%۰.۶۷
کی ام سی ایگل
۱,۵۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
آریسان ۲
۸۰۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
بک X3 پرو
۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
هایما ۸S
۳,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۹۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۹
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۵۷
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۶
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۴۲,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
فونیکس آریزو 8
۳,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۴
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اطلس GL
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
ساینا S
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
کوییک S
۷۸۷,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۶
فوتون تونلند G7
۳,۹۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
کی ام سی J7
۲,۹۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۸
شاهین GL
۱,۲۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۳۳,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
اطلس G
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۷
رانا پلاس
۱,۰۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۶
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۴۰۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۵
کی ام سی T9
۴,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
اکستریم LX
۳,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۵۸
کی ام سی X5
۲,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۵
شاهین اتوماتیک
۱,۴۹۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۳
مزدا 3
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۶
ری را
۲,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۶۱,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۵
اکستریم VX
۶,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
کی ام سی ایگل
۱,۵۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
آریسان ۲
۸۰۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
بک X3 پرو
۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
هایما ۸S
۳,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۹۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۹
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۵۷
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۶
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۴۲,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
فونیکس آریزو 8
۳,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۴
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اطلس GL
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
ساینا S
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
کوییک S
۷۸۷,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۶
فوتون تونلند G7
۳,۹۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
کی ام سی J7
۲,۹۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۸
شاهین GL
۱,۲۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۳۳,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
اطلس G
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۷
رانا پلاس
۱,۰۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۶
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۴۰۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۵
کی ام سی T9
۴,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
اکستریم LX
۳,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۵۸
کی ام سی X5
۲,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۵
شاهین اتوماتیک
۱,۴۹۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۳
مزدا 3
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۶
ری را
۲,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۶۱,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۵
اکستریم VX
۶,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰

کامیون‌های هیدروژنی تویوتا؛ به رقیب جدی دیزلی ها تبدیل می شوند

منتشر شده در 13 اردیبهشت 1404 ساعت 16:32
نویسنده سعید علیپور
کامیون‌های هیدروژنی تویوتا؛ به رقیب جدی دیزلی ها تبدیل می شوند

شرکت تویوتا که سال‌هاست در زمینه توسعه پیشرانه‌ های پیل سوختی فعالیت می‌کند، با وجود استقبال نه چندان پررنگ مشتریان از خودروهای سواری هیدروژنی، همچنان آینده‌ای روشن برای این فناوری متصور است. این خودروساز ژاپنی اخیراً اعلام کرده که قصد دارد ناوگانی از کامیون‌های سنگین کلاس ۸ مجهز به پیشرانه‌ های پیل سوختی را در ایالت کالیفرنیای آمریکا به کار بگیرد. این ناوگان قرار است در پشتیبانی از مرکز بزرگ قطعات تویوتا در این ایالت فعالیت کند.

مسیرهای جدید حمل و نقل سبز با کامیون‌های هیدروژنی

به گزارش آخرین خودرو، این کامیون‌ها پیش‌ تر در قالب یک برنامه آزمایشی مورد تست قرار گرفته‌اند و بزودی در مسیرهایی میان بندر لانگ بیچ، مرکز قطعات آمریکای شمالی در انتاریو (کالیفرنیا) و شهر سن دیگو مشغول به کار خواهند شد. تویوتا به منظور پشتیبانی از این ناوگان پاک، در حال ساخت یک ایستگاه سوخت‌گیری هیدروژن جدید در محوطه مرکز قطعات خود است.

این ایستگاه مدرن با همکاری دو شرکت Air Liquide و Iwatani ساخته می‌شود و قرار است سوخت‌گیری را با سرعتی معادل پمپ‌های پرسرعت دیزلی انجام دهد؛ امری که تاکنون یکی از موانع بزرگ گسترش وسایل نقلیه هیدروژنی بوده است.

کامیون‌های هیدروژنی

جایگزینی دیزل با فناوری پاک

جردن چابی، معاون بخش مهندسی پیشرانه گروه تویوتا، در نمایشگاه فناوری حمل و نقل پاک ۲۰۲۵ اعلام کرده که کامیون‌های هیدروژنی جدید جایگزین چندین خودروی دیزلی فعلی خواهند شد. این خودروها برای پشتیبانی از مرکز قطعات آمریکای شمالی تویوتا استفاده می‌شوند. آقای چابی افزوده:

«هیدروژن به عنوان سوخت، به ویژه در قالب پیل سوختی، مزایایی دارد که می‌تواند تغییرات مثبتی ایجاد کند. ما در موفقیت بلندمدت این فناوری سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و بر این باوریم که این سرمایه‌ گذاری‌ ها به رشد پایدار در زنجیره تأمین و بخش حمل و نقل منجر خواهد شد.»

کامیون‌های هیدروژنی

نسل سوم پیشرانه‌های هیدروژنی تویوتا

تویوتا علاوه بر توسعه ناوگان حمل و نقل، نسل سوم پیشرانه هیدروژنی خود را برای کامیون‌های سنگین نیز معرفی کرده است. این پیشرانه جدید نسبت به نسخه قبلی دو برابر دوام بیشتر، ۱.۲ برابر بهره‌وری سوخت بالاتر و کاهش قابل توجه هزینه‌ها را دارد. همچنین این پیشرانه تا ۹۶۰ هزار کیلومتر (معادل ۶۰۰ هزار مایل) بدون نیاز به سرویس اساسی کار می‌کند؛ عددی که کیفیت بالای این فناوری را نشان می‌دهد.

آینده‌ای روشن تا سال ۲۰۲۷

طبق اعلام رسمی تویوتا، این پیشرانه جدید از سال ۲۰۲۷ وارد بازار ایالات متحده خواهد شد و نقشی کلیدی در برنامه بزرگ‌تر این شرکت برای کاهش آلایندگی زنجیره تأمین و ادغام گسترده‌تر هیدروژن در سامانه‌های لجستیکی ایفا خواهد کرد.

ویدیو های پیشنهادی
  1. علی گفت:

    فکرشو کنید که خودروهای هیبرید با سوخت هیدروژن چقدر پاک و در عین حال چه مسافتی میتونن حرکت کنند.
    باقی خودروسازان و مقامات کشورها خیلی احمقند که تمام سرمایه گذاری ها و غمشون شده توسعه‌ی خودروهای تمام برقی و دارن براش سر و دست میشکونن

    ۳
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X