%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰

چرخش کمپانی ایتالیایی ؛ اولین خودروی برقی لامبورگینی شاید برقی نباشد!

منتشر شده در 07 مرداد 1404 ساعت 18:00
نویسنده سعید علیپور
چرخش کمپانی ایتالیایی ؛ اولین خودروی برقی لامبورگینی شاید برقی نباشد!

شرکت خودروسازی لامبورگینی با معرفی کانسپت لانزادور در سال ۲۰۲۳، از برنامه خود برای ورود به بازار خودروهای الکتریکی خبر داد. اما با گذشت زمان و مشاهده تحولات بازار، این شرکت تاکنون چند بار در استراتژی برقی‌ سازی خود بازنگری کرده است.

لانزادور ابتدا قرار بود در سال ۲۰۲۸ وارد فاز تولید انبوه شود، ولی با تصمیم کمپانی عرضه آن به سال ۲۰۲۹ موکول شد. حالا در جدیدترین موضع‌گیری لامبورگینی احتمال تغییر مسیر این پروژه از برقی به سمت پلاگین هیبرید مطرح شده؛ به عبارت دیگر هنوز مشخص نیست که اولین خودروی الکتریکی لامبورگینی به ‌طور کامل برقی باشد یا خیر!

استفان وینکلمن مدیرعامل لامبورگینی، در مصاحبه با نشریه استرالیایی CarExpert اعلام کرده:

«ما تاکنون دو تصمیم کلیدی گرفته‌ایم که هر دو بر اساس کاهش شیب پذیرش جهانی خودروهای برقی، به ‌ویژه در کلاس خودروهای ما، بوده است. اول اینکه جانشین لامبورگینی اوروس کماکان یک مدل هیبریدی شارژی خواهد بود و دوم اینکه عرضه مدل چهارم – که قرار بود لانزادور باشد – به تعویق افتاده است.»

چرخش کمپانی ایتالیایی ؛ اولین خودروی برقی لامبورگینی شاید برقی نباشد!

در ادامه، آقای وینکلمن تأکید کرده که هنوز تصمیم نهایی درباره پیشرانه لانزادور گرفته نشده، اما احتمال تولید نسخه پلاگین ‌هیبریدی (هیبریدی شارژی) آن همچنان کاملاً باز و ممکن است.

تغییر سیاست از برقی‌سازی کامل به ترکیب پیشرانه‌ها

این اظهارات، چرخشی قابل‌ توجه نسبت به سیاست‌های چند سال اخیر لامبورگینی محسوب می‌شود. این برند لوکس ایتالیایی، با عرضه مدل روئلتو در سال ۲۰۲۳ رسماً وارد عصر پلاگین هیبرید شد و سپس با معرفی مدل‌های اوروس SE و تمراریو، روند الکتریکی‌ سازی محصولات خود را تسریع کرد.

چرخش کمپانی ایتالیایی ؛ اولین خودروی برقی لامبورگینی شاید برقی نباشد!

در حالی که لانزادور به ‌عنوان نخستین خودروی تمام‌ الکتریکی لامبورگینی شناخته می‌شد، اکنون ممکن است به یکی دیگر از خودروهای هیبریدی برند تبدیل شود. لانزادور در قالب یک خودروی جی تی چهار نفره با ارتفاع زیاد طراحی شده و هدف از آن، ترکیب قابلیت رانندگی روزمره با عملکرد اسپرت و هیجان‌انگیز لامبورگینی اعلام شده بود. وینکلمن همچنین تصریح کرده:

« ما لزوماً نباید از همان ابتدا وارد بازار خودروهای برقی شویم، باید زمانی این کار را انجام دهیم که مشتریان آمادگی خرید چنین خودروهایی را داشته باشند. ما شرکتی مبتنی بر فناوری هستیم، اما در حوزه‌های معین. شما باید همیشه درک درستی از احساسات مشتریانی که برند را احاطه کرده‌اند، داشته باشید؛ و البته مشتریان ثانویه. زیرا عملکرد فقط به شتاب و حداکثر سرعت مربوط نمی‌شود، بلکه احساسات را نیز دربر می‌گیرد.»

چرخش کمپانی ایتالیایی ؛ اولین خودروی برقی لامبورگینی شاید برقی نباشد!

امیدواری به سوخت‌های پایدار

با وجود این تغییر رویکرد، لامبورگینی همچنان به حفظ موتورهای درون‌سوز پایبند است. آقای وینکلمن در این ‌باره گفته:

«اگر سوخت‌های پایدار به بازار بیایند، این یک فرصت بزرگ برای حفظ موتورهای درون‌سوز خواهد بود. در هر حال، باید بگویم که ما این موتورها را تا جایی که ممکن است، دست‌کم در دو سوپراسپرت خود، حفظ خواهیم کرد.»

چرخش کمپانی ایتالیایی ؛ اولین خودروی برقی لامبورگینی شاید برقی نباشد!

آیا چینی‌ها حکمران بازار سوپر اسپرت‌های برقی خواهند شد؟

در حالی که برندهایی مثل لامبورگینی و فراری در مسیر برقی‌ سازی مردد هستند، شرکت‌های چینی با شتاب بیشتری وارد میدان شده‌اند. برند لوکس یانگ وانگ از گروه بی وای دی یکی از پیشروترین‌ها به شمار می‌رود. این برند نوپا برای فتح اروپا خیز برداشته و قصد دارد محصولات خود را در قاره سبز عرضه کند. یکی از پرسروصداترین مدل‌های تولیدی این برند سوپر اسپرتی بسیار قدرتمند اما با قیمتی اقتصادی است. این سوپر اسپرت به یک پیشرانه برقی ۱۳۰۰ اسب بخاری مجهز بوده و شتابی برابر با ۲.۳۶ ثانیه و نهایت سرعتی در حدود ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت دارد! یانگ وانگ برای چنینی مشخصاتی چیزی معادل تقریباً ۲۳۶ هزار دلار از مشتریان طلب می‌کند.

چرخش کمپانی ایتالیایی ؛ اولین خودروی برقی لامبورگینی شاید برقی نباشد!

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X