۰ کیلومتر را با هر بار شارژ رقم می زند. این پک باتری شارژ سریع را هم پشتیبانی می کند و میزان شارژ در کمتر از ۲۵ دقیقه از ۲۰ به ۸۰ درصد می رسد. اما با شارژ معمولی، پر شدن پک باتری ۴ ساعت و ۴۰ دقیقه زمان می برد.
قرار است فروش این خودرو در نوامبر آغاز شود. از زمان عرضه اولیه این نسل در سال ۲۰۱۹، این خودرو فروش تقریبی ۱ میلیون دستگاهی را داشته و با نسخه فیس لیفت احتمالا این روند عالی ادامه دار باشد.
خیلی جذابه. واقعا طراحی پژو و رنو به پختگی زیادی رسیده و کاملا از خودروهای اکونومی و معمولی خارج شدن. فوق العادست